AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Siems & Klein
BusPoint
Mercedes-Benz

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Toyota Auris 2010

Toyota Auris 2010

* UCELENÁ NABÍDKA MOTORŮ, VČETNĚ TECHNOLOGIE POHONU HYBRID SYNERGY DRIVE * NÍZKÉ CELKOVÉ POŘIZOVACÍ A PROVOZNÍ NÁKLADY * DYNAMICKÝ DESIGN,JEŠTĚ VYŠŠÍ ÚROVEŇ KVALITY A VYLEPŠENÁ ERGONOMIE

Model Auris se na trhu poprvé objevil v roce 2007, kdy nahradil proslulou Corollu, v Evropě řazenou do vysoce konkurenční nižší střední třídy automobilů. Auris si již vybudoval solidní pověst pro svoji prostornost, pohodlí, praktičnost a spolehlivost. Tyto vlastnosti jdou ruku v ruce s bezpečnými jízdními vlastnostmi a hospodárností provozu. Auris v modelovém provedení 2010 se na všech evropských trzích začne prodávat již od počátku letošního jara. Opět osloví především ty zákazníky, kteří oceňují klid a jistotu díky výše uvedeným vlastnostem, které jsou u rodinného hatchbacku tak důležité. Přepracovaný model však dokáže přitáhnout i nové zákazníky, kteří dokáží ocenit modernější styl, ještě vyšší kvalitu interiéru, širší nabídku úsporných pohonných jednotek s technologií Toyota Optimal Drive a kultivovanější zážitky za volantem.

Od poloviny roku 2010 budou moci zájemci o tento populární hatchback zvolit i provedení s plnohodnotným hybridním pohonem v modelu Auris HSD. Díky technologii Hybrid Synergy Drive získá Auris mezi vozy nižší střední třídy zcela jedinečné postavení, neboť se bude jednat o vůbec první model, u kterého zákazníci mohou volit mezi zážehovým, vznětovým nebo plnohodnotým hybridním systémem pohonu.

Nabídka pohonných jednotek pro Toyotu Auris 2010 zahrnuje celkem 6 motorů 3 zážehové, 2vznětové včetně hybrid synergy drive (HSD) různých agregátů, přičemž u všech se těží z výhod technologie Toyota Optimal Drive přispívající ke zvýšení výkonu při současném snížení spotřeby paliva. Jedná se o vůbec nejširší nabídku pohonů v nižší střední třídě, pokrývající snad všechna myslitelná přání zákazníků.

Technologie Toyota Optimal Drive přispívá ke snížení hladiny emisí CO2 napříč celou nabídkou motorů pro Auris 2010, což významně přispívá i ke snížení celkových pořizovacích a provozních nákladů.

U Aurisu v modelovém provedení 2010 si lze povšimnout celé řady změn v exteriéru, které ještě intenzivněji hlásají příslušnost k rodině vozů Toyota a kladou důraz na dynamickou a sebejistou osobnost tohoto oblíbeného hatchbacku. Na přání zákazníků došlo i k četným vylepšením na palubě vozu, zejména v oblasti kvality, u použitých materiálů, ergonomie rozmístění ovládacích prvků, pohodlí, úložných prostor a atraktivity vzhledu.

Výsledkem úzké spolupráce hlavního konstruktéra s výzkumnými a vývojovými týmy Toyota v Evropě i Japonsku je vyladění jízdních vlastností a ovladatelnosti vozu podle přání zákazníků a typu vozovek na území Evropy. Auris 2010 se pyšní značnou mírou stability při cestování vysokou rychlostí, ale i bezpečnou ovladatelností a výtečným jízdním pohodlím.

Nabídka prvků výbavy pro Auris 2010 po přepracování zahrnuje komplexní spektrum doplňků i u základních provedení. V průběhu prvních 12 měsíců dokázala Toyota díky modelu Auris zvýšit svůj podíl v segmentu vozů nižší střední třídy z původních 3,2 % v roce 2006 (model Corolla) na 3,5 % v roce 2008. V roce 2007 pak Toyota v Evropě prodala na 156 tisíc vozů Auris, přičemž v roce 2008 to bylo již 163 500 vozů.

Trh v segmentu vozů nižší střední třídy se v roce 2009 výrazně zmenšil, nicméně očekává se, že Auris si svůj podíl na trhu udržel a prodalo se přibližně 103 000 vozů. V plánu prodeje Toyoty na rok 2010 je 117 tisíc vozů Auris, přičemž o rok později (kdy budou poprvé po celý rok v nabídce všechny dostupné varianty pohonných jednotek) by se mělo prodat na 130 500 vozů.

V roce 2009 došlo v Evropě ke snížení celkového podílu vozů nižší střední třídy na automobilovém trhu – z cca 22 na 17 %. Celkový počet vozů nižší střední třídy prodaných v celé Evropě by se nyní měl stabilizovat kolem 3 milionů kusů, oproti rekordní hodnotě 4,5 mil. vozů, které bylo dosaženo v minulosti.

I přes toto znatelné snížení objemu je segment vozů nižší střední třídy stále tím nejdůležitějším na automobilovém trhu. Celkově 3 miliony prodaných vozů stále představují bezmála 20 % celého evropského trhu s novými automobily, přičemž díky silné konkurenci se v letech 2010 a 2011 objeví na trhu hned několik nových modelů.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Auto Fit, spol. s r.o.
BOSCH
Mercedes-Benz
Mitsubishi Motors Česká republika
Interaction s.r.o.