Celkem ve městech a obcích ČR jezdí už 264 plynových autobusů, v Evropě jich jezdí 58 900. V ČR jsou schváleny pro provoz CNG autobusy 6 výrobců (Irisbus Iveco, Mercedes-Benz, SOR, TEDOM, Karosa a Solaris). Podle údajů NGVA je již registrováno v Evropě více než 1,1 CNG vozidel (celková spotřeba 413 mil. m3 stlačeného zemního plynu ročně), ve světě už 11,1 milionů.
„Jsme rádi, že stále roste počet měst a obcí, kde berou v úvahu výhody CNG autobusů, tj. ekonomickou výhodnost jejich provozu a omezení zátěže životního prostředí. I přijaté usnesení vlády z roku 2005 doporučuje hejtmanům a primátorům měst přijímat opatření podporující pořizování CNG autobusů“, říká Markéta Schauhuberová, manažerka České plynárenské unie. „Stále častěji se na nás obracejí města s žádostí o informace o dotacích Programu obnovy vozidel veřejné autobusové dopravy, ale ptají se i na dotace plynárenských společností a dotace EU z Regionálních operačních programů,“ dodává.
Pardubice se v listopadu loňského roku staly dalším městem s provozem plynových autobusů. Vloni koupily sedm autobusů s CNG pohonem a v polovině letošního roku zakoupí dalších sedm CNG autobusů. Také Přerov plánuje uvést do provozu 17 ekologických autobusů v průběhu letošního a příštího roku. V Karlových Varech jezdí v městské hromadné dopravě autobusy na plyn už několik let. Kraj ale zvažuje možnost, že by ekologické autobusy jezdily i na meziměstských spojích. Celkem by jich mělo v lázeňském městě jezdit letos už 16. Na konci minulého roku rozšířila o šest nových CNG autobusů svůj vozový park ČSAD Semily (celkem jezdí u nich na CNG 23 autobusů). Na Kladně si vedení města od investice do šesti až sedmi CNG autobusů slibuje snížení exhalací ve městě. Město Tábor chce koupit tři ekologické CNG minibusy, které by jezdily na Staré město. V MHD Havířov, podniku s tradicí využívání CNG pohonů, přibyly další tři nízkopodlažní autobusy na CNG. Motory na CNG tak pohánějí již padesát procent z celkového počtu autobusů provozovaných v MHD Havířov. Ve Znojmě společnost ZDS- Psota zakoupí šest nových CNG autobusů. V Ostravě už od začátku září 2009 testují různé autobusy s pohonem na CNG. Z velkých měst zatím nevyužívají CNG autobusy např. Praha a Brno. Zřejmě jejich dopravní podniky dostávají zatím natolik štědré dotace, že nemají potřebu výrazně snižovat provozní náklady. Praha ale na druhé straně provozuje již 22 komunálních nehlučných vozů na CNG a Rada města v září 2009 schválila podporu pro další vozy. Pražské služby plánují realizaci dalších 14–18 vozidel s pohonem na CNG.
V prosinci 2009 bylo u nás registrováno celkem 2000 CNG vozidel, v Evropě již více než 1,1 milonu, z toho téměř 60 tisíc autobusů.