AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.
Siems & Klein

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Nový Hyundai ix35

Nový Hyundai ix35

Hyundai ix35 přichází na trh jako nástupce úspěšného modelu Tucson. Vyznačuje se novým vzhledem a špičkovou úrovní techniky, díky čemuž je připraven uspokojit nejrozmanitější požadavky evropských motoristů a jejich rodin s aktivním životním stylem.

Kromě elegantnějšího designu, většího vnitřního prostoru, bohatší výbavy a inovativních technických prvků nabízí tato novinka evropským zákazníkům nízkou spotřebu paliva s minimálními emisemi, zlepšuje ekologickou bilanci vozů SUV a demonstruje snahu společnosti Hyundai ještě aktivněji přispívat k ochraně životního prostředí.

Ačkoli má zcela nový ix35 vzhled s prvky sportovního kupé a atletickou postavu, zachovává si v pětimístném interiéru vysokou úroveň praktičnosti, kterou dokumentuje větší prostor pro hlavu a nohy a výrazně větší objem zavazadlového prostoru. Nový ix35 je delší, širší a nižší než Tucson (o 85 mm, 20 mm a 20 mm) a jeho rozvor byl prodloužen o 10 mm na 2640 mm.

Nejnovější SUV značky Hyundai se vyznačuje kompaktností s půdorysem, který odpovídá mnohým hatchbackům segmentu C. Díky tomu dokáže oslovit nejširší vrstvy zákazníků, a to i mimo běžný segment kompaktních SUV.

Navzdory dopadům současného globálního ekonomického útlumu očekává společnost Hyundai každoroční růst evropského segmentu C-SUV o téměř 10 procent během následujících pěti let, jako důsledek přechodu zákazníků k menším vozům nebo většímu důrazu na aktivní využívání volného času.

„Zákaznické průzkumy zaměřené v Evropě na model ix35 přinesly nesmírně pozitivní reakce,“ poznamenává Allan Rushforth, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe. „Představení modelu ix35 je pro Hyundai enormně důležitou událostí. Na vrcholu své slávy tvořil Tucson 20 % našeho odbytu v Evropě a my jsme přesvědčeni o tom, že naše zcela nové SUV, které je velmi odlišné od svého předchůdce, udělá dobrý dojem na všechny loajální majitele vozů Tucson a zároveň přivede k naší značce tisíce nových zákazníků. Naše prodejní cíle pro ix35 jsou ambiciózní, ale zároveň dosažitelné: do roku 2013 chceme v Evropě prodávat 50 000 těchto vozů.“

Hyundai učinil odvážný krok k dalšímu posílení své pozice v segmentu SUV

Vozy značky Hyundai se v uplynulých 10 letech pravidelně umisťovaly mezi nejlepšími pěti značkami v evropských prodejních statistikách segmentu SUV. V roce 2000 držel Hyundai na evropském trhu SUV podíl 5,6 % a tehdejší představení modelové řady Santa Fe s pohonem předních nebo všech kol zanechalo na trhu výrazné stopy. Do roku 2002 vzrostl podíl značky Hyundai na pozoruhodných 18 % díky velmi silné produktové řadě a její rostoucí akceptaci ze strany zákazníků. V české republice byl podíl v roce 2006 celých 22,3%.

Hyundai představil od té doby další úspěšná SUV, např. Tucson nebo druhou generaci Santa Fe, a obě tyto modelové řady hrály hlavní roli v dalším upevňování pozice značky v této části trhu. Přitažlivý design, vynikající provozní vlastnosti a dobrý poměr mezi výkonem a cenou přispěly ke zvýšení povědomí zákazníků o značce. Oba modely zároveň získaly pro sebe velkou část příslušných segmentů.

Tucson patří, od svého uvedení na trh v roce 2004, mezi desítku nejprodávanějších SUV v segmentu C. V jeho nejlepším roce se v Evropě prodalo 63 000 těchto vozů, což znamenalo neuvěřitelný 20% podíl na celkovém odbytu v tomto segmentu. V České republice byl Tucson v roce 2005 nejprodá­vanějším modelem kategorie SUV.

Kvality vozů Hyundai v tomto segmentu jsou všeobecně velmi uznávané. Korejská automobilka se nyní připravuje na změnu v potřebách a požadavcích zákazníků, kterou očekává během následujícího desetiletí. V uplynulých letech se poptávka po vozech SUV posunula od výkonných a drahých SUV ve prospěch hospodárnějších modelů, které si zachovávají svou praktičnost. Zákazníci ovšem stále hledají při výběru svého vozidla silnou osobnost, styl a originalitu.

Hyundai na tyto změny v poptávce odpovídá zcela novým přístupem k automobilovému designu a použitím inovativní techniky v oblasti pohonu. Výsledkem bude ještě přitažlivější výrobní řada vozidel se sníženou spotřebou paliva a lepšími ekologickými vlastnostmi.

Design, vývoj a výroba v Evropě

Nový ix35 získal svůj elegantní vzhled a inovativní konstrukci ve výzkumném a vývojovém středisku Hyundai v Rüsselsheimu. Na první pohled zaujme novým designérským jazykem „fluidních ladných tvarů“, který mohla veřejnost poprvé obdivovat na konceptu ix-onic v roce 2009, jehož ztvárnění v sobě spojuje tři kvality: eleganci, odvahu a dynamiku.

V případě sériového modelu ix35 je elegance vyjádřena zakřivenými osobitými liniemi a rozvážným pevným postojem. Odvaha pramení z jedinečných a agresivních linií na bocích, smělých detailů a robustních kol z lehkých slitin. Dynamiku odráží nízký profil ix35 a plynule integrovaný zadní spoiler.

V celkovém řešení vozu ix35 zdůrazňuje tři zmíněné kvality šestiúhelníková přední maska chladiče, která se stane nezaměnitelným znakem a klíčovým vizuálním prvkem nové rodinné podoby evropských modelů Hyundai.

Téma ladného „fluidního“ designu pokračuje v interiéru, v jehož čistém stylu se odráží dynamika exteriéru. Evropští designéři značky Hyundai navrhli interiér, který je především prostornější, takže si v něm cestující mohou užívat skvělého komfortu díky většímu prostoru pro nohy a hlavu. Větší velkorysostí oplývají rovněž rozměry zavazadlového prostoru a rozsah nabízené výbavy.

Maximální přitažlivost pro „staré“ a nové zákazníky

Nový ix35 z evropské produkce se bude postupně prodávat se čtyřmi motory (dvěma zážehovými a dvěma vznětovými s rozpětím výkonů od 84,5 kW (115 k) do 135 kW (184 k), mechanickými a samočinnými převodovkami a pohonem předních nebo všech kol. Hyundai bude vyrábět celkem devět různých verzí ix35, nicméně s ohledem na místní požadavky a preference nemusí být celá tato modelová řada zastoupena na jednotlivých evropských trzích v plném obsazení.

Tři z uvedených motorů jsou nové konstrukce: vznětové jednotky R 2.0 a U2 1.7 a oblíbený zážehový motor Hyundai 1.6 Gamma ve verzi GDI. Pro menší zážehové a vznětové motory se bude dodávat systém ISG (Integrated Stop & Go) pro snížení spotřeby paliva, zatímco pro některé trhy je k dispozici dvoulitrový turbodiesel v provedení s výkonem sníženým na 100 kW (136 k).

Všechny modely ix35 se mohou pochlubit optimalizovanou spotřebou paliva a sníženými emisemi díky novému systému řízení alternátoru (redukuje zatížení motoru), funkci podporující hospodárný styl jízdy, zadnímu spoileru, který snižuje aerodynamický odpor vzduchu, a pneumatikám s nízkým valivým odporem ze směsi s větším obsahem siliky. Modely ix35 budou postupně vybavené také systémem ISG, s nímž dosahují nízkých hodnot emisí CO2 ve výši jen 139 g/km (1.7 CRDi), resp. 149 g/km (1.6 GDI). V porovnání s dosavadními modely Tucson doznaly veškeré varianty nové řady ix35 výrazného zlepšení.

Modelová řada ix35 byla připravena s cílem uspokojit co nejširší skupinu zákazníků, a proto ji budou tvořit čtyři úrovně výbavy (pro porovnání: Tucson nabízel dvě), zvané Classic, Comfort, Style a Premium. Zákazníci budou mít na výběr devět barev karoserie a tři barevné varianty interiéru. Pro tři nejvyšší stupně výbavy bude možné na přání objednat kožené čalounění interiéru.

Příspěvek k větší bezpečnosti

Mezi nové prvky aktivní bezpečnosti dodávané ve většině zemí jako součást sériové výbavy patří stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program), nový senzor převrácení (v případě potřeby aktivuje boční a hlavové airbagy a předpínače bezpečnostních pásů), asistent rozjezdu do kopce HSA (Hillstart Assist Control), který zabraňuje samovolnému pohybu vozidla při rozjezdu do svahu, a asistent pro jízdu ze svahu DBC (Downhill Brake Control), jehož úkolem je udržovat velmi nízkou rychlost jízdy z prudkého kopce.

Pro všechny modely se na přání dodává nová zadní bezpečnostní kamera, která účinně předchází nehodám při couvání. Kamera uložená v zadním výklopném víku se zapíná při zařazeném zpětném chodu a její obraz se přenáší na barevný displej LCD integrovaný do vnitřního zpětného zrcátka.

Nová řada ix35 se objeví v celoevropské síti 2350 prodejců Hyundai během jara 2010. Společně s modernizovaným modelem Santa Fe přispěje ix35 k posílení pozice automobilky Hyundai mezi nejoblíbenějšími pěti značkami vozů SUV v Evropě a výrazně tak podpoří růst odbytu, zlepšení povědomí o značce a zvýšení tržního podílu.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




auto MOTOL BENI a. s.
Interaction s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Siems & Klein
Mercedes-Benz