AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Siems & Klein
Iveco Czech Republic, a.s.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Nový Mégane Coupé-Cabriolet

Nový Mégane Coupé-Cabriolet

Nový Mégane Coupé-Cabriolet se opírá o prvky, které proslavily jeho předchůdce – velkou zasouvací skleněnou střechu a široký sortiment potřebných doplňků. Jeho uchvacující design snoubí eleganci coupé se zážitky kabrioletu.

Nový Mégane Coupé-Cabriolet završuje obnovenou řadu Mégane, kterou tvoří již 5 karoserií. Jeho uchvacující design snoubí eleganci coupé se zážitky kabrioletu. Nový Mégane Coupé-Cabriolet se opírá o prvky, které proslavily jeho předchůdce – nejen velkou zasouvací skleněnou střechu a široký sortiment potřebných doplňků, ale klientům nabízí mnohem více:

• více zážitků pod širým nebem v naprosté pohodě s vysunutým čelním sklem a se skleněnou ochranou proti větru umístěnou za předními opěrkami hlavy,

• dynamičnost na vysoké úrovni díky vyztuženému podvozku a novému elektrickému posilovači řízení,

• širokou nabídku motorizací, z nichž jedna zahrnuje úplně novou dvouspojkovou automatickou převodovku EDC (Efficient Dual Clutch),

• viditelnou pečlivou kvalitu zejména v úpravě vnějšího provedení v černé lesklé barvě a leštěném chromu.

Nový Mégane Coupé-Cabriolet je vyroben v závodě společnosti Renault v Douai ve Francii spolu s vozy Scénic a Grand Scénic. Využívá tak know-how, které získala od spuštění programu Mégane, a zkušeností s montáží předchozí generace Mégane Coupé-Cabriolet.

Nový Mégane Coupé-Cabriolet je výzvou k novému prožitku z vozu. S elegancí představuje nový podpis značky „Drive the Change“.

Nový Mégane Coupé-Cabriolet bude uveden na trh na jaře roku 2010.

UŠLECHTILÝ ZE VŠECH STRAN

Nový Mégane Coupé-Cabriolet završuje obnovenou řadu Mégane a svým uchvacujícím designem si pohrává s kartami svůdnosti.

Pro jeho vzhled je typická elegantní střídmost a velká skleněná střecha, která připomíná kabriolet dokonce i v poloze coupé. Tato černá skleněná střecha s vysokým leskem ve spojení s prvky v leštěném chromu kolem čelního skla a obvodové linie umožňuje po stisku tlačítka změnu z polohy coupé na kabriolet. Zadní tmavě červená světla podtrhují jeho výrazný světelný styl díky světlovodům a brzdovým světlům s LED.

Provedení interiéru vyjadřuje eleganci a rafinovanost prostřednictvím kvality materiálů a povrchové úpravy, jakož i interiéru při výběru: tmavě šedý, světle béžový nebo dvoubarevný červeno-šedý odstín pro kožená sedadla.

Vzhled přístrojové desky připomínající vzhled palubní desky letadel je společný s vozem nový Mégane, sedadla s vyztuženým bočním držením a výplně dveří s medailonem „motýlí křídlo“ jsou specifické pro coupé-kabriolet a dodávají vozu eleganci.

ELEGANTNÍ A PRAKTICKÝ

V novém Méganu Coupé-Cabriolet si cestující mohou užít širého nebe v naprosté pohodě a za všech okolností. Pevná zasouvací skleněná střecha představuje průhlednou plochu o velikosti 0,47 m² (největší část). Poskytuje dostatečné osvětlení kabiny, což navozuje pocit prostoru a volnosti. Také zajišťuje vynikající akustický a tepelný komfort a pocit klidu z důvodu lepší ochrany proti vandalismu. Pohyb zatažitelné dvoudílné střechy je zajišťován zcela automaticky elektrohydraulickým mechanismem. Stisknutím příslušného ovladače může řidič složit střechu do 21 s.

V poloze kabriolet může mít řidič a spolucestující opravdový požitek z pocitu volnosti. Nástup do vozu je usnadněn posunutím rámu čelního skla o 10 cm oproti vozu Mégane II Coupé-Cabriolet.

Aby mohli mít všichni cestující užitek z polohy kabriolet a přitom neměli nepříjemné pocity, je nový Mégane Coupé-Cabriolet vybaven sériově nabízenou pevnou skleněnou ochranou proti větru (jedinečná služba této součásti) umístěnou za opěrkami hlav druhé řady. Tento prvek umožňuje omezit hluk při jízdě ve čtyřech až do 90 km/h. Je připojen k odnímatelné síti proti větru, která se umísťuje za přední sedadla a umožňuje naprosto pohodovou jízdu ve dvou, a to bez hluku při jakékoliv rychlosti.

V novém vozu Mégane Coupé-Cabriolet má řidič a tři spolucestující komfort odpovídající sedanu. Výhodou pro řidiče je sedadlo, jehož pečlivá ergonomická koncepce využívá řešení použitá u vozů nový Mégane a nový Mégane Coupé:

  • seskupení ovladačů kolem volantu a na středové konzole,
  • nastavení sedadla do výšky 70 mm a podélně o 240 mm,
  • paměť polohy nastavení předních sedadel po zasunutí střechy,
  • nastavení volantu do hloubky 45 mm a výšky 5°.

Pečlivé stylové provedení nového vozu Mégane Coupé-Cabriolet neznamená, že by se opomenuly praktické aspekty. Má úložný prostor:

  • s automatickým uzavíráním pro jednoduché a bezpečnostní zajištění,
  • vhodně přizpůsobený: 417 dm³ v poloze coupé a 211 dm³ v poloze kabriolet,
  • snadný přístup, nejlepší řešení podle výšky prahu (590 mm od země) a otvoru (258 mm) v poloze kabriolet, což umožňuje zatížení prostoru 3 zavazadly vedle sebe.

MĚKKOST JÍZDY

Nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet využívá přesnosti řízení vozů nový Mégane a nový Mégane Coupé pro příjemnou a bezpečnou dynamičnost:

  • Přední náprava typu pseudo-McPherson je upevněna na rámu s „úchyty“, který omezuje boční posuny motorového lože vůči podvozku. Příčná tuhost je třikrát vyšší než u předchozí generace.
  • Zadní náprava má pružnou osu s uzavřeným profilem, která umožňuje zvýšení torzní tuhosti s nadlehčením vozidla.
  • Nový elektrický posilovač řízení poskytuje vozidlu více živosti a reaktivity, ale rovněž více komfortu při jízdě s ještě přesnější zpětnou vazbou z vozovky.

Torzní tuhost karoserie se oproti vozu Mégane II Coupé Cabriolet zvýšila o 80 %, aby doprovázela zvýšení tuhosti náprav a aby vylepšila přesnost řízení vozu jak v poloze kabriolet, tak v poloze coupé.

Pokud jde o motorizaci, disponuje nový Mégane Coupé-Cabriolet bohatou škálou šesti benzinových a dieselových motorových hnacích zařízení.

Nabídka v benzinu obsahuje:

  • Motor 1.6 16v 110 koní spojený se 6stupňovou manuální převodovkou.
  • Motor TCe 130 – Turbo Control Efficiency spojený se 6stupňovou manuální převodovkou.

Nabídka v dieselu obsahuje motorové bloky schválené podle normy Euro 5:

  • Dci 110 FAP je dostupný se zcela novou 6stupňovou automatickou převodovkou s dvojitou spojkou EDC – Efficient Dual Clutch (viz rámeček) a 6stupňovou manuální převodovkou.
  • DCi 130 FAP je spojený se 6stupňovou manuální převodovkou.
  • DCi 160 FAP nabízený se 6stupňovou manuální převodovkou.

Dvouspojková automatická převodovka EDC: Efficient Dual Clutch Dvouspojková automatická převodovka EDC (Efficient Dual Clutch) s 6stupňovým převodem je součástí přání společnosti Renault spojit komfort, radost z jízdy a šetrnost k životnímu prostředí. Vychází z technologie s dvojitou spojkou Dual Clutch Transmission, ale svým provedením dává skutečně najevo, že došlo k opuštění tradičních automatických převodovek:

  • emise CO2 a spotřeba jsou srovnatelné s hodnotami získanými u vozidla vybaveného manuální převodovkou,
  • rychlé a plynulé automatické změny převodu,
  • okamžitá reakce na podněty řidiče.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BMW Group Česká republika
Mitsubishi Motors Česká republika
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
auto MOTOL BENI a. s.
Mercedes-Benz