“U nové Mazdy5 bylo naším hlavním cílem vytvořit nové vozidlo segmentu C-MAV, které bude kombinovat skvělé ekologické parametry, které jsou v současné době žádány a stylový design,” říká Hideki Matsuoka, programový manažer vozu Mazda5.
Zcela nový model ještě více rozvíjí tradiční funkčnost Mazdy5 – posuvnými dveřmi na obou stranách a sedmi sedačkami s flexibilním systémem Karakuri – a zároveň vůz obléká do designu, který je atraktivní a v tomto segmentu opravdu unikátní. Tento vzhled, který používá elementy ze známého designového jazyka Mazdy “Nagare Flow” je velmi funkční a přispívá také k maximální úspoře ve spotřebě tím, že autu dodává velmi nízký koeficient aerodynamického odporu vzduchu.
Zcela nová Mazda5 bude osazena nově vyvinutým benzinovým motorem 2,0 DISI , se systémem i-Stop a šestistupňovou manuální převodovkou – která si s tímto motorem skvěle rozumí. Tento nový benzinový motor s přímým vstřikem má skvělé výkonové vlastnosti a je zábava jej řídit. Díky němu bude také nová Mazda5 jedním z nejhospodárnějších a „nejčistších“ vozů segmentu C-MAV na trhu. Nový motor totiž snížil emise CO2 o zhruba patnáct procent ve srovnání s motorem 2,0i, který nahrazuje. Nová Mazda5 bude také nabízena s benzinovým motorem o objemu 1,8 l se šestistupňovou manuální převodovkou.
Zcela nová Mazda5 bude v Evropě uvedena na trh na podzim tohoto roku. Je jedním ze tří premiérově odhalených vozů při tiskové konferenci společnosti Mazda na Autosalonu v Ženevě, na jejím stánku v hale 5, 2. března 2010.