AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Siems & Klein
Auto Fit, spol. s r.o.


DUCATO: EKONOMICKY, EFEKTIVNĚ A EKOLOGICKY

Fiat Professional je v současné době jediná značka na českém trhu zaměřena výhradně na lehká užitková vozidla.

Úspory, šetření, optimalizace – to jsou dnes klíčová slova v podnikání. V oblasti užitkových vozů je ekonomičnost provozu dvojnásob důležité téma. Problematické bývají například náklady, které jsou příliš velké pro kombi a příliš malé pro nákladní auto. Podobná situace nastává i v přepravě osob – přeprava malých skupin cestujících nebo nevytížené autobusy jsou dlouhodobou bolístkou přepravců.

Není divu, že se ke slovu dostávají užitkové vozy, které jsou dostatečně variabilní pro přepravu nákladu i osob a zároveň dokáží šetřit provozní náklady. Na trhu se snaží prosadit mnoho značek nabízejících jak osobní tak i užitkové vozy. Fiat Professional je v současné době jediná značka na českém trhu zaměřena výhradně na lehká užitková vozidla. Tato značka v sobě spojuje to nejlepší ze zkušenosti mateřské firmy Fiat s výrobou ekonomických vozů a výhody plynoucí ze specializace na užitkové vozy.

Na našem trhu jsou vedle malých modelů Fiorino a Doblo velice žádanými vozy i Scudo nebo Ducato. V případě přepravy osob jsou obzvláště vhodné verze Ducato Panorama a Ducato Minibus.

Společnost Fiat Professional patří se svým Ducatem mezi stálice v kategorii lehkých užitkových vozidel s celkovou hmotností do 3500kg. Tento prodejní bestseller byl poprvé představen na trh v roce 1981 a od té doby se dočkal mnoha modernizací a úprav.

Ducato Panorama – Komfort a bezpečí

Pro ty, kteří hledají kompromis mezi příliš velkým vozem pro přepravu cestujících a osobním vozem, je zde Ducato Panorama. Tento užitkový vůz je určen pro přepravu 8 – 9 osob a nabízí neobvyklý komfort spolu s elegantní výbavou. Díky dobře promyšlenému interiéru si ani při plném obsazení nemohou cestující stěžovat na nedostatek místa. Interiér ja na užitkový vůz navíc nadprůměrně komfortní – koberce na podlaze, strop a bočnice jsou v tomto modelu potažené sametem a sedadla disponují tříbodovými bezpečnostními pásy. Velkou výhodou u Ducata Panorama je to, že se na palubě tohoto vozu udržuje trvale optimální teplota díky klimatizaci s podstřešním rozvodem vzduchu k cestujícím. Klimatizační soustavu lze navíc doplnit o další jednotku v zadní části vozu či přídavné topení Webasto. Další inovací v Ducatu Panorama je reflexní přední sklo, které zajišťuje, aby množství pronikajícího slunečního tepla nadměrně nezvyšovalo teplotu uvnitř vozu. Samozřejmostí u verze Panorama je také odhlučněná kabina, která je pro pohodlí všech cestujících nepostradatelná. Nekomplikovaný nástup a výstup do vozu umožňují široké posuvné boční dvěře, což je u tohoto typu vozidla další ukazatel kvality a komfortu při cestování.

Zavazadlový prostor v Ducatu Panorama dosahuje velikosti až 2,2 m³, tento model tedy kromě přepravy osob umožnuje i přepravu poměrně velkého nákladu. Verze Panorama současně disponuje komfortně laděným podvozkem, který na cestách poskytuje nevídané pohodlí. Užitkové vozy Fiat Professional se mohou pyšnit vynikajícími motory. Výjimkou není ani Fiat Ducato Panorama, jehož hlavní zbraň se také samozřejmě skrývá pod kapotou. Ducato Panorama nabízí 3 nejmodernější 16-ti ventilové vznětové motory s přímým vstřikováním paliva typu Multijet Common Rail přeplňované turbodmychadlem: 2.2 Multijet 100k, 2.3 Multijet 120k a 3.0 Multijet 160k. Nabízené motory samozřejmě splňují normu Euro 4, nabízejí vyšší točivý moment (od 250 do 400 Nm) při nízkých otáčkách a hlavně nízkou spotřebu paliva (pouhých 7,2 l/100 km u motoru 2.3 120 Multijet).

Ducato 4×4 – nová verze s nečekanou silou

Pokud vás již svými kvalitami model Ducato přesvědčil, pak by vás mohla zaumout i informace, že je možné si ho nyní pořídit i ve verzi, která je ještě bezpečnější, úspornější, jednodušší na ovládání, a samozřejmě stále naprosto spolehlivá. Zájemce o tento model si jednoduše u svého dealera k vybrané dodávce či podvozkům s kabinou nebo dvojkabinou (podmínkou je motorizace 2,3 Multijet 120k) může doobjednat pohon 4×4.

Dva roky, tedy 17 000 hodin výzkumu, vývoje a testování ve všech možných extrémních podmínkách trvalo, než byl model Ducato 4×4 uveden na trh. Čím je tedy tento pohon tak jedinečný? Tento automatický systém výrazně ulehčuje práci při řízení, což zajisté ocení všechny typy řidičů. Zároveň ať už se Ducato octne v jakýchkoli terénních podmínkách, systém zaručí zvýšenou bezpečnost tím, že síla bude vždy optimálně rozmístěna a přizpůspobena. Tato funkce navíc výrazně snižuje spotřebu paliva. Pohon 4×4 také představuje vynikající poměr výkon/kvalita. Pohon pořídíte za 189 000,– (224 910,– s DPH) pro verze o délce L1 a L2, či 194 500,– (231 455,–s DPH) pro verze o délkách L3 a L4.

Ducato CNG – ekologicky a ekonomicky

Automobilka Fiat je proslulá množstvím vozů, které jsou zákazníkům nabízeny v CNG verzích, tedy verzích s pohonem na zemní plyn. V současné době ekonomické krize se společnosti snaží ušetřit a zároveň snižovat negativní dopad na životní prostředí. Automobily s pohonem na zemní plyn plní oba tyto požadavky moderní poptávky do puntíku. V České republice byly první vozy s tímto pohonem uvedeny na trh již v roce 2005. Z užitkových vozidel jezdil na zemní plyn Fiat Doblo Cargo a Fiat Punto Van. V letošním roce přibylo do nabídky ekologický šetrných a ekonomicky výhodných vozů i nové CNG Ducato s pohonem Natural Power 3.0 CNG s výkonem 100kW/136k a s pěti podpodlažními nádržemi.

Při kombinované spotřebě 8,8kg zemního plynu na 100km urazí Fiat Ducato CNG na jedno natankování více než 500km. Stejně jako u CNG Ducata se i ve všech ostatních případech skrývají pod kapotou bipalivové systémy, t.j. systémy schopné spalovat jak zemní plyn, tak benzín. Jejich velkou výhodou tedy je, že nedochází k zástavbě vnitřního prostoru vozidla (což je mimochodem značná nevýhoda vozidel přestavěných na LPG) a vozidlo přináší uživateli stejné užitné vlastnosti jako vozidla na konvenční paliva.

Tlakové lahve jsou vybaveny elektroventilem s ochranou proti nadměrnému přetlaku a přehřátí. Do motoru je zemní plyn veden vysokotlakým potrubím z pozinkované oceli, které je kryté ochranným pláštěm, a přes dvoufázový redukční ventil. Samotný motor má dva nezávislé okruhy vstřikování paliva – jeden na zemní plyn a jeden na benzín. CNG je doplňován zásuvkou s bezpečnostním ventilem s dvojitým jištěním, která je umístěna hned vedle vyústění benzínové nádrže. Vozidlo automaticky startuje na benzín, avšak po několika sekundách je již motor poháněn zemním plynem. Jakmile dojde zemní plyn v tlakových lahvích, automaticky dojde k přepnutí na benzínový pohon. Typ paliva dodávaného do nádrže má samozřejmě řidič možnost kdykoliv zvolit prostřednictvím tlačítka na palubní desce.

I když podle technických parametrů dochází u vozidel Fiat při pohonu na zemní plyn k nepatrné ztrátě výkonu, při jízdě tato skutečnost není téměř poznat. Naopak, při pohonu na CNG vykazuje motor tišší a kultivovanější chod. Ještě je tu ovšem jedna důležitá výhoda vozidel Fiat. Ve všech případech se jedná o vozidla takto originálně zkonstruovaná ve výrobě, vztahuje se na ně tedy kompletní záruka výrobce.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
BMW Group Česká republika
Mitsubishi Motors Česká republika
Siems & Klein