K předčasnému dosažení tohoto milníku přispěly vládní pobídky na nákup nových automobilů (tzv. šrotovné) v mnoha evropských zemích. Továrna v Bridgendu musela díky silné poptávce dokonce zavést mimořádné směny.
Motorárna, která funguje již od roku 1980, je zaměřena na výrobu pohonných jednotek pro vozy Ford nižších a středních tříd, o něž je v souvislosti se šrotovacími prémiemi největší zájem. Zákazníci navíc obecně začínají upřednostňovat menší, hospodárnější modely automobilů.
V Bridgendu přicházejí na svět čtyřválcové agregáty o zdvihovém objemu 1,25 l, 1,4 l a 1,6 l. Nový Ford Fiesta, mimochodem nejprodávanější vůz ve Velké Británii, dosahuje s motorizací 1,25 l kombinované spotřeby 5,5 l/100 km. Ford Focus s motorem 1,4 l jezdí za 6,6 l/100 km a Mondeo 1,6 l se pyšní spotřebou jen 7,0 l/100 km.
Přibližně 80 procent produkce bridgendské motorárny je určeno pro Ford, zbytek kapacity připadá na šestiválce a osmiválce pro Volvo a Land Rover.
Ředitel motorárny Graham Edwards říká: „Minulý měsíc i v září jsme museli naplánovat mimořádné směny, abychom uspokojili poptávku. Také výhled do budoucna je velmi pozitivní – i vzhledem k tomu, že příští rok bude pod kapotou nového Fordu C-MAX debutovat námi vyráběný agregát EcoBoost 1,6 l.“
Ford představil novou skupinu hospodárných a nízkoemisních motorů EcoBoost na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Díky kombinaci přímého vstřikování paliva s proměnným časováním ventilů a přeplňováním pomocí turbodmychadla dosahují tyto moderní agregáty až 20procentního snížení spotřeby paliva i emisí CO2. Objem výroby motorárny v Bridgendu minulý měsíc meziročně vzrostl o 18,3 %.