Přední a zadní kola pohání celkem čtyři elektromotory. Jejich celkový výkon 230 kW (313 k) a točivý moment 4500 N.m umožňuje dvoumístnému vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 s a z 60 na 120 km/h za 4,1 s. Největší rychlost je omezena na 200 km/h. Lithium-iontové akumulátory s využitelnou kapacitou 42,4 kWh vystačí v kombinovaném režimu EU pro ujetí vzdálenosti přibližně 248 kilometrů.
Tyto výkonové parametry nejsou zdaleka jedinou známkou důsledné a holistické (celostní) strategie. Už samotný design dává jasně najevo, že e-tron patří do první ligy sportovních vozů. Kompaktní dvoumístná karoserie konceptu Audi e-tron nabývá s vnějšími rozměry 4,26×1,90×1,23 metru proporcí supersportovního vozu. Kabina je stejně jako u kupé s motorem uprostřed posazena do blízkosti přední nápravy, což v kombinaci s rozvorem 2,60 metru vytváří dostatek prostoru pro posádku a jednotlivé komponenty poháněcí soustavy.
Celková konstrukce je přizpůsobena specifickým potřebám elektromobilů. Sada akumulátorů Li-Ion o hmotnosti 470 kg je uložena před zadní nápravou, přímo za kabinou, aby bylo dosaženo nízkého těžiště a optimálního rozložení hmotnosti mezi nápravy (42:58 %). Akumulátory lze dobíjet z běžné sítě (230 V/16 A) za 6 až 8 hodin. Použitím vysokého napětí a proudu (400 V/63 A) se tato doba zkrátí na 2,5 hodiny. Inženýři Audi pracují dokonce na bezdrátovém dobíjení, aby byl celý proces ještě pohodlnější.
Efektivní využívání elektrické energie zaručuje velmi lehká konstrukce extrémně tuhé karoserie a minimalizace jízdních odporů. Hybridní konstrukce karoserie vychází z hliníkového prostorového rámu ASF (Audi Space Frame). Dveře, víka, boční panely a střecha jsou vyrobeny z lehkého a pevného plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Audi brzy zavede tuto technologii do sériové výroby. Celková hmotnost konceptu Audi e-tron je pouhých 1600 kg. Inteligentní aerodynamická koncepce využívá aktivní prvky, aby dále klesla spotřeba. Samozřejmostí je rekuperace kinetické energie za jízdy.
Přední asynchronní elektromotory s vlastním chladicím okruhem jsou umístěny na přední nápravě, zatímco zadní dva asynchronní elektromotory jsou uloženy za zadní nápravou. E-tron dokáže libovolně měnit rozdělení točivého momentu na jednotlivá kola. Toto tak zvané vektorování točivého momentu umožňuje dosahovat úchvatné dynamiky a dosud netušené úrovně agility a preciznosti při průjezdu zatáčkou.
Mnoho technických modulů prozrazuje nový a v některých případech dokonce revoluční přístup značky Audi k jejich konstrukci. Účinné vytápění interiéru zajišťuje například tepelné čerpadlo. Poháněcí soustava, výkonová elektronika a akumulátory jsou řízeny inovativním systémem tepelného managementu, který hraje klíčovou roli v realizaci tak velkého dojezdu, aniž by byla ohrožena vysoká úroveň komfortu posádky. Propojení elektronické sítě vozidla s okolím otvírá nový prostor pro optimalizaci hospodárnosti provozu, bezpečnosti a komfortu.