AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
Interaction s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.


Nové Volvo C70 - sebejistá elegance

Inovované Volvo C70, které bude v polovině září představeno na autosalónu ve Frankfurtu, je vybaveno stejnou důmyslnou třídílnou ocelovou střechou, praktickým prostorem pro čtyři dospělé cestující a špičkovou úrovní bezpečnosti.

Svým inovovaným designem a prémiovým vzhledem vytváří C70 kolem sebe nepřekonatelnou auru atraktivity.

Volvo C70 ve skutečnosti představuje dva atraktivní automobily v jednom. Je stejnou měrou elegantním kupé i sportovním kabrioletem. V obou verzích se vyznačuje stejnými, čistými liniemi. Kromě toho všeho je Volvo C70 automobilem, s nímž si jízdu opravdu vychutnáte.

„Volvo C70 má klasické linie kabrioletu a vyznačuje se výraznou vlastní identitou. V rámci našich úprav jsme pozměnili design přídě a zádě tak, aby byly více v souladu se současnými a budoucími modely značky Volvo.

Současně jsme zvýšili exkluzivitu materiálů a detailů čalounění. Cílem tohoto kroku bylo posílit atmosféru luxusu a pohodlí uvnitř vozidla,“ vysvětluje Fedde Talsma, vrchní designér odpovědný za exteriér vozidla.

Modernizovaná, sebejistá příď

Nová příď Volva C70 nese stopy konceptu S60 Concept Car, který byl představen na začátku roku 2009. Tím se modernizované Volvo C70 více přibližuje designovému jazyku větších vozů v modelové řadě Volvo.

Změny se nevyhnuly ani částem karoserie, například předním blatníkům, což přispívá k výrazně inovovanému vzhledu. Příď má výraznější klínovitý tvar a posunutím některých součástí ve svislém i podélném směru získala výraznější trojrozměrný charakter. Například nové světlomety a dekorace kolem mlhovek byly zkoseny směrem vzhůru a vzad, zatímco některé detaily ve spodní části mřížky chladiče byly zvýrazněny.

Při pohledu zpředu má příď tvar otevřeného, přívětivého „V“. K sebejistému vzhledu přispívá také zvětšené logo iron mark či nový, větší vstupní vzduchový otvor. Majitelé, kteří chtějí být skutečně vidět, si mohou objednat dramatickou novou červenou barvu Flamenco Red Pearl.

„Příď nového Volva C70 má čistší a výraznější rysy. Přirozená elegance vozu byla modernizována tak, aby splňovala nejnovější a nejnáročnější kriteria značky,“ říká Fedde Talsma.

Exkluzivní nový design zádi

Nejvýraznější inovací na zádi vozu jsou exkluzivní high-tech LED svítilny stejného typu, jaký je použit u Volva XC60. Celek zadních svítilen je čistě integrovaný do oválu rámujícího panel zádi Volva C70.

Podobně jako na přídi byly i zde do nárazníku a na dalších místech začleněny nové linie a detaily, které zdůrazňují hloubku a dynamiku designového jazyka. Interiér, který je pro řidiče odměnou Interiér byl v několika ohledech modernizován s cílem vytvořit ve Volvu C70 zcela unikátní prostředí.

Přístrojový panel byl inovován a nově získal širší, elegantnější vzhled. Jeho povrch má novou texturu, která zdůrazňuje dojem kvality.

Dalším příkladem posílení prémiových kvalit tohoto modelu jsou exkluzivní nové přístroje s číselníky a grafikou, které jsou určeny pouze pro model C70.

„Při návrhu inovací v interiéru jsme se zaměřili na řidiče. Naším cílem bylo poskytnout majiteli více radosti a uspokojení za volantem. Sedadla jsou čalouněna novým typem měkké usně a zpracování jednotlivých detailů je ještě pečlivější, čímž se jízda stává příjemnější než kdykoliv v minulosti,“ pokračuje Fedde Talsma.

Špičková úroveň bezpečnosti mezi kabriolety

Nové Volvo C70 bylo zkonstruováno tak, aby bylo jedním z nejbezpečnějších kabrioletů na trhu v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti. Automobil disponuje pokročilou konstrukcí karoserie a několika řešeními, která jsou ve světě otevřených vozů unikátní. Absence pevné střechy byla kompenzována konstrukčními výztužemi a sofistikovanou technologií.

Ochrana v případě převrácení

Volvo C70 je vybaveno robustními kovovými oblouky umístěnými za zadními sedadly, které se v případě převrácení vozidla vystřelí a vytvoří tak prostor potřebný k přežití posádky. Tyto oblouky jsou součástí systému ochrany pro případ převrácení vozu (ROPS), který byl vyvinut společností Volvo. Jejich aktivaci zajišťuje gyroskopický senzor. Protože Volvo C70 je vybaveno skleněným zadním oknem, dojde při aktivaci ochranných oblouků při nasazené střeše k jeho rozbití. Pro zajištění správné funkce jsou proto ochranné oblouky opatřeny malými tvrzenými kovovými hroty, které rozbití skla usnadňují.

Unikátní nafukovací clony zabudované ve dveřích

Jednou z důležitých součástí ochrany při bočním nárazu a při převrácení vozu je nafukovací clona (IC), která je u tohoto modelu umístěna ve dveřích, neboť střešní konzole, na kterou by ji bylo možné umístit, chybí. Nafukovací clona má vyztuženou konstrukci tvořenou dvěma řadami panelů, které jsou navzájem mírně posunuty. V důsledku toho může clona zůstat vztyčená ve svislé poloze a zajistit účinnou ochranu hlavy i tehdy, pokud je okno otevřené. Clona se navíc vypouští pomalu, čímž poskytuje déletrvající ochranu v případě převrácení vozu.

Boční airbagy a předpínače bezpečnostních pásů na všech sedadlech

Kromě nafukovacích clon na obou stranách jsou cestující na předních sedadlech chráněni také bočními airbagy. Jejich rozměr zajišťuje ochranu hrudníku i boků. Nafukovací clony navíc spolupracují s předpínači bezpečnostních pásů a při převrácení vozidla nebo při bočním nárazu poskytují cestujícím nejvyšší možnou úroveň ochrany. Všechna čtyři sedadla jsou vybavena předpínači bezpečnostních pá­sů.

Elegantní třídílná ocelová střecha

Volvo C70 lze snadno změnit z útulného kupé na otevřený kabriolet. Stačí stisknout tlačítko a třídílná ocelová střecha se rychle a tiše složí a nenápadně zmizí v zavazadlovém prostoru.

Fakta o střeše Volva C70:

Automobil musí při zvedání a sklápění střechy stát. Automobil při zvedání a sklápění střechy vyžaduje svislý prostor pouhé dva metry.

Za vozidlem není při zvedání a sklápění střechy vyžadován žádný dodatečný prostor. Operace se střechou (sklopení/zvednutí) trvá přibližně 30 sekund (bez ohledu na počasí). Střecha je ovládána elektromotorem, hydraulickým čerpadlem a elektronickou počítačovou jednotkou. Víko zavazadlového prostoru lze otevřít dvěma způsoby: pro obsluhu střechy nebo pro zajištění přístupu do zavazadlového prostoru. Střecha je rozdělena na tři části. Panely střechy jsou vyrobeny z oceli. Spoje mezi jednotlivými částmi jsou utěsněny pryžovým těsněním. Boční okna jsou po zvednutí střechy přitlačena k její konstrukci. Víko zavazadlového prostoru je vyrobeno z hliníku a oceli. Torzní tuhost karoserie se po zvednutí střechy zlepší o 15 procent .

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Interaction s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Siems & Klein
Scania Czech Republic s.r.o.