Vedle ochrany dospělých pasažérů měl na celkovém hodnocení velký podíl i stupeň ochrany dětí uvnitř vozu a ochrany chodců.
Model Yeti, který nabízí až 9 airbagů a vyznačuje se stabilní strukturou karoserie z vysokopevnostních plechů, získal v kategorii ochrana posádky hodnocení přes 92%. Euro NCAP vyzdvihuje ve své zprávě zejména ochranu, kterou poskytuje kolenní airbag na straně řidiče, kterým je model Yeti (po voze Škoda Superb) rovněž vybaven. Maximální počet bodů získal Yeti za boční náraz do překážky díky optimální ochraně airbagy.
Yeti bodoval rovněž v tzv. zkouškách whiplash, které určují míru ochrany krční páteře cestujících při zadním nárazu a jsou součástí hodnocení Euro NCAP teprve od roku 2009. Právě tento typ nehod je přitom typický např. pro městský provoz. Automobilky proto věnují vývoji hlavových opěrek a sedaček velkou pozornost. „Výsledek je vynikajícím důkazem naší pečlivé práce při vývoji, která zahrnuje i geometrii sedaček a tvrdost použitých materiálů. Testujeme nejrůznější nastavení sedaček a vylepšujeme vlastnosti celého systému, aby zaručoval maximální ochranu. Přitom sázíme na nejmodernější technologie a nejnovější metody testování. Bezpečnost je při vývoji vozů značky Škoda jedním z nejdůležitějších aspektů“, zdůrazňuje Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto, zodpovědný za oblast Technického vývoje.
Na vysoké úrovni je vedle ochrany posádky a zejména dětí také ochrana chodců. Nejvyšší hodnocení bylo dosaženo za nárazníky, které poskytují vysokou ochranu chodcům. V kategorii ochrana dětí splňuje vůz jako jeden z prvních požadavek organizace Euro NCAP na funkci kontrolky vypnutí airbagu spolujezdce. Euro NCAP vyžaduje, aby vůz signalizoval nejen vypnutí airbagu, ale také jeho zapnutí. Kontrolka AIRBAG ON se rozsvítí po zapnutí zapalování a po pětašedesáti vteřinách automaticky zhasíná. Řidiči připomíná aktuální polohu vypínače a tím i stav airbagu a pomáhá tak chránit jak dětské, tak dospělé pasažéry na sedačce spolujezdce. Yeti je standardně dodáván se systémem ISOFIX pro uchycení dětských sedaček na zadních sedadlech a volitelně i na sedadle spolujezdce. Pozitivně hodnotí Euro NCAP také důraz kladený na aktivní bezpečnost. Sem patří např. upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy pro řidiče i spolujezdce ve standardní výbavě či elektronická stabilizace podvozku ESP, která je v ČR standardní součástí všech výbavových stupňů včetně základní verze.
V České republice byl prodej modelu Yeti zahájen již během prázdnin a navzdory letní sezoně si novinku objednalo už více než 450 zákazníků. Zájem přitom stále roste. „Yeti se líbí, což potvrzují ohlasy v médiích, mezi našimi obchodníky i jejich zákazníky. Yeti splňuje nároky dnešní doby – je kompaktní, atraktivní do města i do terénu a to vše za férovou cenu. Díky tomu, že zákazník bude mít možnost volby mezi verzí s pohonem dvou a čtyř kol, nabízí Yeti pro každého tu správnou variantu,“ konstatoval Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.