Nové modely Legacy a Outback páté generace nabízí především výtečné jízdní a ekologické parametry a integruje pravé hodnoty značky do vývoje a inovativních technologií, mezi které patří například nová CVT (continuously valuable transmission) převodovka „Lineartronic“, vyvinutá jako další generace automatických převodovek Subaru, nebo nové uložení motoru na pomocném rámu, či nový standard komfortu všech cestujících plynoucí z prostorného interiéru. Motor SUBARU BOXER DIESEL, představený v loňském roce jako světově vůbec první dieselový motor boxer v sériové produkci pro osobní vozy s pohonem všech kol, bude na evropských trzích v obou modelech samozřejmostí. A vyjma benzínových turbomotorů, všechny motorizace s předstihem splňují přísné emisní normy EURO 5. Nové modely se začnou v Evropě prodávat s přicházejícím podzimem (v ČR se prodej plánuje od přelomu října a listopadu).
Subaru Legacy Modelová řada Legacy se již 20 let od zrození prvního vozu Legacy v roce 1989 postupně vyvíjí v duchu filozofie sportovních jízdních vlastností a kvalitního cestování, která znamená neustálý rozvoj a zlepšování ruku v ruce se stále zodpovědnějším přístupem k životnímu prostředí. Legacy páté generace doznalo mnoha vylepšení. Staví samozřejmě na dvou základních technologiích – Symmetrical All-Wheel-Drive (AWD) systém pohonu a horizontálně uložený motor s protiběžnými písty (Boxer). V nové karoserii Legacy s komfortním a velkým interiérem najdeme dále novou bezestupňovou převodovku Subaru CVT (zkr. Continuous Variable Transmission), označovanou jako Lineartronic™, a také nový příčný nosník motoru, vše vyvíjeno s velkým ohledem na životní prostředí. Místo aby byla pohonná jednotka připevněná přímo k šasi, je ve čtyřech bodech uchycena k tomuto nosníku. Toto řešení snižuje přenášené vibrace a hluk, ze stejného důvodu jsou také silentbloky vyplněné kapalinou. Navíc nové rozložení umožnilo u benzinové verze přesunout turbodmychadlo pod motor.
K dispozici budou obě provedení karosářských variant, jak sedan tak i kombi s benzínovými atmosférickými motorizacemi 2.0, 2.5 a dieselovým turbo agregátem 2.0l (na některých trzích včetně ČR bude limitovaně k dispozici i přeplňovaný motor 2.5).
Karoserie sedanu je proti předchůdci o 30 mm delší, o 50 mm širší a o 80 mm vyšší. Vnější rozměry nové generace tak jsou 4730×1780×1505 mm. Rozvor se přitom prodloužil o 80 mm, což jde hlavně ve prospěch cestujících na zadních sedadlech, a převisy se dohromady zkrátily o 45 mm. Kombi je proti sedanu o 65 mm delší (4775 mm) a o 30 mm vyšší (1535 mm), šířka i rozvor zůstávají stejné.
Modely 2.5 s CVT převodovkou Lineartronic vykazují oproti předchozím AT modelům ekonomičtější spotřebu o 5,9% u sedanu, resp. o 6,9% u kombi.
Subaru Outback Od svého debutu v roce 1995 (v Evropě od roku 1996) je průkopník konceptu „Crossover“ vysoce hodnocen pro svoji unikátní kombinaci osobního vozu se skvělým ovládáním a jízdním komfortem s versatilitou SUV, vše postavené na kvalitních základech technologie Symmetrical AWD. Stejně jako Legacy i čtvrtá generace outbacku byla v designu přestylizována, tak aby vynikl exteriér vozu ještě více.
Nová výbava posunuje úroveň komfortu, přesto však zachovává charakteristiky crossoveru, jako je například velká světlá výška vozu. Outback má o 5 mm zkrácený rozvor, kvůli terénním úpravám a integrovaným střešním ližinám přidává dalších 70 mm na výšku a je o 40 mm širší. V nabídce bude 2.0l benzín, 2.0l diesel a vrcholovým modelem a vlajkovou lodí bude nová motorizace s 6-ti válcem o objemu 3.6l.
Základní rozměry
<Legacy Sedan>
Délka x šířka x výška: 4,730 X 1,780 X 1,505 mm
Rozvor: 2,750 mm
<Legacy Station Wagon>
Délka x šířka x výška: 4,775 X 1,780 X 1,535 mm
Rozvor: 2,750 mm
<Outback>
Délka x šířka x výška: 4,775 X 1,820 X 1,605 mm
Rozvor: 2,745 mm