AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.


Toyota otevře v Evropě ekologická prodejní místa

Společnost Toyota Frey Austria dnes uvítala nového místopředsedu správní rady a bývalého presidenta společnosti Toyota Motor Corporation (TMC), pana Katsuaki Watanabe, na slavnostním zahájení výstavby 1. ekologického prodejního objektu.

Salzburg je jedním ze tří měst, vybraných ve Francii, Rakousku a Slovinsku, kde budou vybudovány a uvedeny do provozu projekty trvale udržitelných prodejních míst, jež budou ztělesňovat návrh a výstavbu objektu šetrného k životnímu prostředí. Podle tohoto programu si společnost Toyota vytyčila za cíl jak u nové výstavby, tak i v husté síti 3 000 stávajících prodejců dosáhnout co nejvyšší úspory energie, spotřeby vody a emisí CO2.

Na slavnostním zahájení výstavby pan Katsuaki Watanabe řekl: „Naše zaměření na trvale udržitelnou obchodní činnost se nemůže zastavit u výrobků a výrobních závodů. Neměli bychom zapomenout ani na naši maloobchodní síť. Toyota Frey Austria nepustila ze zřetele cíle v oblasti ochrany životního prostředí. Důsledné uplatňování ekologických kritérií sníží dopady na životní prostředí celé prodejní sítě a z dlouhodobějšího pohledu se odrazí v nižších provozních nákladech našich prodejců.“

Nový člen sítě autorizovaných prodejců, Toyota Frey Salzburg, hodlá naplnit ambiciózní ekologické cíle uplatněním fotovoltaické solární technologie, dálkového vytápění a progresivního způsobu osvětlení. Díky konstrukci šetrné k životnímu prostředí se očekává, že emise oxidu dusíku (NOx) budou nulové a emise CO2 budou dle očekávání o 90% nižší ve srovnání s průměrným prodejcem vozů Toyota. Spotřeba vody na jeden automobil bude o 80% nižší a spotřeba energie se sníží o 40%. Otevření prodejního místa Toyota Frey Salzburg je plánováno na závěr roku 2010.

Srovnatelné úspory se očekávají i u trvale udržitelného prodejního místa vozů Toyota ve francouzském La Rochelle, které bude rovněž otevřeno v roce 2010. Zatravněná střecha bude přirozeným způsobem ochlazovat interiéry, zachytávat a udržovat dešťovou vodu a zároveň sloužit jako útočiště pro živočichy, žijící ve volné přírodě, zatímco trubky, ohřívané teplem ze země a uložené hluboko pod povrchem, zajistí v zimním období přirozenou ventilaci předehřátým vzduchem. Tato a další opatření, zaměřená na ochranu životního prostředí, by měla snížit spotřebu vody a energie u prodejce v La Rochelle o úctyhodných 60%.

Podobná je i situace u třetího pilotního projektu ve slovinském Mariboru, kde se budou používat vysoce účinná tepelná čerpadla k vytápění a chlazení a současně budou zesíleny izolace, aby spotřeba energií poklesla přibližně o 65%.

Stejně jako všechny nové stavby v rámci tohoto programu, budou prodejní místa v La Rochelle, Salzburgu a Mariboru podrobena ekologickému hodnocení prodejců Toyota, které vychází z mezinárodní normy pro trvale udržitelnou výstavbu a návrh budov. Prodejci budou hodnocení v devíti různých oblastech: spotřeba energií, odpady, spotřeba vody, materiály, znečištění, zábor půdy a ekologie, zdraví a prospěch společnosti, plus management a doprava.

I když stávající prodejci hodnoceni nebudou, očekává se, že zlepší ekologické parametry svých provozů tím, že se zapojí do „energetického kaizen auditu“, díky kterému zjistí, jaká okamžitá a smysluplná zlepšení je možné učinit. Předpokladem, je, že se do roku 2013 auditu zúčastní 100% prodejců, kteří by si měli do roku 2015 zajistit certifikaci ISO 14001.

Snahy o naplnění těchto cílů se již začínají projevovat. Toyota Deutschland (TDG) spojila například své síly s organizací DEKRA s cílem provést do roku 2012 nezávislé energetické audity u všech prodejců na území Německa. Na 18 německých prodejců vozů Toyota zahájilo přípravné práce a první audity začnou probíhat již tento měsíc. Toyota Great Britain (TGB) rovněž provádí zkušební audity u 16 prodejců a další by měli následovat.

Snahy prodejců snížit dopady na životní prostředí se neomezují pouze na provozní výkon. Majitelé prodejních zastoupení jsou rovněž povzbuzováni k tomu, aby se zapojili do činnosti místní komunity, například formou vedení a podpory praktických kurzů, zaměřených na ekologickou jízdu.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mercedes-Benz
auto MOTOL BENI a. s.
BOSCH
Toplac s.r.o.
Siems & Klein