BMW bude i nadále aktivní v jiných oblastech motoristického sportu. Rozhodnutí o restrukturalizaci sportovních aktivit v BMW Motorsport bylo přijato na včerejším jednání představenstva společnosti.
„Samozřejmě že to pro nás bylo velmi obtížné rozhodnutí. Jedná se ale o krok, který jde v duchu dlouhodobé strategie naší společnosti,“ vysvětluje Dr. Norbert Reithofer, předseda představenstva BMW AG. „Prémiovost bude v budoucnu více spojována s trvalým rozvojem a ochranou životního prostředí. Právě v této oblasti hodláme i nadále zůstat ve vedoucí pozici. V rámci naší strategie Number ONE neustále přezkoumáváme všechny projekty a iniciativy zejména z pohledu dlouhodobosti a trvale udržitelného rozvoje. Formule 1 není v této strategii ideálním propagačním prostředkem. Mario Theissen měl od roku 1999 na starosti všechny naše sportovní aktivity. Během tohoto období jsme získali mnoho prvenství a úspěchů, a to včetně formule 1. Proto bych chtěl Mariu Theissenovi a jeho týmu upřímně poděkovat za naši reprezentaci,“ sdělil Reithofer.
Dr. Klaus Draeger, člen představenstva odpovědný za vývoj, na dané téma řekl: „Týmu BMW Sauber F1 trvalo pouhé tři roky, než se dostal mezi absolutní elitu. Bohužel jsme ale nebyli schopni v letošní sezóně naplnit všechna očekávání. Přesto jsme však svou desetiletou účast ve formuli 1 účinně využili při vývoji našich motorů. Právě díky závodění a odhodlání našich pilotů se nám podařilo přenést mnoho pokrokových technologií také do sériových automobilů.“ V současnosti není možné blíže specifikovat množství spolupracovníků, které bude nutné na základě tohoto rozhodnutí v Mnichově a Hinwilu propustit. Draeger k tomu vysvětluje: „Toto rozhodnutí jsme učinili teprve včera, a tak k němu v současnosti nejsme schopni podat více informací. Máme připraveno několik scénářů a možností, abychom našli nejlepší možné řešení pro všechny naše zaměstnance a spolupracovníky v Hinwilu i v Mnichově, kteří se podíleli na programu formule 1. Jakmile padnou příslušná rozhodnutí, budeme všechny zaměstnance neprodleně informovat.“
Dr. Mario Theissen, ředitel BMW Motorsport: „Samozřejmě že jsme všichni v Hinwilu a Mnichově chtěli dokázat, že letošní sezóna byla pouhým klopýtnutím po třech úspěšných letech. Avšak z pohledu celé společnosti tomuto rozhodnutí rozumím. Nyní se budeme soustředit na zbývající závody sezóny a chceme před naším odchodem z formule 1 dosáhnout nejlepších možných výsledků.“
BMW bude i nadále aktivní v několika závodních sériích: bude pokračovat ve své účasti v seriálech závodů cestovních vozů, stejně tak jako v programu výchovy mladých jezdců Formula BMW. Kromě toho budou tyto aktivity doplněné také účastí BMW v seriálu vytrvalostních závodů ALMS (American Le Mans Series), v nichž bude blíže ke svým zákazníkům. Beze změn zůstává rovněž účast BMW Motorrad Motorsport v mistrovství světa superbiků.
Společnost BMW je hrdá na své úspěchy a rekordy v královské disciplíně motoristického sportu: Mezi roky 1982 a 1985 BMW s Brabhamem zvítězilo v devíti Velkých cenách. V roce 1983 získal Nelson Piquet v F1 za tým Brabham BMW titul mistra světa. Poslední vítězství vybojoval tento legendární přeplňovaný motor BMW za Benetton v roce 1986. Deset vítězství získaly motory BMW v týmu Williams (2000–2005). Před érou týmu BMW Sauber F1 vybojovaly motory BMW ve formuli 1 19 vítězství ve Velkých cenách a 33 prvních umístění na startu.
Při svém debutu v roce 2006 skončil tým BMW Sauber F1 v hodnocení konstruktérů na pátém místě. V roce 2007 se tento německo-švýcarský tým umístil za týmem McLaren na celkově druhém místě. V roce 2008 tým až do konce sezóny bojoval o první místo, výsledkem byla třetí pozice. Polák Robert Kubica získal jediné vítězství v GP Kanady 8. června 2008. Kromě toho ale tým BMW Sauber F1 vybojoval jednu první pozici na startu (Kubica v Bahrajnu 2008) a 16 umístění na stupních vítězů. V letošní sezóně je tým BMW Sauber F1 na celkově osmém místě.