A5 Sportback se objeví u prodejců Audi v září s emotivním designem, vysokou úrovní praktického využití, sportovním charakterem a hospodárnými a výkonnými motory. Vozy lze již objednávat, přičemž ceny začínají na částce 966 270 Kč. Později bude následovat základní verze řady A5 Sportback, která se zároveň stane cenově nejdostupnějším modelem modelové řady A5.
Audi, vynálezce vozů Avant, vytváří s modelem A5 Sportback nový trend v designu. Pětidveřové kupé se vyznačuje elegantními liniemi. Je o 36 mm nižší než A4 Sedan a s krátkým předním převisem, dlouhým rozvorem, širokým rozchodem, čtyřmi bezrámovými dveřmi a nízkým prosklením je dokonalým ztělesněním sportovní elegance.
V prostorném interiéru naleznou cestující plnohodnotný komfort na všech čtyřech sedadlech. Rozměrné víko zavazadlového prostoru je harmonicky integrováno do dlouhé splývající zádě s velmi skloněnými sloupky C. Charakter plný napětí podtrhuje odtrhová hrana zadního spoileru. Objem zavazadlového prostoru 480 litrů se téměř vyrovná vozům A4 Avant a sklopením zadních sedadel vzroste na 980 litrů.
Poháněcí ústrojí vozů A5 Sportback důsledně využívá inovativní techniku Audi. Všechny motory – kultivované vznětové TDI nebo zážehové FSI – využívají velmi účinné přímé vstřikování paliva a splňují emisní normu Euro 5. Všechny modely jsou vybaveny systémem rekuperace kinetické energie během brzdění a zpomalování, který ukládá zpětně získanou energii do akumulátoru pro pozdější využití.
Audi bude zpočátku nabízet dva zážehové motory a tři vznětové motory TDI. Do poloviny roku 2010 rozšíří nabídku další tři motory. Zážehové motory – dvoulitrový TFSI o výkonu 132 kW (180 k) nebo 155 kW (211 k) – jsou vybaveny systémem Audi valvelift, který variabilně mění zdvih ventilů. Tato inteligentní technika zvyšuje výkon a zároveň snižuje spotřebu paliva.
Turbodiesel 2.0 TDI poskytuje největší výkon 125 kW (170 k) a průměrně spotřebuje pouhých 5,2 litru paliva na 100 km. Tento motor je vybaven systémem start-stop, který zvyšuje hospodárnost provozu ve městě. Ještě výkonnější je šestiválec 2.7 TDI/140 kW (190 k), vrcholný agregát 3.0 TDI pak nabízí působivých 176 kW (240 k) a je také vybaven převodovkou S tronic.
Stejně jako trojice zážehových motorů přenáší špičkový vznětový motor svůj výkon na vozovku prostřednictvím trvalého pohonu všech kol quattro. Pro oba nejvýkonnější motory se na přání dodává nově vyvinutý sportovní diferenciál, který variabilně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola a zvyšuje tak úroveň jízdní dynamiky, potěšení z jízdy a bezpečnosti. Další přínosnou inovaci představuje u modelů 2.0 TDI, 2.7 TDI a 2.0 TFSI (132 kW/180 k) s pohonem předních kol stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou předního diferenciálu, která zlepšuje ovladatelnost vozu a potlačuje nedotáčivost.
Perfektním doplňkem je systém Audi drive select, který umožňuje řidiči libovolně měnit charakteristiku odezvy motoru na pohyby pedálu plynu, řazení sedmistupňové převodovky S tronic a úroveň účinku posilovače řízení servotronic, jenž se dodává standardně pro verze s výkonem 140 kW (190 k) a vyšším. Systém je koncipován jako modulární paket, jehož součástí musí být alespoň jeden z následujících inovativních systémů dodávaných na přání: sportovní diferenciál, adaptivní tlumiče nebo dynamické řízení s variabilním převodem.