Nicméně pro úspěšný přechod od snu ke skutečnosti je zapotřebí jednoznačné zadání, odvaha a mnoho vynalézavosti.
Návrháři a inženýři společně rozpracovali koncept tak, aby vlastnosti a funkce vozu jako celku odpovídaly představě, kterou na první pohled evokuje. A vzhledem k tomu, že se měla zachovat stylovost konceptu, i přes nutná omezení a modifikace plynoucí z požadavků výroby a prodeje, jednalo se o to větší výzvu. Z pohledu jízdních vlastností a kvality provedení byly stanoveny velmi ambiciózní cíle, které vytváří silnou a jednoznačnou identitu vozu.
Toto kompaktní kupé 2+2 bylo navrženo jako exkluzivní vůz, esence silných emocí, který je určen pro moderní a náročnou klientelu a příznivce « vozů pro potěšení ». Již název RCZ symbolizuje jeho výjimečné postavení v modelové řadě PEUGEOT. Je to totiž první osobní vůz, který nepoužívá číselné označení s jednoduchou nebo zdvojenou nulou uprostřed.
Model RCZ se stává zosobněním všech základních hodnot značky Peugeot, neměnných, nicméně stále aktuálních, které neztrácí opakováním svou sílu a současně jdou stále s dobou. Další výzvou tohoto projektu bylo zvládnout vývoj nového vozu v mimořádně krátké lhůtě. A tak pouhé dva roky od představení konceptu bude nový model RCZ ve své definitivní podobě poprvé odhalen veřejnosti na 63. ročníku autosalonu ve Frankfurtu.
RCZ, který v současné ekonomické situaci představuje opravdovou výzvu, bude na trh uveden na jaře roku 2010.