Nové BMW X1 je navrženo jako ideální automobil pro moderního člověka, vyžadujícího nejen osobitost a individualismus, ale také přizpůsobivost. Tento kompaktní prémiový vůz, řadící se na první pohled do rodiny modelů BMW X, svému řidiči poskytuje vzhledem k danému druhu automobilu zcela specifickou obratnost a sportovní charakter. Zvětšenou světlou výšku posádka BMW X1 ocení nejen při jízdách mimo zpevněné silnice, ale díky zdokonalenému výhledu také při jízdách po městě.
Opomenout nelze ani fakt, že tento automobil nabízí velmi pohodlné nastupování a vystupování. Pro automobily BMW s písmenem X ve znaku je typická nezaměnitelná robustnost a vyváženost proporcí, které jsou patrné již při prvním pohledu. Nejnovější kompaktní BMW X1 se v tomto směru drží osvědčeného přístupu, jejž ale obohacuje o celou řadu novinek. Přehlédnout nelze například mohutnou vzpřímenou masku chladiče s typickými ledvinami či světlomety vybavené dvojitou optikou a v případě, že se jedná o bi-xenonová světla, tak i tradičními světelnými kroužky plnícími funkci denního svícení. Mladistvou svěžest BMW X1 dodává nejen výrazně stoupající linie boků, ale také jemně progresivní linka prahů a zaoblený prolis ve spodní části bočních dveří, který je opticky propojen s konturou zadní části bočních oken. Pro záď vozu je typická horizontální orientace doplněná světly ve tvaru L, které jsou tvořené trojrozměrnými světelnými proužky.
Sportovní styl a prémiový charakter nelze přehlédnout ani uvnitř nového BMW X1. Přístrojová deska používá velmi hodnotné materiály, které promyšleně kombinuje v harmonicky působící a vysoce funkční celek. Přístrojová deska plynule přechází do výplní dveří, a tím dodává vnitřnímu prostoru dojem značné solidnosti. Naopak mírně směrem vpřed skloněná přístrojová deska vyvolává pocit většího prostoru a vzdušnosti.
Také na zadních sedadlech ocení všichni cestující velkorysou nabídku vnitřního prostoru. Sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40 a mají možnost nezávislého nastavování sklonu opěradel. Tím zajišťují nejen vysokou míru komfortu, ale také přizpůsobivosti. Možnost sklopení zadních sedadel dovolí zvětšit prostor pro zavazadla ze 420 až na 1350 l.
Pro automobily BMW je bez výjimky typické zcela mimořádné spojení dynamiky a nízké spotřeby paliva, které je výsledkem aplikace technologií z programu BMW EfficientDynamics. Také BMW X1 je proto vybaveno například systémem regenerace kinetické energie, parametricky řízeným příslušenstvím motoru nebo u modelů s manuálními převodovkami také funkcí Auto Start Stop či indikátorem optimálního rychlostního stupně. Není proto divu, že například model BMW X1 sDrive18d se vyznačuje kombinovanou spotřebou podle EU ve výši pouhých 5,2 l/100 km, což je hodnota v daném segmentu zcela výjimečná.
Avšak podmanivými parametry disponují i další modely BMW X1. Provedení BMW X1 xDrive28i vybavené zážehovým řadovým šestiválcem o objemu 3,0 l se vyznačuje největším výkonem 190 kW/258 k a je standardně vybaveno stálým elektronicky řízeným pohonem všech kol BMW xDrive. Neméně zajímavé jízdní zážitky čekají rovněž na řidiče modelu BMW X1 xDrive23d, v něhož útrobách pracuje nejmodernější čtyřválcový turbodiesel s technologií TwinPower Turbo, největším výkonem 150 kW/204 k a především točivým momentem 400 Nm. Toto provedení dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit za pouhých 7,3 s a přitom v kombinovaném režimu spotřebovat jen 6,3 l/100 km. Nabídku motorů doplňuje BMW X1 sDrive20d, které, podobně jako již zmiňované BMW X1 sDrive18d, může být vybaveno buď pohonem zadních, nebo všech kol xDrive.
BMW X1 je díky své moderní technice, specifickému designu a praktickému interiéru připraveno oslovit také mladé zákazníky. Nejen ti ale ocení kromě jiného rovněž vysokou míru bezpečnosti, stejně tak jako široké možnosti individualizace jeho exteriéru i interiéru.