Sportback se připojuje ke kupé a kabrioletu coby třetí člen rodiny modelů Audi A5 – současně ale také tvoří zcela nový segment. U prodejců se Audi A5 Sportback se svým vzrušujícím designem, maximální užitnou hodnotou a vysoce výkonnými motory TFSI, FSI a TDI objeví v září. Ceny pro český trh zatím nebyly stanoveny.
Audi A5 Sportback představuje mezník v designu automobilů. Pětidvéřové kupé vyniká svým elegantním, prodlouženým, sportovním profilem. Zadní část vozu skvěle koresponduje s designem ostatních modelů Audi. Spoiler a integrovaný difuzor dodávají Sportbacku kontrast a zdůrazňují atletické proporce prodloužených kontur. Díky dlouhé, zužující se střešní linii, která je o 36 mm nižší než u limuzíny Audi A4, krátkým převisům vpředu i vzadu, rozvoru 2810 mm a čtyřem bezrámovým dveřím se štíhlým a dynamickým designem oken vypadá silueta vozu podobně jako kupé. Neobvyklý design hatchbacku je typický pro maximální funkčnost tohoto vozu. S novým Sportbackem ukazují designéři nový trend designu zádi, když zcela novým způsobem kombinují sportovnost, pohodlí a užitnou hodnotu.
Unikátní funkční koncept spojený s emociálně nabitým designem vytváří z Audi A5 Sportback výjimečný mix kupé a kombi. Zavazadlový prostor se se svými 480 litry blíží velikosti toho z A4 Avant, se sklopenými opěradly se pak Sportback může pochlubit ohromujícími 980 litry.
A5 Sportback poskytne cestujícím plný komfort na všech čtyřech sedadlech a pohodlné nasedání i vystupování všemi dveřmi. Přestože je novinka nižší než limuzína A4 a její střecha se směrem k zádi zužuje, disponuje Sportback srovnatelným prostorem pro hlavu i nohy.
Motorová výbava nového Audi A5 Sportback přináší další výhody díky inovativním technologiím, které Audi dlouhodobě prosazuje: Všechny pohonné jednotky disponují přímým vstřikováním paliva – vznětové agregáty využívají sofistikované technologie common rail, zatímco zážehové vycházejí z konceptu FSI. Všechny motory splňují emisní normu EU5. Vznětové jednotky jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic.
A5 Sportback bude v nabídce se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory. Dva zážehové motory, 2.0 TFSI quattro s výkonem 155 kW (211 k) a 350 Nm točivého momentu a 3.2 V6 quattro s výkonem 195 kW (265 k) jsou vybaveny technologií proměnlivého časování ventilů Audi valvelift system. Díky tomu mohou poskytnout řidiči více výkonu a vyšší točivý moment při nižší spotřebě paliva.
Od začátku prodejů bude Audi A5 Sportback možné objednat také s pohonnými jednotkami 2.0 TDI (125 kW / 170 k) s maximálním točivým momentem 350 Nm, šestistupňovou manuální převodovkou a systémem start/stop, 2.7 TDI (140 kW/ 190 k) s maximálním točivým momentem 400 Nm a 3.0 V6 TDI (176 kW / 240 k) s masivním točivým momentem 500 Nm a pohonem všech kol quattro.
Nově vyvinutý systém ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu na přední nápravě zajišťuje znatelně lepší odezvu řízení a efektivně vyrovnává reakce vozu při jeho různém naložení, čímž zvyšuje bezpečnost jízdy.
Vynikajícím příspěvkem do zmíněného balíčku technologií je systém volby režimu jízdy Audi drive select. Systém řidiči umožňuje vybrat si ze tří různých režimů, které ovlivňují charakteristiku odezvy plynového pedálu, hladinu otáček pro přeřazení 7stupňové dvouspojkové převodovky S tronic nebo bezestupňové převodovky multitronic a proměnlivost účinku posilovače řízení. Za předpokladu, že je vůz vybaven multimediálním systémem Audi MMI, může si zákazník sám definovat vlastní čtvrtý mód Audi drive select.
Audi drive select může být objednán pouze současně s alespoň jednou ze tří doplňkových technologií – adaptivním podvozkem, dynamickým řízením s proměnlivým účinkem posilovače a pohonem všech kol quattro se sportovním diferenciálem pro verze 3.0 TDI a 3.2 FSI.