AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
ContiTrade Services s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.


Nový pickup Volkswagen se jmenuje Amarok

• Amarok v inuitštině znamená vlk a symbolizuje sílu a vytrvalost • Prodej vozu bude zahájen začátkem roku 2010 v Jižní Americe • Na evropské trhy přijde Amarok během roku 2010

Praha, 4. června 2009 – Nový pickup Volkswagen se jmenuje Amarok. Sériová podoba prvního pickupu od evropského velkoobjemového výrobce bude odhalena na podzim tohoto roku. Uvedení na jihoamerický trh je naplánováno na jaro roku 2010, do Evropy přijde Amarok během příštího léta. S novinkou hodlá Volkswagen vstoupit do nového segmentu, který v současné době ovládají zejména japonští výrobci. Volkswagen Užitkové vozy novinku poprvé ukázal na loňském autosalonu užitkových vozů IAA v Hannoveru, coby první ochutnávku čtvrté modelové řady. Nový Amarok se bude vyrábět v Argentině v továrně Pacheco u Buenos Aires.

Jméno Amarok pochází z jazyku Inuitů, kteří žijí v severní Kanadě a Grónsku, a znamená vlk. Inuité považují vlka za krále divočiny, a to díky jeho atletickému tělu, robustnosti, vytrvalosti a nadřazenosti.

Amarok však také v románských jazycích, kterými se mluví na hlavních očekávaných odbytištích vozu v Brazílii a Argentině, znamená „ten, který miluje kameny“. Na obou zmíněných trzích existuje dlouhodobě velká poptávka po pickupech, zejména kvůli jejich všestrannosti jak pro rekreační využití, tak pro podnikání. Spolehlivost a schopnost jízdy v terénu, které s sebou Amarok přinese, jej udělají maximálně atraktivním vozem.

„Jméno Amarok přesně vystihuje charakter našeho pickupu, stanovujícího měřítka ve své třídě. S hledáním názvu, který by byl použitelný v celosvětovém měřítku, jsme si dali velkou práci. Označení Amarok by mělo evokovat pozitivní asociace na všech relevantních trzích a být více přesvědčivé než názvy již zavedených konkurentů,“ říká Stephan Schaller, generální ředitel společnosti Volkswagen Užitkové vozy.

Nový Amarok je prvním evropským pickupem svého druhu, který se postaví zejména asijské konkurenci v jednotunové třídě. Šestý model značky Volkswagen Užitkové vozy, který následuje po modelech Caddy, Transporter (a Multivan), Crafter, Saveiro a T2 (poslední dva jmenovaní jsou v prodeji pouze na jihoamerických trzích), je důležitou součástí strategického růstu koncernu a otevírá pro Volkswagen nový segment. „Volkswagen Amarok posouvá naši značku do nové, ještě více mezinárodní dimenze. Jsme hrdi na to, že jsme vyvinuli, postavili a budeme prodávat tento vůz, který je velmi důležitý pro růst celého koncernu a představuje logický přírůstek do našeho globálního modelového portfolia,“ dodává Stephan Schaller.

Zcela nově vyvinutý Amarok bude uveden na trh jako pickup s dvojkabinou a s pohonem všech kol, verze s jednoduchou kabinou bude k dispozici později. Novinka se může pochlubit nejen robustním vzhledem, ale také účinnými motory a designem odpovídajícím současnému směru značky Volkswagen – koncept vozu, který byl představen v loňském roce na autosalonu v Hannoveru, dává první představu o tom, jak bude novinka vypadat. Pro pohon vozu bude použita nová generace výkonných a zároveň úsporných vznětových agregátů TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Díky tomu bude mít Amarok nejnižší spotřebu paliva a nejnižší hodnoty emisí CO2 v segmentu pickupů.

Volkswagen Amarok přijde na jihoamerický a středoamerický trh na jaře příštího roku, následně bude uveden v Evropě, Rusku, Africe a v Austrálii.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
BOSCH
Toplac s.r.o.
Standox
Scania Czech Republic s.r.o.