Nové zařízení, které vyvinula skupina PSA Peugeot Citroën, odděluje telematickou funkci od funkcí rádia, navigace a telefonu a zavádí „vestavěnou“ SIM kartu, tzn. kartu, která je součástí autonomního telematického boxu (ATB) zabudovaného ve voze: s tímto řešením bude mít zákazník zdarma a bez přihlašování k dispozici nouzové a asistenční služby.
Tyto služby jsou dnes k dispozici u zařízení kombinujících funkce rádia, navigace, telefonu a telematických služeb, přičemž u těchto musí zákazník používat zvláštní SIM kartu. S příchodem ATB budou osobní telefonické komunikace probíhat prostřednictvím modulů Bluetooth v audio a navigačním zařízení.
Toto nové zařízení je odpovědí skupiny PSA Peugeot Citroën na případnou evropskou standardizaci nouzového volání – projekt eCall – a představuje podporu rozvoje nových telematických služeb jako je řízení fleetových vozových parků.
PSA Peugeot Citroën dnes v Evropě zastává čelní pozici z hlediska rozvoje telematických zařízení: od roku 2003 bylo zařízením nouzového volání vybaveno více než 700 000 vozů Peugeot a Citroën a přibližně 3 500 osob, které se dostaly do potíží, dostalo pomoc prostřednictvím nouzového volání, jež dnes funguje v 9 evropských zemích.
Na základě podepsané dohody bude společnost P&TLuxembourg zajišťovat pro PSA Peugeot Citroën: mobilní telefonní řešení, specificky vytvořené pro automobilové telematické služby pokrytí tohoto řešení ve všech 27 evropských zemích plus zemích ESVO (Švýcarsko, Norsko, Irsko), včetně souvisejících prvků řízení.
Tím, že skupina PSA Peugeot Citroën svěřila tuto službu společnosti P&TLuxembourg, získala partnera přinášejícího nejlepší kvalitu roamingových služeb na evropské úrovni a prokázala vůli investovat do rozvoje inovačního řešení.
Toto partnerství společnosti P&TLuxembourg umožní poukázat na vývoj mobilních řešení i u jiných aplikací a vyvíjet novou oblast telematických aktivit. P&TLuxembourg poskytuje skupině PSA Peugeot Citroën svou zkušenost a flexibilitu a vyvíjí specifické telematické řešení, umožňující co nejlépe zareagovat na specifická očekávání zákazníků.