Součástí příručky, kterou je vybaven každý nový vůz Volkswagen, je také nový potřebný formulář – Záznam o dopravní nehodě. Dalším plodem spolupráce je pak instruktážní manuál o bezpečnostních systémech a stavbě karoserií pro záchranáře.
Jednotky Hasičského záchranného sboru ČR (HZS ČR) provádí při silničních dopravních nehodách více než 20 tisíc zásahů ročně. Se stoupající odolností a pevností karoserií a v souvislosti s rozvojem dalších bezpečnostních prvků u automobilů se však práce při vyprošťování zraněných osob z havarovaných vozidel významně zkomplikovaly. Zároveň se objevila nová rizika pro hasiče i zachraňované, která představují např. neaktivované airbagy nebo pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů. Při vyprošťovacích pracích je proto životně důležité znát podrobnou konstrukci automobilu a umístění a způsob deaktivace bezpečnostních prvků.
Druhá příručka, která je určena pro záchranáře, je orientována na bezpečnostní systémy ve vozidlech Volkswagen s vyobrazením umístění airbagů, generátorů plynů, akumulátorů a nejvhodnějších míst pro vyprošťování (stříhání karoserie). Příručka bude HZS ČR sloužit hlavně pro školení, při kterých záchranáři studují podklady k jednotlivým typům vozidel, a na jejich základě poté provádějí praktické zkoušky na zkušebních automobilech. Tato školení hasiči obzvláště oceňují, protože jim dávají možnost předem si nacvičit vyprošťování zraněných osob z havarovaných vozidel ještě před skutečnou dopravní nehodou.
Jako praktickou pomůcku pro školení poskytl Volkswagen karoserie svých vozů, které budou v rámci praktických cvičení HZS ČR využity pro simulaci vyprošťování osob.