AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
Interaction s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Subaru představuje nový Outback

Subaru představuje nový Outback

Zcela nový Outback – to znamená prostorný interiér, vyšší míru pohodlí a větší zavazadlový prostor. Čtvrtá generace průkopnického crossoveru se pyšní nápadným provedením exteriéru.

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, dnes oznámil světovou premiéru zcela nového modelu Outback (verze pro americký trh), který byl poprvé představen na mezinárodním autosalonu v New Yorku (od 9. do 19. dubna). Nový Outback se na americkém trhu představí pod označením 2010 Outback.

Model Outback, na trhu v USA prodávaný od roku 1994, si vydobyl solidní pověst jedinečného crossoveru, který umně spojuje kultivované pohodlí, vynikající ovladatelnost a přednosti osobního vozu, s robustními schopnostmi terénního vozu a variabilitou automobilu kategorie SUV. Outback jako vždy používá stálý pohon všech kol Symmetrical AWD, který je základní technologií značky Subaru, stejně tak jako originální plochý motor boxer s protiběžnými písty. Model Outback označovaný jako Sport Utility Wagon® významnou měrou přispívá k prodejním číslům značky Subaru na americkém trhu.

Čtvrtá generace modelu Outback se odlišuje nejen svěžím provedením exteriéru, ale nabízí i prostornější kabinu a větší zavazadlový prostor. Nový Outback svému majiteli nabídne vyšší výkon, pohodlí i ekologičtější parametry. K tomu přispívá zcela nová podlahová plošina, ale i nová bezestupňová převodovka Subaru Lineartronic™ CVT. Všichni cestující na palubě Outbacku se mohou těšit z vyšší míry jistoty při cestování na silnicích i mimo zpevněné cesty. Napomáhá k tomu vynikající pověst spolehlivého vozu, výborné jízdní vlastnosti a nižší spotřeba paliva díky použití nejmodernějších technologií Subaru.

Karoserie

Outback se vyznačuje nápadnějším vzhledem. Rozměry karoserie a její ztvárnění dokonale vyhovují vkusu amerických zákazníků. Konstruktéři Subaru vytvořili pro cestující nejprostornější kabinu i zavazadelník, nabídli vyšší pohodlí jízdy a přišli i s dalšími vylepšeními komfortních prvků výbavy, které charakterizovaly všechny předchozí generace modelu Outback.

  • Nový Outback je oproti svému předchůdci o 50 mm širší a 105 mm vyšší. Světlá výška vozu narostla na 220 mm, rozšířil se rozchod kol a automobil je celkově mnohem nápadnější. Přední i zadní převis karoserie se zkrátil o 90 mm a celková délka o 20 mm, ale zároveň se zvětšil rozvor náprav o 70 mm, což se odrazilo ve větším prostoru na zadních sedadlech.
  • Snadný přístup do zavazadlového prostoru zajišťuje velký vstupní otvor pátých dveří. Došlo k nárůstu objemu zavazadelníku, kam lze nyní snadno umístit čtyři velké cestovní kufry.

Design vnějšku vozu

Silueta nového modelu Outback je výraznější a nápadnější. Těží přitom z dědictví dynamického provedení vnějších partií crossoveru použitého u předchůdců.

  • Maska chladiče jsou nyní markantnější a je posazena výše, přičemž celkový vzhled vozu se nyní více přibližuje kategorii SUV. Zřetelné prostorové tvary předních světlometů v kombinaci s hranatými mlhovkami v rozích předního nárazníku propůjčují přední partii vozu nádech dynamiky a stability.
  • Nový Outback nelze na silnici přehlédnout ani díky nápadným bočním lištám a hodně vytaženým podběhům kol, které napovídají o výkonu tepajícím v systému AWD.
  • Zadní D sloupky byly přepracovány tak, aby ladily s nápadnějšími křivkami zbytku vozu. Odkazují přitom na prapůvod tohoto modelu ve světě SUV. Impozantní zadní partie zřetelně napovídají o prostornosti tohoto vozu, zatímco zadní sdružená světla dokonale ladí s ozdobnými lištami, lakovanými ve stejné barvě jako karoserie a nárazník.
  • Všechna provedení modelu Outback mají nyní nově řešené střešní ližiny, které podtrhují variabilitu vozu v duchu SUV a zároveň upozorňují na celkovou výšku automobilu. U tohoto pokrokového řešení jsou příčníky zabudovány přímo do střešních ližin, což napomáhá snížit hlučnost v době, kdy příčníky nejsou zapotřebí.
  • Ozdobné lišty kolem oken s puncem vysoké kvality akcentují uhlazený design kabiny.

Design interiéru

Nový design interiéru je odrazem dynamických vnějších křivek a tvarů a podílí se na vytvoření prostornější kabiny tohoto vozu s intenzivním dojmem kvality.

  • Nový přístrojový panel nápadný ostrými hranami vytváří dojem, jako by prostor předních cestujících byl po obou stranách otevřenější.
  • K umocnění dojmu té nejlepší kvality přispívají i tvary středové konzole a dekorativní provedení s vlasovou povrchovou strukturou.
  • Díky použití nové elektronické parkovací brzdy zmizela ze středové konzoly páka parkovací brzdy, a tak mezi předními cestujícími vznikl další prostor. Do středové konzoly jsou vedle sebe zabudovány dva držáky nápojů, přičemž se zvětšila i schránka v konzole a loketní opěrka mezi sedadly.
  • Obě přední sedadla zajišťují vynikající úroveň pohodlí a skvělé boční vedení. Jejich stehování zase zdůrazňuje sportovní charakter nového modelu Outback. Provedení v nejvyšší výbavě nabízí sedadlo řidiče seřiditelné v 10 směrech, včetně elektricky nastavitelné bederní opěry, a dále sedadlo předního spolujezdce elektricky nastavitelné ve 4 směrech.
  • Nový design tříramenného volantu evokuje sportovní pocity, přičemž volant je vybaven i tlačítky ovládání audio soustavy a tempomatu. U verzí s automatickou převodovkou nebo bezestupňovou převodovkou Lineartronic™ se pod volantem nacházejí i páčky řazení.
  • Všechny čtyři kruhové ukazatele na přístrojovém panelu, lemované kroužky z leštěného hliníku, mají vždy aktivní podsvícení. Ve středu přístrojové desky je umístěn multifunkční displej s palubním počítačem.

Motor a převodovka

Pod kapotou nového modelu Outback najdeme zdokonalené motory konstrukce Boxer vyznačující se velmi nízkou spotřebou paliva. Verze určené k prodeji na americkém trhu se budou dodávat se dvěma typy motorů.

Outback 2.5i
Zdvihový objem: 2457 cm3
Max. výkon/ max. točivý moment: 170 k při 5600 ot/min /
230 Nm při 4000 ot/min
Převodovka: 6st. manuální / bezestupňová Lineartronic™

Outback 3.6R
Zdvihový objem: 3630 cm3
Max. výkon/ max. točivý moment: 256 k při 6000 ot/min /
335 Nm při 4400 ot/min
Převodovka: 5st. automatická

Motor 2,5 l SOHC

  • Motor spojený se sacím potrubím z pryskyřic je nyní lehčí a vykazuje vyšší točivý moment v pásmu nižších otáček. Nižší spotřeby paliva bylo dosaženo lepším chlazením motoru v prostoru hlavy válců. Díky optimalizaci katalyzátoru pak motor produkuje velmi nízké emise.

Motor 3,6 l DOHC

  • Lehký a kompaktní motor 3,6 l nově se objevující v sedanu Legacy vykazuje stejné vnější rozměry jako předchozí agregát 3,0 l.
  • Aktivní řídicí systém časování ventilů (AVCS) zajišťující proměnné časování sacích i výfukových ventilů optimalizuje dávkování výkonu v celém spektru otáček motoru a napomáhá ke snížení emisí. Nový agregát 3,6 l nabízí vyšší výkon než starší jednotka 3,0 l, ale je i hospodárnější při provozu, neboť si vystačí s běžným benzínem. Agregát 3,0 l, používaný v předchozí generaci tohoto modelu, vyžadoval benzín s vyšším oktanovým číslem.

Bezestupňová převodovka Subaru Lineartronic™ je zárukou skvělých jízdních vlastností a nízké spotřeby paliva.

Převodovka Lineartronic™ CVT

  • Atmosférický motor 2,5 l pracuje v součinnosti s řetězovou bezestupňovou převodovkou, která je celosvětově vůbec první* převodovkou svého druhu s podélným uložením, určenou pro sériové vozy se stálým pohonem všech kol AWD.

(*Na základě průzkumu Subaru.)

  • Bezestupňové převodovky používající speciální lamelové řetězy vykazují nižší míru tření a vyšší dimenzování k přenosu točivého momentu, a tak umožňují dosáhnout nižší spotřeby paliva než podobné převodovky s řemenovým náhonem. Převodovka Lineartronic™ používá řemenice o menším průměru, což se odráží v kompaktnějších rozměrech celé jednotky. Díky výrazným rozdílům v průměru nejmenší a největší řemenice pak tato bezestupňová převodovka nabízí nekonečný počet virtuálních převodových „stupňů“, aby motor mohl pracovat vždy v nejúčinnějším pásmu otáček.
  • Bezestupňová převodovka Lineartronic™ zajišťuje hladké zrychlování s lineární odezvou na pokyny od plynového pedálu. K tomu napomáhá dokonalé vyvážení mezi dávkováním točivého momentu a otáčkami motoru.
  • Převodovka Lineartronic™ disponuje i režimem ručního řazení, jejž může řidič podle chuti sám aktivovat. Zde se používá šestice přednastavených virtuálních stupňů, a tak řidič může ručně „řadit“ pomocí ovládacích páček pod volantem. V porovnání s běžnými automatickými převodovkami s režimem sekvenčního řazení je odezva na pokyny k přeřazení rychlejší a hladší.

Pětistupňová automatická převodovka

  • K nižší spotřebě paliva přispívá i nižší tření a hmotnost samotné automatické převodovky.

Šestistupňová manuální převodovka

  • Na americkém trhu se vůbec poprvé objevuje Outback vybavený šestistupňovou manuální převodovkou ve spojení s motorem 2,5 l bez přeplňování. Nový šestistupňový manuál díky širšímu odstupňování zajišťuje výtečnou spotřebu paliva, lepší jízdní chování a tišší chod v pásmu vyšších otáček.

Podvozek Nová konstrukce příčného nosníku motoru pomáhá snížit hlučnost, zvyšuje kultivovanost jízdy i stabilitu vozu a zároveň posiluje bezpečnostní parametry v případě čelního nárazu.

  • Motor je uložen v kolébkovém rámu, oproti dřívější montáži na samotném šasi. Rám podporuje motor ve čtyřech montážních bodech s využitím tlumicí pryže vyplněné kapalinou. Kolébkový rám napomáhá zamezit vibracím tím, že motor je přesně umístěn v ose přenosu točivého momentu pohonné jednotky.
  • K novému rámu jsou přimontovány přední vzpěry McPherson vylepšující reakci řízení, ovladatelnost a celkovou tuhost. K vylepšení torzní tuhosti přispěla změna konstrukce stabilizátorů s větším průměrem. To napomáhá k lepší geometrii zdvihu a vyššímu jízdnímu pohodlí.
  • K pomocnému rámu je přichyceno nové zavěšení zadních kol dvojité lichoběžníkové konstrukce. Prostřednictvím pouzder jsou k pomocnému rámu přichyceny i veškeré komponenty zavěšení kol a diferenciálu zadní nápravy. Vodicí pouzdra a uchycení tlumičů bylo optimalizováno s ohledem na specifický charakter nového modelu. Všechna provedená zdokonalení se odrazila ve výrazném snížení celkové hladiny hluku.
  • Provedení s motorizací 2,5 l standardně vyjíždí na kolech o rozměru 16\\\\\\\" s pneumatikami 215/70 R16. Provedení ve vyšší výbavě používají 17\\\\\\\" kola z hliníkové slitiny s pneumatikami o rozměru 225/60 R17. Outback s motorem 3,6 l standardně používá 17\\\\\\\" hliníková kola s pneumatikami 225/60 R17.
  • Všechny verze jsou standardně vybaveny kotoučovými brzdami na všech kolech a systémem ABS, který spolupracuje s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD) Subaru. Ovladatelnost vozu a celkovou bezpečnost zvyšuje i brzdový asistent Subaru, který se dodává ve všech verzích tohoto modelu.
  • Díky nové elektronické parkovací brzdě se nepoužívá tradiční páka ve středové konzole, čímž se zvětšil prostor pro úschovu drobností v tomto místě. Pokud vůz zastaví v kopci o sklonu větším než 5 %, automaticky se aktivuje elektronický asistent pro rozjíždění do kopce spojený s funkcí parkovací brzdy.
  • Standardní součástí výbavy všech verzí je stabilizační systém (VDC), u nějž byly optimalizovány reakční časy, čímž se ještě zvýšila stabilita a schopnosti řízení trakce.

Konstrukce karoserie

  • Použití vysokopevnostní oceli v kritických partiích karoserie přispívá ke snížení hmotnosti při současném zvýšení celkové tuhosti. Konstrukce uložení a příčným nosníkem motoru umožňuje účinnější pohlcování nárazové energie, nicméně rozměry karoserie a hmotnost vozu se oproti předchozí generaci prakticky nezměnily.
  • Zvedání kapoty usnadňují plynové vzpěry.

Bezpečnost

  • V případě čelního nárazu se celý příčný nosník motoru složí dovnitř takovým způsobem, aby pohonná jednotka sklouzla směrem dolů, čímž se zvětší ochranná zóna vlastního prostoru pro cestující. K bezpečnosti cestujících v případě čelní kolize přispívá i konstrukce Subaru s prstencovými výztužemi navrhovaná s ohledem na účinné pohlcování nárazové energie.
  • Všechny dveře vozu byly doplněny o dvojici nosníků pohlcujících nárazovou energii. Díky optimálnímu rozvržení vnitřních komponent dveří vzniká mezi dveřními panely dostatečně velký deformovatelný prostor, který cestujícím zajišťuje vyšší míru ochrany.
  • I přes kratší převisy karoserie se energie v případě nárazu do vozidla zezadu účinně pohltí v rámu s optimalizovanou konstrukcí.
  • Všechna provedení jsou vybavena bočními airbagy v předních sedadlech a bočními záclonovými airbagy, které v případě kolize lépe chrání hlavy předních i zadních cestujících. Inteligentní dvoustupňové airbagy vpředu spolupracují s čidly, které detekují přítomnost i hmotnost předního spolujezdce a vzdálenost řidiče od volantu. S ohledem na optimální ochranu cestujících pak systém automaticky nastavuje intenzitu aktivace čelních airbagů. Boční i hlavové záclonové airbagy byly zvětšeny kvůli lepší ochraně cestujících.
  • Zvýšenou míru ochrany před poraněním krční páteře v případě nárazu do vozidla zezadu zajišťují nově navržené vysokopevnostní rámy sedadel a opěrky hlavy dobře pohlcující nárazovou energii.

Další prvky výbavy

  • Světlomety se aktivují automaticky v závislosti na konkrétních jízdních podmínkách.
  • Opěradla zadních sedadel jsou rozdělena v poměru 60:40 a je možné měnit jejich sklon.
  • Loketní opěrka mezi zadními sedadly má standardně zabudovaný držák nápojů.
  • Verze ve vyšší výbavě nabízejí další prvky komfortní výbavy, jako např. audio soustavu Harman-Kardon® nebo elektrické střešní okno s mechanizmem umožňujícím vyklápění a posouvání.

Hlavní technické specifikace:

  • Typy karoserie: čtyřdveřové provedení, pět cestujících
  • Rozměry karoserie (délka/šířka/výš­ka): 4 780  1 820  1 670 mm
  • Rozvor: 2 750 mm
  • Rozchod kol (vpředu/vzadu): 1 550 / 1 550

Poznámka: Údaje uvedené v této tiskové zprávě se vztahují k verzi určené pro americký trh. Specifikace jsou pouze předběžné a mohou se změnit.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku

Fotogalerie: Subaru představuje nový Outback

FotografieFotografieFotografieFotografie
FotografieFotografieFotografieFotografie
Fotografie 



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Standox
Mitsubishi Motors Česká republika
Scania Czech Republic s.r.o.
Toplac s.r.o.
KIA MOTORS CZECH s.r.o.