Čtvrtou modelovou řadou, která doplňuje stávající typy 911, Boxster/Cayman a Cayenne, vstupuje Porsche do segmentu výkonných luxusních vozů. Panamera tak osloví především zákazníky vyžadující jak komfort a dostatek prostoru, tak i sportovního ducha a dostatečnou dynamiku vozu. Prémiový segment, do něhož Panamera vstupuje, je velmi široký a zahrnuje široké spektrum vozů od klasických kupé GT až po luxusní výkonné limuzíny. Celosvětový trh s těmito automobily čítá v současné době přibližně jeden milion kusů za rok. Porsche má v plánu prodat v průměru 20 000 vozů Panamera ročně. Panamera bude stejně jako Cayenne vyráběna v továrně v Lipsku a na český trh ji přiveze výhradní dovozce Porsche Inter Auto CZ v září 2009.
Panamera hodlá tohoto cíle dosáhnout nejen výkonností typickou pro Porsche, ale také vyspělou technikou. Jedná se například o celosvětově první vůz kombinující dvouspojkovou automatickou převodovku se systémem automatického vypínání a startování motoru Start-Stop. S Panamerou přichází poprvé do segmentu výkonných luxusních limuzín také adaptivní vzduchový podvozek s proměnným objemem vzduchových pružících jednotek. Opomenout nelze ani aktivní aerodynamiku, kterou u modelu Panamera Turbo zajišťuje v několika osách nastavitelný výsuvný spoiler na zádi.
Vývojoví inženýři však neponechali nic náhodě ani v otázkách úspornosti: zážehové motory V8 se vyznačují značnou účinností a velmi nízkou hmotností. Mezi jejich technické přednosti patří například přímé vstřikování paliva DFI (Direct Fuel Injection), automatická funkce Start-Stop nebo pokroková dvouspojková převodovka PDK. To vše spolu s důsledně sníženými odpory přináší modelu Panamera vzhledem k jeho charakteru a dynamice mimořádně nízkou spotřebu paliva, kterou stanovuje zcela nové standardy v segmentu čtyřdveřových vozů Gran Turismo.