AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Auto Fit, spol. s r.o.
Interaction s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.


Subaru na autosalonu v New Yorku představí nový sedan Legacy

■ Nejprostornější sedan s označením Legacy v historii – ještě pohodlnější a kultivovanější ■ Legacy se zážehovým motorem 2,5 l bez přeplňování a novou bezestupňovou převodovkou Lineartronic™

/Tokio, 31. března 2009:/ Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, dnes oznámil odhalení zcela nového sedanu Legacy (verze pro americký trh), který bude poprvé představen na mezinárodním autosalonu v New Yorku (dny pro novináře: 8. a 9. dubna; pro veřejnost otevřeno od 10. do 19. dubna). Nový sedan se na americkém trhu představí pod označením 2010 Legacy.

FHI se i dvacet let po uvedení prvního modelu s označením Legacy zasazuje o vylepšování ovladatelnosti se sportovním naturelem a rozvoj bezpečnostních technologií. Sedan Legacy páté generace opět přináší významná zlepšení. Zcela nový sedan Legacy jako vždy používá stálý pohon všech kol symmetrical All-Wheel-Drive (AWD), který je základní technologií značky Subaru, stejně tak jako originální plochý motor boxer s protiběžnými písty. Vůz tak umně spojuje výtečné jízdní výkony se šetrným přístupem k životnímu prostředí, ale současně nabízí i vyšší prostornost a bezkonkurenční úroveň pohodlí. Nový sedan Legacy je rovněž vybaven novou bezestupňovou převodovkou Subaru Lineartronic™ a novým příčným nosníkem motoru.

Větší rozměry vozu střední třídy jsou zárukou pohodlí všech cestujících Nový sedan Legacy postavený na zcela nové podlahové plošině dokáže nabídnout prostornost srovnatelnou s nejprodávanějšími sedany střední třídy na severoamerickém trhu, jejichž hlavními atributy je úroveň pohodlí a velikost prostoru pro cestující. • Nový sedan s označením Legacy je oproti předchozí generaci o 35 mm delší, 90 mm širší a 80 mm vyšší. Převisy karoserie se zkrátily o 45 mm, ale rozvor náprav byl prodloužen o plných 80 mm, což přispělo ke zvětšení prostoru pro nohy zadních cestujících. • Zvětšil se i zavazadelník, který je nyní prostornější než u předchozí generace. Vyznačuje se širším vstupním otvorem a nižším umístěním, což zlepšuje přístupnost i praktickou využitelnost. Do kufru vozu je nyní možné naložit čtyři standardní golfové bagy o průměru 9 palců.

Design vnějšku vozu Nové Legacy vycházející z designové studie „Presence“ přichází s pokrokovým ztvárněním vnějšku vozu, kde spojuje výrazný vzhled, atraktivitu, užitnou hodnotu a sportovní naturel. • O energičnosti nového modelu Legacy vypovídá celkový design exteriéru, zdůrazněný ostrými hranami a charakteristickými křivkami. • Nápadně vytažené podběhy kol odrážejí výkon stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD a přispívají k ještě vyšší atraktivitě tohoto modelu Legacy. • Výrazné dekory masky chladiče ve tvaru křídel vyjadřují příslušnost ke značce Subaru, zatímco provedení předního nárazníku akcentuje ploché horizontální povrchy. Čelní partie Legacy zkrášlená robustními světlomety pak vytváří smělý a energický dojem. • Kabina s výrazně dynamickým designem a mělčí přístrojovou deskou evokuje sportovní duch vozu, zatímco zakulacené zadní partie orámované sdruženými světly vypovídají o robustnosti a výkonnosti tohoto modelu. • Ozdobné lišty kolem oken s puncem vysoké kvality akcentují uhlazený design kabiny.

Design interiéru Při návrhu interiéru se Subaru soustředilo na dvě klíčové oblasti: energičnost a kvalitu. Nový design interiéru je odrazem dynamických vnějších křivek i tvarů a umožňuje vytvořit prostornější kabinu vozu. • Nový přístrojový panel nápadný ostrými hranami vytváří dojem, jako by prostor pro přední cestující byl po obou stranách otevřenější. • K umocnění dojmu té nejlepší kvality přispívají i tvary středové konzole a dekorativní provedení s vlasovou povrchovou strukturou. • Díky použití nové elektronické parkovací brzdy zmizela ze středové konzoly páka parkovací brzdy, a tak mezi předními cestujícími vznikl další prostor. Do středové konzoly jsou vedle sebe zabudovány dva držáky nápojů, přičemž se zvětšila i schránka v konzole a loketní opěrka mezi sedadly. • Obě přední sedadla zajišťují vynikající úroveň pohodlí a skvělé boční vedení. Jejich stehování zase zdůrazňuje sportovní naturel nového Legacy. Provedení v nejvyšší výbavě nabízí sedadlo řidiče seřiditelné v 10 směrech, včetně elektricky nastavitelné bederní opěry, a dále sedadlo předního spolujezdce elektricky nastavitelné ve 4 směrech. • Nový design tříramenného volantu evokuje sportovní pocity, přičemž volant je vybaven i tlačítky ovládání audio soustavy a tempomatu. U verzí vybavených automatickou převodovkou nebo bezestupňovou převodovkou Lineartronic™ se pod volantem nacházejí i páčky řazení. • Všechny čtyři kruhové ukazatele na přístrojovém panelu, lemované kroužky z leštěného hliníku, mají trvale aktivní podsvícení. Ve středu přístrojové desky je umístěn vícefunkční displej s palubním počítačem.

Motor a převodovka Pod kapotou nového sedanu Legacy najdeme zdokonalené motory konstrukce Boxer vyznačující se velmi nízkou spotřebou paliva. Verze určené pro americký trh se budou dodávat se třemi typy motorů.

Legacy 2.5i Zdvihový objem: 2457 cm3 Max. výkon/ max. točivý moment: 170 k při 5600 ot/min / 170 lb-ft. (230 Nm) při 4000 ot/min Převodovka: 6st. manuální / bezestupňová Lineartronic™

Legacy 2.5GT Zdvihový objem: 2457 cm3 Max. výkon/ max. točivý moment: 265 k při 5600 ot/min / 258 lb-ft. (350 Nm) při 2000 až 5200 ot/min Převodovka: 6st. manuální

Legacy 3.6R Zdvihový objem: 3630 cm3 Max. výkon/ max. točivý moment: 256 k při 6000 ot/min / 247 lb-ft. (335 Nm) při 4400 ot/min Převodovka: 5st. automatická

Motor 2,5 l SOHC • Motor se sacím potrubím z pryskyřic je nyní lehčí a vykazuje mohutnější točivý moment v pásmu nižších otáček. Lepší spotřeby paliva bylo dosaženo účinnějším chlazením motoru v oblasti hlavy válců. Díky optimalizaci katalyzátoru pak motor vykazuje výtečnou hladinu emisí.

Motor 2,5 l DOHC Turbo • Konstrukční změny turbodmychadla se odrazily ve vyšším výkonu a nižší hladině emisí. • Nejvyššího točivého momentu motor dosahuje již kolem 2000 ot/min a hladce si jej udržuje i ve vyšších pásmech otáček. • Samotné turbodmychadlo je umístěno přímo pod přední částí klikového hřídele. Díky této konstrukci se zkracuje dráha výfukových plynů, zlepšuje odezva s hladším nástupem turbodmychadla a zároveň i snižuje hladina emisí. Nižší zástavba turbodmychadla přispívá k dalšímu snížení těžiště vozu, což se odráží v lepším rozložení hmotnosti.

Motor 3,6 l DOHC • Lehký a kompaktní motor 3,6 l nově se objevující v modelu Legacy vykazuje stejné vnější rozměry jako předchozí agregát 3,0 l. • Aktivní řídicí systém časování ventilů (AVCS) zajišťující proměnné časování sacích i výfukových ventilů optimalizuje dávkování výkonu v celém spektru otáček motoru a napomáhá ke snížení emisí vozu. Nový agregát 3,6 l nabízí vyšší výkon než starší jednotka 3,0 l, ale je i hospodárnější při provozu, neboť si vystačí s běžným benzínem. Agregát 3,0 l, používaný v předchozí generaci tohoto modelu, vyžadoval benzín s vyšším oktanovým číslem. Bezestupňová převodovka Subaru Lineartronic™ je zárukou skvělých jízdních vlastností a nízké spotřeby paliva. Převodovka Lineartronic™ CVT • Atmosférický motor 2,5 l pracuje v součinnosti s řetězovou bezestupňovou převodovkou, která je celosvětově vůbec první* převodovkou svého druhu s podélným uložením, určenou pro sériové vozy se stálým pohonem všech kol AWD. (*Na základě průzkumu Subaru.) • Bezestupňové převodovky používající speciální lamelové řetězy vykazují nižší míru tření a vyšší dimenzování přenosu točivého momentu, a tak umožňují dosáhnout nižší spotřeby paliva než podobné převodovky s řemenovým náhonem. Převodovka Lineartronic™ používá řemenice o menším průměru, což se odráží v kompaktnějších rozměrech celé jednotky. Díky výrazným rozdílům v průměru nejmenší a největší řemenice pak tato bezestupňová převodovka nabízí nekonečný počet virtuálních převodových „stupňů“, aby motor mohl pracovat vždy v nejúčinnějším pásmu otáček. • Bezestupňová převodovka Lineartronic™ zajišťuje hladké zrychlování s lineární odezvou na pokyny od plynového pedálu. K tomu napomáhá dokonalé vyvážení mezi dávkováním točivého momentu a otáčkami motoru. • Převodovka Lineartronic™ disponuje i režimem ručního řazení, jejž může řidič podle chuti sám aktivovat. Zde se používá šestice přednastavených virtuálních stupňů, a tak řidič může ručně „řadit“ pomocí ovládacích páček pod volantem. V porovnání s běžnými automatickými převodovkami s režimem sekvenčního řazení je odezva na pokyny k přeřazení rychlejší a hladší.

Pětistupňová automatická převodovka • K nižší spotřebě paliva přispívá snížení míry tření a hmotnosti samotné automatické převodovky.

Šestistupňová manuální převodovka • Na americkém trhu se vůbec poprvé objevuje Legacy vybavené šestistupňovou manuální převodovkou ve spojení s motorem 2,5 l bez přeplňování. Nový šestistupňový manuál díky širšímu odstupňování zajišťuje výtečnou spotřebu paliva, lepší jízdní chování a tišší chod v pásmu vyšších otáček. • Optimalizací polohy ozubených kol došlo ke zmenšení rozměrů šestistupňové převodovky ve vozech s přeplňovanými motory. Tato převodovka je kromě toho v porovnání se starší verzí o více než 25 kg lehčí. Podvozek Nová konstrukce příčného nosníku motoru pomáhá snížit hlučnost, zvyšuje kultivovanost jízdy i stabilitu vozu a zároveň posiluje bezpečnostní parametry v případě čelního nárazu. • Motor je uložen v kolébkovém rámu, na rozdíl od dřívější montáže na samotném šasi. Rám drží motor ve čtveřici montážních bodů s využitím tlumicí pryže vyplněné kapalinou. Kolébkový rám napomáhá zamezit vibracím tím, že motor je přesně umístěn v ose přenosu točivého momentu pohonné jednotky. Použití kolébky kromě toho umožňuje zástavbu turbodmychadla pod samotný motor, což dále přispívá ke snížení hladiny emisí. • K novému rámu jsou přimontovány přední vzpěry McPherson vylepšující reakci řízení, ovladatelnost a celkovou tuhost. K vylepšení torzní tuhosti přispěla změna konstrukce stabilizátorů s větším průměrem. To napomáhá k lepší geometrii zdvihu a vyššímu jízdnímu pohodlí. • Pomocný rám drží nové zavěšení zadních kol dvojité lichoběžníkové konstrukce. Prostřednictvím pouzder jsou k pomocnému rámu přichyceny i veškeré komponenty zavěšení kol a diferenciálu zadní nápravy. Vodicí pouzdra stejně tak jako uchycení tlumičů bylo optimalizováno s ohledem na specifický charakter nového Legacy. Všechna provedená zdokonalení se odrazila ve výrazném snížení celkové hladiny hluku. • Provedení s motorizací 2,5 l jsou standardně vybavena 16\\\\\\\" koly (na přání z hliníkové slitiny) a pneumatikami o rozměru 205/60 R16. Provedení ve vyšší výbavě používají 17\\\\\\\" kola z hliníkové slitiny s pneumatikami o rozměru 215/50 R17. Verze s přeplňovaným motorem 2,5 l vyjíždějí s velkými 18\\\\\\\" koly a pneumatikami o rozměru 225/45 R18. Legacy s motorem 3,6 l standardně používá 17\\\\\\\" hliníková kola s pneumatikami 225/50 R17. • Všechny verze jsou standardně vybaveny kotoučovými brzdami na všech kolech a systémem ABS, který spolupracuje s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD) Subaru. Ovladatelnost vozu a celkovou bezpečnost zvyšuje i brzdový asistent Subaru, který se dodává ve všech verzích tohoto modelu. • Díky nové elektronické parkovací brzdě se nepoužívá tradiční páka ve středové konzole, čímž se zvětšil prostor pro úschovu drobností v tomto místě. Pokud vůz zastaví v kopci se sklonem nad 5 %, automaticky se aktivuje elektronický asistent pro rozjíždění do kopce spojený s funkcí parkovací brzdy. • Standardní součástí výbavy všech verzí je stabilizační systém (VDC), u nějž byly optimalizovány reakční časy, čímž se ještě zvýšila stabilita a schopnosti řízení trakce. Konstrukce karoserie • Použití vysokopevnostní oceli v kritických partiích karoserie přispívá ke snížení hmotnosti při současném zvýšení celkové tuhosti. Konstrukce uložení s příčným nosníkem motoru umožňuje účinnější pohlcování nárazové energie, ačkoli rozměry karoserie a hmotnost vozu se oproti předchozí generaci prakticky nezměnily. • Zvedání kapoty a víka zavazadelníku usnadňují plynové vzpěry. Bezpečnost • V případě čelního nárazu se celý příčný nosník motoru složí dovnitř takovým způsobem, aby pohonná jednotka sklouzla směrem dolů, čímž se zvětšuje ochranná zóna vlastního prostoru pro cestující. K bezpečnosti cestujících v případě čelní kolize přispívá i konstrukce Subaru s prstencovými výztužemi navrhovaná s ohledem na účinné pohlcování nárazové energie. • Všechny dveře vozu byly doplněny o dvojici nosníků pohlcujících nárazovou energii. Díky optimálnímu rozvržení vnitřních komponent dveří vzniká mezi dveřními panely dostatečně velký deformovatelný prostor, který zajišťuje vyšší míru ochrany pro posádku. • I přes kratší převisy karoserie se energie v případě nárazu do vozidla zezadu účinně pohltí v rámu s optimalizovanou konstrukcí. • Všechna provedení jsou vybavena bočními airbagy v předních sedadlech a bočními záclonovými airbagy, které v případě kolize lépe chrání hlavy předních i zadních cestujících. Inteligentní dvoustupňové airbagy vpředu jsou vybaveny senzory, které zjišťují přítomnost i hmotnost předního spolujezdce a vzdálenost řidiče od volantu. S ohledem na optimální ochranu cestujících pak systém automaticky nastavuje intenzitu aktivace čelních airbagů. Boční i hlavové záclonové airbagy byly zvětšeny kvůli lepší ochraně cestujících. • Zvýšenou míru ochrany před poraněním krční páteře v případě nárazu do vozidla zezadu zajišťují nově navržené vysokopevnostní rámy sedadel a opěrky hlavy dobře pohlcující nárazovou energii.

Další prvky výbavy • Světlomety se aktivují automaticky v závislosti na konkrétních jízdních podmínkách. • K vyšší praktičnosti přispívají sklopná zadní sedadla dělená v poměru 60:40 se širším otvorem mezi kabinou a zavazadelníkem. • Loketní opěrka mezi zadními sedadly má standardně zabudovaný držák nápojů. • Verze ve vyšší výbavě nabízejí další prvky komfortní výbavy, jako např. audio soustavu značky Harman-Kardon® nebo elektrické střešní okno s mechanizmem umožňujícím vyklápění a posouvání. Hlavní technické specifikace: Typy karoserie: čtyřdveřový sedan pro pět cestujících Rozměry karoserie (délka/šířka/výš­ka): 4735×1820×1505 mm Rozvor: 2750 mm Rozchod kol (vpředu/vzadu): 1565/1570 Specifikace jsou pouze předběžné a mohou se změnit.

O společnosti Fuji Heavy Industries Ltd. Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, je předním japonským výrobcem s dlouhou historií technologických inovací, které se opírají o zkušenosti z letecké divize koncernu. Výroba automobilů je jedním z hlavních pilířů koncernu, ale i ostatní divize HFI – Aerospace, Industrial Products a Eco Technologies – nabízejí širokou paletu produktů od motorových agregátů přes generátory, vozy technické údržby po malá letadla, základní komponenty osobních letadel či větrem poháněných generátorových systémů. FHI si vydobyla celosvětové uznání za technologii stálého pohonu všech kol AWD a ploché motory Subaru s protiběžnými písty. Firma je rovněž na špici vývoje ekologických technologií a zasazuje se o celosvětovou ochranu životního prostředí.

[Poznámka: Údaje uvedené v této tiskové zprávě se vztahují k verzi určené pro americký trh.]

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku

Fotogalerie: Subaru na autosalonu v New Yorku představí nový sedan Legacy

FotografieFotografieFotografieFotografie
FotografieFotografieFotografieFotografie
FotografieFotografieFotografieFotografie
Fotografie 



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Auto Fit, spol. s r.o.
Toplac s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Siems & Klein
Interaction s.r.o.