Firma Bridgestone zvolila název Ecopia, aby naznačila, že se jedná o pneumatiky, které výrazně přispívají ke snížení spotřeby paliva. Cílovou skupinou jsou motoristé, kteří hledají špičkovou kvalitu pro své cestovní vozy z prémiového segmentu.
Na snížení valivého odporu, spotřeby paliva, a tím i emisí CO2, má hlavní podíl speciálně vyvinutá směs Ecopia. Nová směs vychází z technologie ovlivňující vlastnosti směsi na úrovni nanočástic, kdy dochází k působení na molekuly takovým způsobem, který umožňuje dosáhnout snížení valivého odporu a zlepšení přilnavosti na mokrém povrchu. To je v souladu se základní filozofií vývoje produktů Bridgestone, jenž usiluje o dosažení dokonalé harmonie mezi bezpečností a ochranou životního prostředí.
Skvělé vlastnosti plášťů ER300 Ecopia na mokrém i suchém povrchu mají svůj původ v propracovaném asymetrickém vzorku běhounu. Ten je rozdělen na vnitřní a vnější oblast. Vnitřní oblast je optimalizována pro jízdu na mokru. Standardní rovné obvodové kanálky byly nahrazeny obvodovými kanálky s obloukovitými okraji, v nichž je voda odváděna ze stopy účinněji a rovnoměrněji. Klesá tím riziko aquaplaningu a zkracuje se brzdná dráha na mokru. Vnější zóna běhounu je naopak stavěna pro skvělé vlastnosti na suchu. Hlavní roli zde hrají bloky s velkou příčnou tuhostí a propojení vnitřních lamel. Výsledkem je skvělá ovladatelnost, přilnavost a trakce v dešti i na suchu. V porovnání s předchozí generací pneumatik se snížil valivý odpor průměrně o 10 %, což přináší u vozu průměrné velikosti úsporu paliva o 1,7 % v kombinovaném režimu EU a odpovídající snížení emisí CO2. Kostru pláště navíc zesiluje přídavek siliky s pozitivním vlivem na ovladatelnost a životnost. Komfort a hlučnost zůstaly na špičkové úrovni pneumatik ER300, které dosahují pravidelně skvělých výsledků v nezávislých testech.
Název Ecopia vznikl ze slov „Ecology“ a „Utopia“, neboť cílovou skupinou byly elektromobily a koncepční vozy. V Japonsku byly pneumatiky Ecopia poprvé použity na elektromobilech Daihatsu Hijet EV v roce 1991 a následně se pro ně rozhodly další japonské značky Honda, Nissan, Subaru a Toyota. V Evropě to byl Volkswagen, který již v roce 1998 montoval pneumatiky Bridgestone B381 Ecopia s nízkým valivým odporem na “třílitrové” Lupo. Malý osobní automobil s průměrnou spotřebou jen tři litry na 100 km byl ve své době považován za „nejekologičtější automobil na světě“.
V současnosti přichází na trh některé verze modelů Opel Insignia a Mercedes-Benz třídy S s pneumatikami Ecopia s nízkým valivým odporem, které jsou odvozeny od stávajících dezénů, zatímco vozy Toyota iQ jsou vybaveny zcela novými plášti Ecopia.
Firma Bridgestone považuje bezpečnost za hlavní prioritu pro vývoj svých produktů a nová řada je navržena tak, aby nabízela skvělou přilnavost a současně ještě více přispívala k mimořádně nízké úrovni spotřeby paliva a emisí CO2.
Gerry Duffy, viceprezident pro prodej a marketing, prohlásil: „Chápeme roli, kterou mohou pneumatiky hrát ve snaze o snižování spotřeby paliva. Představení řady pneumatik Ecopia znamená výrazný pokrok z hlediska plnění požadavků současných zákazníků na úroveň bezpečnosti a současně i hospodárnosti.“
Řada pneumatik Turanza ER300 Ecopia byla uvedena na trh v březnu na Ženevském autosalonu. Od května tohoto roku je k dispozici patnáct různých rozměrů s rychlostními indexy od H do Y pro ráfky s průměrem 14 až 17 palců. Další rozměry pneumatik Turanza Ecopia přijdou na trh ve třetím čtvrtletí 2009, takže v nabídce bude více než 40 plášťů různých velikostí.