Velkolepý ceremoniál zahájil ministr průmyslu Thajského království Charnchai Chairoongruang. Desetidenní autosalón, který bude od zítra otevřen pro veřejnost, se koná v areálu výstaviště Bitec. I přesto, že se celosvětová krize dotýká zejména automobilek, jsou zde honosné stánky předních japonských i evropských značek. Motto veletrhu „zelený život na kolech“ propagují hlavně značky Toyota, Lexus a Honda se svými hybridními vozy, ale ani ostatní nezůstávají pozadu a tak zde můžeme vidět celou řadu, pro nás exotických modelů, s alternativním či kombinovaným pohonem.
Toyota zde představuje ve své východoasijské premiéře novou generaci Priuse či Lexus nový RX450h. Velikost stánku Toyota/Lexus prezentuje to, jak je pro tuto značku tato oblast důležitá. To ostatně vidíte i v ulicích Bankoku, kde je snad každé druhé auto se znakem této automobilky. Honda přivezla též druhou generaci nového hybridního modelu Insight, okolo kterého se točí hlavní pozornost na dalším obřím stánku. Nissan se pochlubil novým 370Z či Navarou v mnoha různých provedeních.
Mitsubishi zde také slavnostně odhalilo Pajero Sport, které se u nás bohužel zatím prodávat nebude. Design jeho přídě je příbuzný s pick-upem L200, který je v těchto končinách prodáván pod obchodním názvem Triton.
Vůbec pick-upy jsou v Thajsku, Malajsii či Indonésii velmi oblíbené pro svou praktičnost a tak jim je zde věnovaná velká pozornost i ze strany úpravců. Mnoho z nich je ve verzi 4×2, ale objevují se i plnohodnotné 4×4.
Jedním z nejhezčích je v premiéře představený Ford Ranger, který si od své nové generace slibuje výrazný prodejní vzestup. Ale bude to mít určitě v konkurenci ostatních velmi těžké. Tak jako všude jinde rozhoduje cena a tu má v základní verzi přichystanou velmi příznivou. Tata má na svém stánku pouze pick-up Xenon v několika verzích. V duchu výstavy je středem pozornosti na tomto stánku Xenon s upraveným motorem na CNG.
Z evropských značek se zde prezentuje premiérově MINI v kabrioletu či BMW řady 7. U Mercedesu se soustředí na nové „Éčko“ a Volkswagen se snaží upoutat větší pozornost na svého praktického Transportéra T5, neboť jinak nemá nic, čím by se zde pochlubil.
Z „domácích značek“ má velký stánek Proton ze sousední Malajsie, který se soustředí převážně na malé vozy. Zajímavostí pro nás může být prezentace vozů Mitsuoka, Isuzu, Naza či čínských značek Chery a Wuling.
To, že dobrou prezentací a tahákem pro oko návštěvníka jsou ženy a závodní speciály, dobře vědí i tady. Na mnoha stáncích tedy najdeme závodní vozy z Dakaru, okruhové speciály či rallye vozy. Nás nejvíce zaujalo právě nové závodní Mitsubishi Pajero Sport se kterým jel Dakar thajský jezdec P. Mana či taktéž dakarský pick-up Isuzu D-max australského jezdce Bruce Garlanda. Na každé auto se pak lepí usměvavé hostesky, které jsou pro nás stejně exotické, jako většina vystavených vozů.
Jedna hala je věnována převážně motocyklům. Velké stánky zde mají vedle sebe asi ti nejdůležitější hráči na trhu. Tedy Honda, Yamaha, Suzuki a Kawasaki.
Autosalón se podle posledních ročníků účastní okolo 1,6 miliónu návštěvníků, přičemž rekord padl v roce 1996, kdy byla návštěva lehce přes 2 milióny. Organizátor věří, že se jim letos podaří díky masové propagaci přilákat rekordní počet návštěvníků a musíme přiznat, že se mají na co těšit.