Tým v těchto dnech intenzivně pracuje na nových nastaveních závodních vozů, aby tak reagoval na rozhodnutí FIA omezit výkon naftových motorů Leónu TDI, které vedlo ke snížení výkonového maxima o 18 k.
Testy prováděné na okruzích v Estorilu, Katalánsku a ve Valencii jsou zaměřeny na zmenšení nevýhody sníženého výkonu jinými vylepšeními na autech. Inženýři SEAT Sport naplánovali postupy pro přípravu vozů před závodními víkendy i činnosti, které je nutné provádět během závodních dnů. Vozy i jednotlivé díly je nutno připravit na vlastní závody, rozplánován je den pilota i práce inženýrů, stejně jako postup analýzy každého jednotlivého vozu.
V každé tréninkové sekci jsou přítomny tři SEATy León TDI a patnáct mechaniků. Vozy jsou pilotovány třemi jezdci a jeden z nich pokračuje v testech následující den. Obvykle se začíná v 9 hodin ráno a končí v 5 hodin odpoledne s hodinovou přestávkou na oběd. Během testovacího dne každý pilot a vůz urazí 350 km ve dvou etapách – v krátké se 2 až 3 koly se zkouší všechny druhy nastavení a vylepšení, v těch dlouhých jsou analyzovány vozy a jejich modifikace, které proběhnou během závodů.
Jakmile je okruh uzavřen, pokračuje se prací v boxech, kde mechanici pracují další asi 4 hodiny na přípravě vozů na následující den, instalují nové zkušební díly a nová nastavení. Noví piloti se setkávají s inženýry na technických schůzkách, aby si vyměnili názory a výsledky, které je třeba analyzovat a rozhodnout o případném využití nebo dalším testování.
Tyto testovací dny jsou nesmírně důležitou částí příprav, protože pořadí na startu i v cíli závodů WTCC je závislé na těch nejmenších detailech a konkurenčních výhodách proti ostatním soupeřům.
Testy, které probíhaly v Katalánsku minulý týden, se zaměřily na nastavení podvozku. Šéfinženýr SEAT Sport pro okruhy, Xavi Serra, zdůraznil, že se právě během těchto dnů zkouší taková řešení, která během závodních víkendů není možné zkoumat. Informace o autě a jeho chování sdílené pěti jezdci jsou životně důležité před startem nové sezóny. První závod se rychle blíží a je proto nezbytné rozhodnout o novém základním nastavení, s nímž vyrazí SEAT Sport k obhajobě titulů mistrů světa.