AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
BusPoint
Iveco Czech Republic, a.s.
Interaction s.r.o.


Subaru Impreza 2.0D: Boxer Diesel počtvrté

Po modelových řadách Legacy, Outback a Forester přichází technicky unikátní Boxer Diesel od Subaru také do vozů Impreza. Vznětové modely Impreza 2.0D se prodávají od 5. února 2009.

Subaru Boxer Diesel je v provedení pro Imprezu vyladěn na největší výkon 110 kW (150 k) a nejlevnější model 2.0D Active s tímto motorem stojí 624 800 Kč. Samozřejmostí je trvalý pohon všech kol se symetrickým uspořádáním a bohatá základní výbava, která zahrnuje volant a hlavici řadicí páky obšité kůží, tempomat, stabilizační systém VDC, boční a hlavové airbagy, autorádio 2DIN, plně automatickou klimatizaci a šestnáctipalcová hliníková kola. U příležitosti uvedení vznětové Imprezy na trh přichází importér také s akční limitovanou edicí 25 vozů nazvaných Impreza 2.0D EDITION. Jedná se o vylepšenou sportovní verzi s aerodynamickými prvky, jejíž sériová výbava je oproti základnímu modelu rozšířena o tyto položky: bi-xenonové světlomety s výsuvnými ostřikovači, přední mlhovky, audiosoustava s měničem na 6 CD, sportovní sedadla, aerodynamický přední nárazník, boční spoilery, zadní aerodynamický nárazník, sedmnáctipalcová kola z hliníkové slitiny, bezklíčový vstup do vozu a spouštění motoru tlačítkem, elektricky ovládané střešní okno, kožené čalounění sedadel a elektrické seřizování polohy sedadla řidiče v osmi směrech. Cena této verze je 834 800 Kč a zvýhodnění pro zákazníka činí 90 000 Kč. Oba modely jsou k dispozici stejně jako i ostatní vozy s možností přestavby na N1 s odpočtem DPH. Plánovaný prodej modelů Impreza s motorem 2.0D do konce roku 2009 byl na českém trhu stanoven na 70 jednotek.

Nebylo by ovšem divu, kdyby byl zájem zákazníků mnohem větší. Vznětová Impreza je sice o 26 tisíc Kč dražší než stejně výkonná zážehová varianta 2.0R Active, ale výbavy obou těchto modelů nejsou identické. Turbodiesel má šestistupňovou převodovku místo pětistupňové u zážehového dvoulitru, zato však postrádá redukční převodovku. Vznětová verze má navíc kůží obšitý volant, koženou hlavici řadicí páky a páku ruční brzdy, a pak ještě tempomat a elektrické vyhřívání předních sedadel. Impreza 2.0D se liší také sadou pro nouzové zalepení proražené pneumatiky, která nahradila rezervní kolo. Nemalé rozdíly jsou i v provozních vlastnostech, a to vesměs ve prospěch varianty na naftu. Nižší spotřeba – 6,8/5,2/5,8 l/100 km vs. 11,1/6,9/8,4 l/100 km (město/mimo město/kombinace) – asi nikoho nepřekvapí, ale Boxer Diesel překonává svého stejně výkonného zážehového kolegu také v největší rychlosti (205 km/h vs. 193 km/h) a dokonce i ve zrychlení z 0 na 100 km/h (8,6 s vs. 9,6 s)!

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Interaction s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
Toplac s.r.o.
BMW Group Česká republika
BOSCH