Opel Insignia je pro automobilku Opel, která byla v hodnocení kvality TÜV Quality Report vyhlášena za nejlepší německou značku v letech 2005, 2006 a 2008, velkým krokem kupředu. Atraktivní dynamický design je přesným opakem usedlé a nenápadité Vectry a také rozsah nabídky nejrůznějších nových technologií patří v této třídě k ojedinělým v pozitivním smyslu slova, byť se jedná o prvky nabízené většinou jen za příplatek. K tomu přišlo nečekané udělení prestižního ocenění Car of the Year 2009, a tak jsme byli velmi zvědavi na první svezení s tímto vozem. V rámci prezentace v souvislosti s uvedením Insignie na český trh jsme si vybrali model Insignia 1.8 bez výše uvedených technických výstřelků. První krátké svezení v nás zanechalo ve všech směrech příznivý dojem s výjimkou řízení, jehož charakteristika a zpětná vazba není v souladu s proklamací dynamického vozidla, které má přinášet řidiči radost z jízdy. Zbývá jen doufat, že výkonnější varianty jsou na tom v tomto ohledu mnohem lépe.
Modelová řada Opel Insignia je na českém trhu zastoupena čtyřmi stupni výbavy Insignia, Edition, Sport a Cosmo a pěti zážehovými a třemi vznětovými motory. Nabídku karosářských variant Sedan a Liftback doplní na jaře kombi Sports Tourer. Nejlevnější Insignia 1.6/85 kW (115 k) přijde na 549 900 Kč a tato částka zahrnuje klimatizaci, autorádio s přehrávačem CD, elektricky ovládané výškové seřizování polohy sedadla řidiče, elektricky ovládaná okna vpředu, ESP Plus a šest airbagů. Na přání se dodávají pro některé modely adaptivní bi-xenonové světlomety AFL+, kamera Opel Eye (sleduje značky omezení rychlosti a zákazu předjíždění a varuje při nechtěném vyjetí z jízdního pruhu), boční airbagy na zadních sedadlech, elektronická parkovací brzda, adaptivní podvozek FlexRide a široká škála kol z lehkých slitin s průměrem až 20 palců. Insignia 2.0 Turbo může mít na přání a 2.8 V6 Turbo má standardně adaptivní pohon všech kol Adaptive 4×4.