Skupina PSA Peugeot Citroën se stala průkopníkem na poli čištění výfukových plynů od pevných částic, když v květnu 2000 představila vozy Peugeot 607 poháněné vznětovými motory s filtrem pevných částic FAP, které ke své činnosti používají speciální kapalné aditivum vstřikované za jízdy do nafty. Od té doby byla technologie FAP postupně zavedena v rámci modelových řad značek Peugeot a Citroën do všech segmentů. Širokým využitím u modelů obou svých značek přispěla skupina PSA k obecnému rozšíření filtrů pevných částic, které jsou účinnou zbraní proti jedné z velkých nevýhod vznětových motorů – značnému obsahu pevných částic ve výfukových plynech. Filtry pevných částic FAP se v současnosti montují do 22 modelových řad skupiny PSA. Filtry FAP tak najdeme například v modelech Peugeot 1007, 207, 308, 407, 607, 807 a 4007 a rovněž ve vozech Citroën C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8 a C-Crosser. K dispozici jsou samozřejmě i pro užitkové vozy obou značek.
Od svého uvedení prošla aditivní technologie částicových filtrů FAP celou řadou zlepšení a podala přesvědčivé důkazy o své účinnosti v zachycování pevných částic jakékoliv velikosti. Současná technologie FAP s filtrem Octosquare, jehož kanálky mají osmiúhelníkový průřez a na jednom konci jsou vždy zaslepené, je díky aditivu druhé generace navíc bezúdržbovým řešením. Motory HDI vybavené filtrem FAP patří mezi nejčistější vznětové motory z pohledu emisí škodlivin a pevných částic. Skupina PSA pokračuje v další optimalizaci systému FAP a ve vývoji nových zařízení na snižování emisí oxidů dusíku, které budou nezbytné pro plnění budoucí emisní normy Euro 6, s jejíž platností se počítá od roku 2014.