Pětidveřový Opel Ampera se čtyřmístným interiérem je evropskou podobou inovativního elektromobilu Chevrolet Volt, u něhož malý spalovací motor zajišťuje dobíjení akumulátorů během jízdy na dlouhé vzdálenosti, a tak odpadá problém s malým dojezdem na jedno nabití sady akumulátorů. Dojezd vozu v čistě elektrickém režimu bez spuštěného motoru je na jedno nabití až 60 kilometrů, takže pro většinu jízd po městě a okolí, pro každodenní dojíždění do nepříliš vzdálené práce a podobné účely může být vůz používán jako elektromobil bez přímých emisí škodlivin (např. 80 procent motoristů v Německu ujede každý den méně než 50 km). Po vybití akumulátorů se automaticky spustí spalovací motor a dojezd se tak zvětší na několik stovek kilometrů jako u běžných automobilů s konvenční poháněcí soustavou.
General Motors nazývá tuto technologii Voltec a považuje ji za hlavní pilíř budoucí mobility. Koncepce poháněcí soustavy je totiž zvolena tak, aby v budoucnosti mohl být konvenční spalovací motor s generátorem nahrazen palivovými články na vodík. Dobíjení sady akumulátorů Li-Ion je možné z běžné elektrické sítě s napětím 230 V. Chevrolet Volt by měl být uveden na trh v USA v modelovém roce 2011. Evropská verze by měla následovat o něco později.