AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
ContiTrade Services s.r.o.
Mercedes-Benz
Auto Fit, spol. s r.o.


Audi Sportback Concept: expanze pokračuje

Německá automobilka Audi má pro následující měsíce a roky připraven bezpříkladný plán rozšíření svého výrobního programu. Jeho součástí je i velký pětidveřový sedan ve stylu kupé, jehož koncept měl premiéru právě v Detroitu.

Ve světové premiéře představila automobilka Audi na autosalonu v Detroitu koncepční studii s názvem Audi Sportback concept. Pětidveřový koncept přináší další evoluci charakteristických designových prvků značky Audi a naznačuje směr, jímž se bude designérský jazyk ingolstadtské automobilky v budoucnu vyvíjet. Audi Sportback má téměř pětimetrovou karoserii (4,95 m) s prosklenou střechou, bezrámovými okny bočních dveří a dominantní protáhlou zádí. Vnější šířka tohoto konceptu je 1,93 m a výška 1,40 m. Příď vozu zdobí další interpretace typické masky chladiče Singleframe, za níž se ukrývá třílitrový turbodiesel V6 TDI Clean Diesel s kombinovanou spotřebou EU jen 5,9 l/100 km. Tento motor splňuje normu EU6, jež začne platit až od roku 2014, a dokonce i tvrdé emisní limity všech 50 států USA. Tento motor se začne montovat do sériových vozů Audi určených pro evropské trhy a USA už letos.

Audi Sportback Concept je samozřejmě vybaven pohonem všech kol quattro a novou verzí sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic. Díky největšímu výkonu 165 kW/225 k a maximálnímu točivému momentu 550 N.m je koncept velkého dynamického sedanu schopen zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 7 sekund a jízdy maximální rychlostí 245 km/h. Podvozek a platforma vychází z vozů Audi A4/A5 s nově řešenou přední nápravou a optimalizovaným uspořádáním jednotlivých komponentů hnacího řetězce. Vůz je vybaven systémem regulace jízdní dynamiky Audi drive select s adaptivními tlumiči CDC (Continuous Damper Control). Nechybí dokonce ani keramické brzdy. Zárukou vysoce hospodárného provozu by měl být systém Start Stop, rekuperace kinetické energie během brzdění, elektromechanické řízení s nízkou spotřebou energie a pneumatiky s malým valivým odporem.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
Mercedes-Benz
Interaction s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
Toplac s.r.o.