AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Mercedes-Benz
Siems & Klein


Nový Lexus RX 350/450h: evoluční cesta

Lexus volí pro každou novou generaci svých luxusních SUV řady RX cestu postupné nenásilné evoluce. Stejně je tomu i u zcela nových modelů RX 350 a RX 450h, které měly premiéru koncem listopadu na autosalonu v Los Angeles.

Lexus RX 300 byl v roce 1998 jedním z prvních představitelů luxusních SUV se samonosnou karoserií a nezávislým zavěšením všech kol, jejichž vlastnosti mají velmi blízko k běžných osobním vozům. V podstatě se jedná o jakýsi druh kombi s vysokou stavbou podvozku a karoserie. Lexus RX v USA od té doby dominuje prodejním žebříčkům ve svém segmentu a zvláště pak po uvedení hospodárné hybridní varianty RX 400h si začal získávat i rostoucí počet evropských zákazníků. Také nová generace sestává ze dvou modelů lišících se především poháněcím ústrojím. Levnější Lexus RX 350 je poháněn konvenčním zážehovým motorem V6 o objemu 3,5 litru (205 kW/279 k) ve spojení s šestistupňovou samočinnou převodovkou, zatímco hybridní provedení RX 450h dostalo výkonnější variantu hybridní soustavy Lexus Hybrid Drive s celkovým výkonem 220 kW/299 k. Účinnost tohoto systému nově zvyšuje systém využívající teplo výfukových plynů k rychlejšímu zahřátí studeného motoru. Díky tomu je možné spalovací motor vypínat častěji a na delší dobu, což má samozřejmě pozitivní vliv na spotřebu paliva a emise. Podobný účinek přináší další novinka: systém recirkulace výfukových plynů s chladičem.

Oba modely se v USA prodávají s pohonem předních nebo všech kol. Zatímco Lexus RX 350 AWD je vybaven systémem ATC (Active Torque Control), který aktivně rozděluje točivý moment motoru mezi přední a zadní nápravu, zajišťuje u hybridní verze RX 450h pohon zadních kol v případě potřeby elektromotor, jenž může pracovat také jako generátor a podílet se tak na rekuperaci brzdné energie a následném dobíjení akumulátorů. V nich uložená energie se používá pro pohon vozidla při rozjezdu nebo pomalé jízdě stálou rychlostí, případně jako zdroj podpůrné hnací síly při řidičově požadavku na intenzivnější akceleraci. Třetí generace vozů Lexus RX dostala nové lichoběžníkové závěsy zadních kol, jejíž kompaktní konstrukce přispěla k většímu objemu zavazadlového prostoru, zatímco geometrie přední nápravy typu McPherson byla optimalizována. Zcela přepracována byla přístrojová deska, která má nyní místo dotykového displeje podobný systém ovládání, jako je iDrive u vozů BMW nebo MMI v Audi. Výše uvedené údaje se týkají americké verze, která se začne prodávat v únoru. V Evropě by se měly první vozy Lexus RX 350 objevit koncem prvního čtvrtletí. Hybridní modely RX 450h budou následovat o něco později.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mercedes-Benz
Interaction s.r.o.
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.