U této švédské značky neobvykle dynamický design sedanu Volvo S60 Concept údajně odráží výraznou změnu v pojetí automobilů této značky, ačkoli všechny dosavadní přednosti zůstávají prý v plné míře zachovány. Tento koncept není ovšem pouze o designu. Přináší také celou řadu nových technologií, s jejichž zavedením do výroby se počítá již v blízké budoucnosti. Pod kapotou je například nový přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) s přímým vstřikováním benzinu. Výrobce slibuje při výkonu 132 kW/180 k snížení kombinované spotřeby paliva až na 5,0 l/100 km (CO2: 119 g/km), pokud bude využito řady dalších technických opatření vedoucích ke zvýšení hospodárnosti, jako je například spalování vrstvené chudé směsi, funkce Start/Stop, dvouspojková převodovka Powershift, elektrický posilovač EPAS (Electric Power Assisted Steering), režim DRIVe (omezení funkce vybraných elektrických a mechanických systémů), aktivní aerodynamické prvky a lehká konstrukce karoserie. První vozy Volvo s motory GTDi se na trhu objeví ve druhé polovině roku 2009.
Další technickou novinkou nového Volva S60 bude nový systém detekce chodců v zóně ohrožení. Pokud chodec vstoupí do směru jízdy vozidla a řidič na akustické a optické varování nereaguje, začne vůz automaticky brzdit maximální brzdnou sílou. Pokud se totiž sníží rychlost vozidla před srážkou s chodcem například z 50 km/h na 30 km/h, dramaticky tím vzroste naděje chodce na přežití. Cílem této techniky je také zcela vyloučit srážku s chodcem při jízdě rychlostí do 20 km/h. Thomas Broberg, odborník na bezpečnost u Volva, k tomu říká: „S tímto systémem dokážeme ve většině případů snížit intenzitu nárazu o 75 procent.“ Kromě toho je Volvo S60 Concept vybaveno head-up displejem a rozšířenou funkcí adaptivního tempomatu ACC pro automatické popojíždění v zácpách. Také tyto systémy se objeví ve výbavě nového Volva S60, které přijde na trh v roce 2010.