Mercedes-Benz tvrdí, že trojice konceptů Concept BlueZERO E-CELL, F-CELL a E-CELL PLUS se nachází v pokročilém stádiu vývoje směřujícího k sériové výrobě, a při pohledu na jejich tvary se člověk neubrání dojmu, že by tak mohl vypadat nástupce současné třídy A nebo B. Však také tyto koncepty vycházejí z myšlenky sendvičové podlahy karoserie, s níž Mercedes-Benz začal vyrábět první generaci třídy A v roce 1997. Již tehdy se v souvislosti s touto inovací hovořilo o možnostech využití i pro alternativní druhy pohonu. Nyní Mercedes-Benz navrhuje čistý elektromobil E-CELL se sadou akumulátorů, které umožňují dojezd až 200 km; dále elektromobil F-CELL s vodíkovými palivovými články s dojezdem přesahujícím 400 km; a nakonec variantu E-CELL PLUS s elektrickým pohonem a spalovacím motorem pro výrobu potřebné elektrické energie, jejíž výhodou je dojezd až 600 km, z čehož přibližně 100 km překoná tento vůz v režimu čistého elektrického pohonu. V sendvičové podlaze jsou uloženy těžké komponenty poháněcího ústrojí, což snižuje těžiště vozu, optimalizuje využití obestavěného prostoru a zvyšuje aktivní i pasivní bezpečnost vozidla.
Pětimístné studie Mercedes-Benz Concept BlueZERO jsou zajímavé nejen svým ekologickým pohonem, ale také lehkou konstrukcí a uspořádáním vnitřního prostoru. Vozy s vnější délkou 4,22 m nabízejí užitečnou hmotnost 450 kg a zavazadlový prostor se základním objemem přesahujícím 500 litrů. U všech tří variant pohání přední kola elektromotor s maximálním výkonem 100 kW (trvale 70 kW) a točivým momentem 320 N.m, který zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 11 s. Největší rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h. Akumulátory Li-Ion jsou vodou chlazené a mohou mít kapacitu až 35 kWh. Varianta E-CELL PLUS je vybavena tříválcovým motorem 1.0 Turbo ze Smartu Fortwo. Vzadu uložený spalovací motor poskytuje při trvalých otáčkách 3500 ot./min výkon 50 kW, jímž se přes generátor dobíjí sada akumulátorů Li-Ion o kapacitě 17,5 kWh. Mercedes-Benz slibuje, že od roku 2009 začne v malých sériích vyrábět vozidla s palivovými články. Od roku 2010 se k nim má přidat malosériová produkce elektromobilů se sadou akumulátorů jako jediným zdrojem energie.