Ani nový MINI Cabrio nezapře na první pohled příslušnost ke značce MINI. Tento styl je nezaměnitelný s jakýmkoli vozem jiných značek, na druhou stranu ale jen cvičené oko rozezná rychle první generaci vozů MINI od druhé. Výrobce zdůrazňuje, že v porovnání s předchůdcem došlo k dalšímu zlepšení kvality, ovladatelnosti, jízdních vlastností, hospodárnosti provozu a funkčnosti. Dvoudveřová karoserie je vybavena plátěnou střechou s posuvným předním dílem, která napodobuje funkci střešního okna. Elektrohydraulický ovládací systém střechy pracuje i za jízdy rychlostí až 30 km/h. Výrobce na přání dodává stopky (tzv. Always Open Timer), jimiž si řidič může změřit dobu, po kterou jel s otevřenou střechou. Nesrovnatelně smysluplnější je ovšem standardně dodávaný elektromechanicky ovládaný jednodílný ochranný oblouk schovaný v klidové poloze za zadními sedadly. Centrální ECU ovládající bezpečnostní systémy tento oblouk aktivuje v případě vážného nebezpečí převrácení vozu.
Optimální integrace ochranného oblouku do zadní části karoserie umožnila vytvořit velký otvor spojující interiér se zavazadlovým prostorem pro případ potřeby přepravovat rozměrnější předměty. Základní objem zavazadlového prostoru při natažené střeše vzrostl o 5 litrů na 170 litrů. Složením střechy se možnosti přepravy zavazadel zmenší na 125 litrů. Opěradla zadních sedadel lze sklopit, čímž vzroste objem zavazadlového prostoru na 660 litrů, což je o 55 litrů více než u předchůdce. Nové MINI Cabrio přebírá od hatchbacku novou generaci čtyřválcových motorů o objemu 1,6 litru, které jsou vybaveny turbodmychadlem Twin-Scroll nebo plně variabilním časováním ventilů. Atmosféricky plněný motor modelu MINI Cooper Cabrio poskytuje největší výkon 88 kW/120 k, zatímco přeplňovaný MINI Cooper S Cabrio dává 128 kW/175 k. Poháněna jsou samozřejmě přední kola. V nabídce jsou šestistupňové mechanické a samočinné převodovky.