Nový sportovní vůz BMW Z4 dostal pevnou skládací střechu, která umožnila mnichovské automobilce nahradit dosavadní karosářské varianty Roadster a Coupé jediným provedením. Tato novinka bude mít světovou premiéru na lednovém autosalonu v Detroitu a prodávat se začne v první polovině května. Zpočátku budou v nabídce tři zážehové šestiválce Z4 sDrive 23i (150 kW/204 k), Z4 sDrive 30i (190 kW/258 k) a Z4 sDrive 35i (225 kW/306 k). Na německém trhu budou jednotlivé modely stát 35 900 EUR, resp. 42 900 EUR, resp. 47 450 EUR. Dvoudílná střecha BMW Z4 je zhotovena z hliníku a plně automatický elektrohydraulický systém ji dokáže otevřít, resp. zavřít během 20 sekund. Navzdory krátké zádi zůstává v závislosti na poloze střechy k dispozici zavazadlový prostor o objemu 180 až 310 litrů. BMW nabízí u této modelové řady poprvé ovládací systém iDrive v jeho nejmodernější podobě, která zaznamenala výrazný pokrok směrem k intuitivnějšímu ovládání. iDrive se dodává ve spojení s navigačním systémem Professional a výklopným barevným displejem s úhlopříčkou 8,8 palce. Zákazník si může objednat dokonce i neomezený přístup k internetu, který měl premiéru nedávno v novém BMW řady 7.
Pravým účelem BMW Z4 není ovšem brouzdání po internetu, ale radost z jízdy. Tu zaručuje pro pravé roadstery typická poloha sedadel blízko zadní nápravy, která je samozřejmě poháněna řadovými šestiválcovými motory uloženými podélně pod dlouhou přední kapotou. Nejvýkonnější varianta je přeplňována dvěma turbodmychadly, ostatní jsou atmosférické. Standardně se dodávají ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Alternativou pro komfortněji orientované řidiče je klasická šestistupňová samočinná převodovka s kapalinovým měničem momentu nebo u nejvýkonnější verze nová sedmistupňová automatizovaná převodovka se dvěma spojkami. Výroba řady BMW Z4 se přestěhovala z amerického závodu ve Spartanburgu do německého Regensburgu, kde na stejném výrobním pásu vznikají díky flexibilním výrobním technologiím vozy řady 1, 3 a Z4 (v roce 2007 zde více než 10 000 zaměstnanců vyrobilo přibližně 300 tisíc vozů).