Hodnocení četnosti závad automobilů zhotovené organizací DEKRA pro rok 2009 vychází z technických kontrol více než 15 milionů osobních vozů. Tento průvodce usnadňuje nákupní rozhodování zájemcům o ojeté automobily. Aby nedocházelo k porovnávání jablek s hruškami, jsou jednotlivé typy rozděleny do sedmi různých kategorií vozidel od nejmenších vozů až po minivany a do tří různých skupin podle počtu ujetých kilometrů (0 až 50 000 km/50 000 až 100 000 km/100 000 až 150 000 km), přičemž platí, že ve výsledcích se objeví pouze typ, který byl v dané kilometrové skupině kontrolován nejméně tisíckrát. Do hodnocení se samozřejmě nezahrnují závady kontrolovaných vozidel, které souvisejí se zanedbanou údržbou ze strany majitele, resp. provozovatele vozidla, jako jsou například příliš ojeté pneumatiky nebo opotřebované lišty stíračů.
V letošním hodnocení nejmenšího počtu závad zvítězila dvojčata Ford S-MAX/Galaxy (96,7 % kontrolovaných vozidel bylo bez závad) před Renaultem Clio III a Mazdou 5, přičemž v této disciplíně mají samozřejmě výhodu typy uvedené na trh relativně nedávno. Ocenění „Nejlepší ze všech kategorií“ získalo Audi A6, které mělo ze všech vozů nejmenší průměrný počet závad za všechny tři skupiny podle počtu ujetých kilometrů, před vozy BMW řady 7 a řady 5. Z automobilových značek dosáhly nápadně dobrých výsledků vozy Audi, BMW, Ford, Mazda, Toyota a Volkswagen. Z hlediska kategorií vozidel nalezli technici organizace DEKRA nejvíc závad u malých vozů, kompaktních vozů, sportovních vozů a minivanů, přičemž se tento ukazatel výrazně zhoršuje s přibývajícím počtem ujetých kilometrů, zejména pak u konstrukčních celků, jejichž oprava je velmi nákladná (brzdy, podvozek, řízení, motor). Z výsledků je také zřejmé, že technický stav vozidel se zhoršuje podstatně víc s počtem ujetých kilometrů než se stářím vozidla.
Výsledky jednotlivých tříd:
Malé vozy: 1. Renault Clio III, 2. Toyota Aygo, 3. Mazda 2 (0 až 50 000 km); 1. Mazda 2, 2. Honda Jazz, 3. Mitsubishi Colt (50 000 až 100 000 km); 1. Audi A2, 2. Toyota Yaris, 3. Ford Fiesta/Fusion (100 000 až 150 000 km).
Kompaktní vozy: 1. Toyota Prius, 2. Ford Focus, 3. Mazda 3 (0 až 50 000 km); 1. Volkswagen Golf V, 2. Mazda 3, 3. Škoda Octavia (50 000 až 100 000 km); 1. Škoda Octavia, 2. Ford Focus, 3. Volkswagen Golf V (100 000 až 150 000 km).
Střední třída: 1. Saab 9–3, 2. Audi A4, 3. Toyota Avensis (0 až 50 000 km); 1. Saab 9–3, 2. Audi A4, 3. Toyota Avensis (50 000 až 100 000 km); 1. Audi A4, 2. Toyota Avensis, 3. Mazda 6 (100 000 až 150 000 km).
Vyšší střední/luxusní třída: 1. Audi A6, 2. BMW řady 7, 3. BMW řady 7 (0 až 50 000 km); 1. Audi A8, 2. BMW řady 7, 3. Audi A6 (50 000 až 100 000 km); 1. Audi A6, 2. BMW řady 7, 3. BMW řady 7 (100 000 až 150 000 km).
Sportovní vozy/kabriolety: 1. Mercedes-Benz SLK, 2. BMW Z4, 3. BMW řady 3 Cabrio (0 až 50 000 km); 1. Mercedes-Benz SLK, 2. Audi A4 Cabrio, 3. BMW Z4 (50 000 až 100 000 km); 1. BMW řady 3 Cabrio, 2. Mazda MX-5, 3. Audi TT (100 000 až 150 000 km).
Terénní vozy/SUV: 1. BMW X3, 2. Subaru Forester, 3. Hyundai Tucson (0 až 50 000 km); 1. Porsche Cayenne, 2. BMW X3, 3. Subaru Forester (50 000 až 100 000 km); 1. Toyota RAV4, 2. BMW X5, 3. Mitsubishi Pajero (100 000 až 150 000 km).
Minivany: 1. Ford S-MAX, 2. Mazda 5, 3. SEAT Altea (0 až 50 000 km); 1. SEAT Altea, 2. Ford C-MAX, 3. Volkswagen Touran (50 000 až 100 000 km); 1. Volkswagen Touran, 2. Volkswagen Caddy, 3. Volkswagen T5 (100 000 až 150 000 km).