AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
Auto Fit, spol. s r.o.
Mercedes-Benz


Prodeje osobních a lehkých užitkových aut do listopadu 2008

V porovnání s měsícem září je patrný největší pokles (0,3 %) prodaných vozidel u domácí značky Škoda, který se pokouší mírnit masivní kampaň zaměřená na cenu.

Druhý nejhorší výsledek má Renault. Pokud srováme čísla všech značek s loňským rokem je vidět propad jen mezi měsíci září a listopad o 3,5 %. Zbývající značky buťo udržují nebo mírně ztrácí tempo. Ze zbytku peletonu stojí za povšimnutí pouze nárůst Nissanu a naopak propad u Mazdy.

To jsou výsledky před cílovou rovinkou. Jak dopadne závěr roku budeme mít možnost vidět záhy. Rozhodující však nebudou tato čísla, ale předvším zatížení skladů dealerů. Tento krok zase, pro zákazníky pozitivně, stlačí ceny nových aut dolů již začátkem roku 2009.

V závěru roku vždy tradičně pomáhá firmní sektor se snahou investovat prostředky do 31.12. Jak účinná pomoc pro prodejce a výrobce to bude se přesvědčíme po zveřejnění výsledků za celý rok 2008. O dalším vyvoji Vás budeme pravidelně informovat.

Zde jsou výsledky od listopadu 2008 pro jednotlivé značky :

1 ŠKODA 54 742
2 FORD 16 281
3 VW 14 132
4 RENAULT 12 640
5 PEUGEOT 9 444
6 CITROEN 9 363
7 HYUNDAI 8 091
8 KIA 6 632
9 TOYOTA 6 216
10 FIAT 5 810
11 OPEL 5 012
12 MERCEDES 4 607
13 SUZUKI 3 985
14 CHEVROLET 3 781
15 AUDI 3 483
16 MAZDA 3 070
17 HONDA 3 060
18 BMW 2 864
19 DACIA 2 676
20 NISSAN 2 379
21 SEAT 2 344
22 MITSUBISHI 1 656
23 VOLVO 1 366
24 SUBARU 1 114
25 LAND ROVER 379
26 JEEP 241
27 LEXUS 244
28 ALFA ROMEO 211
29 PORSCHE 196
30 LADA 167

Autor: redakce AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




auto MOTOL BENI a. s.
Mercedes-Benz
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
BMW Group Česká republika