Výstava SEMA Show není sice přístupná široké veřejnosti, ale přesto vyvolává velký zájem médií i odborníků po celém světě. Jedním z důvodů je i stále početnější účast velkých automobilek na této výstavě. Letos to bylo 15 automobilových výrobců, zastupujících 32 značek. Rostoucí zájem automobilových výrobců o oblast tuningu a příslušenství je pochopitelný, neboť se jedná o velký business. Jen v USA dosahuje tento obor obratu v odhadované výši 36,7 miliardy dolarů. Hlavní roli hrála i letos samozřejmě domácí „Velká trojka“ v čele s General Motors, jehož Chevrolet Camaro modelového roku 2010 se stal oficiálním vozem výstavy SEMA 2008 (upravené provedení LS7 mělo pod tmavou kapotou osmiválec o výkonu přes 368 kW/500 k). Nejoblíbenějším objektem pro úpravy tuningových firem se však stal další americký „muscle car“ ve stylu retro – Dodge Challenger (například provedení Dodge Challenger Targa se letos zúčastnilo slavného závodu Targa Newfoundland s mnoha díly z kupé Dodge Viper a osmiválcem 6,4 litru o výkonu 397 kW/540 k). Mezi nové vystavovatele se zařadila například značka Mercedes-Benz, na jejímž stánku bylo možné obdivovat různorodé kreace na základě nové třídy GLK. Jednou z nich byl stroj GLK Pikes Peak Rally Racer, který připravila známá firma RENNtech z Lake Parc (Florida). Tento závodní vůz inspirovaný stroji podle předpisů slavného závodu do vrchu Pikes Peak International Hill Climb je údajně poháněn hybridní poháněcí soustavou. Zatímco mnohé výstavní kousky byly vyrobeny jen za účelem prezentace na výstavě SEMA Show, bude se speciální terénní provedení velkého pikapu Ford F-150 SVT Raptor prodávat, a to s motory 5.4 a 6.2 V8. Několik zajímavých novinek připravila také japonská Toyota. Jednou z nich je Tundra/Ducati Transporter na základě pikapu Tundra CrewMax, určený pro přepravu motocyklu Ducati Desmosedici RR, jediné silniční repliky závodního stroje MotoGP, k víkendovému dovádění na závodní trati. Jednomístný speedster Yaris Club je zase poněkud skromnou vzpomínkou na závodní Toyotu 7 z konce 60. let. Výkon motoru 1,5 litru zvyšuje mechanické dmychadlo na 123 kW/168 k.
Největší, nejvýkonnější, nej, nej, nej… Na výstavách tohoto druhu se návštěvník často setkává s bizarními exponáty. Jejich účelem není ovšem jen šokovat kolemjdoucí, ale především prezentovat nabízené produkty. V Las Vegas proto nechyběly vozy napěchované až 22 velkoplošnými displeji (v mnoha vozech byly obrazovky s úhlopříčkou 42 palců) nebo 40 reproduktory, stroje s až čtyřmi vzhůru výklopnými dveřmi a samozřejmě tu byla i vozidla na absurdně velkých kolech, jejichž průměr ráfku se již vyšplhal k dvaatřiceti palcům. Taková kola měla na výstavě SEMA 2008 na svém stánku například firma Asanti, která zdůrazňovala, že musela zvolit průměr ráfku „jen“ 32 palců, protože pro větší zatím nejsou k dispozici odpovídající pneumatiky – že by se trend vracel zpátky ke kočárům? Na extrémní kola patří extrémní pneumatiky, a tak firmy Kumho a Nexen Tires představily na výstavě SEMA první pláště s profilovým číslem 15 (výška boční stěny je 15 % šířky běhounu). Motory s výkony přes 735 kW/1000 k a nejrůznější bláznivé výtvory na dvou i čtyřech kolech snad ani není nutné zmiňovat. Jak již bylo zmíněno v úvodu, nejznámější americká tuningová show není přístupná pro širokou veřejnost. Pokud však patříte mezi příznivce sportovních a závodních vozů a tuningu, pak si nenechte ujít letošní Essen Motor Show, jednu z nejvýznamnějších výstav tohoto druhu v Evropě, která se koná v německém Essenu od 29. listopadu do 7. prosince 2008. Možná, že zde uvidíte i některé novinky představené nedávno v Las Vegas na SEMA Show.
Na snímku: Jednou ze čtyř kreací na téma Mercedes-Benz GLK vystavených na SEMA Show byl tento kabriolet Urban Whip, který vyrobila firma Boulevard Customs z Floridy.