Svébytná terénní vozidla s hranatým designem mají u Mercedesu dlouhou tradici. Vzpomeňme například na legendární třídu G, která navzdory svému datu narození v roce 1979 zůstává ve výrobním programu stuttgartské automobilky dodnes. Designéři značky Mercedes-Benz se při navrhování prvního kompaktního SUV s třícípou hvězdou rozhodli zůstat u osvědčených hran. A výsledek stojí za to. Nová řada GLK sází v boji o zákazníky se stále početnější konkurencí na originální styl, v němž převažují nejen ostré rysy a hrany, které jí dodávají svérázný charakter, ale také na dynamické proporce, jimiž se může pochlubit málokteré SUV jakékoli velikosti. Tato novinka je kratší a vyšší než kombi třídy C, ale celková výška je v rámci kategorie SUV spíš nižší, což vozu dodává sportovnější charakter. V číselném vyjádření je GLK 4528 mm dlouhý, 1840 mm široký a 1689 mm vysoký (včetně střešních ližin). Vyhraněný hranatý styl pokračuje rovněž v interiéru, do něhož je pohodlný nástup díky vysoko umístěným sedadlům. Samotné přístroje, displeje a systémy ovládání se nijak zvlášť neliší od ostatních typů stuttgartské automobilky, což je zárukou výborné čitelnosti a propracované ergonomie ovládání. Zavazadlový prostor má základní objem 450 litrů.
Při národní prezentaci řady GLK jsme se přesvědčili o tom, že i jízdní vlastnosti dobře korespondují s dynamicky pojatým stylem, zvlášť pokud se jedná o nejvýkonnější provedení GLK 350 4Matic (zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s, největší rychlost 230 km/h). Živý motor, relativně agilní chování v zatáčkách a pro vozy Mercedes-Benz typický komfort patří k silným stránkám tohoto modelu. Český dovozce uvedl na náš trh zatím tři šestiválcové modely GLK 280 4Matic (170 kW/231 k), GLK 350 4Matic (200 kW/272 k) a vznětový GLK 320 CDI 4Matic (165 kW/224 k), jejichž základní ceny se pohybují kolem 1,1 milionu korun. V dubnu 2009 nabídku rozšíří čtyřválcový turbodiesel GLK 220 CDI 4Matic BlueEFFICIENCY (125 kW/170 k) s cenou těsně pod jedním milionem korun. Jak je z názvů patrné, mají vozy GLK výhradně systém trvalého pohonu všech kol 4Matic, ale postupně se do výroby dostanou i modely se zadním pohonem. Všechny motory se dodávají pouze se sedmistupňovou samočinnou převodovkou 7G-Tronic.