AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
BusPoint
Scania Czech Republic s.r.o.


Land Rover Diesel ERAD Hybrid: snižování emisí

Ani Land Rover nemůže uniknout před rostoucím tlakem na snižování emisí nově vyráběných automobilů. Protože vyrábí pouze terénní vozy a SUV, musí v tomto směru vynaložit opravdu hodně nápaditosti, aby novým nárokům na ekologii vyhověl.

Jakým směrem se bude ubírat vývoj Land Roverů naznačuje nejnovější prototyp s hybridním pohonem. Výrobce legendárních terénních vozů Land Rover v současnosti testuje prototypy Freelander 2 s hybridní poháněcí soustavou a dalšími novými technologiemi, které mají výrazně zmírnit negativní vliv provozu těchto vozidel na životní prostředí. Jedná se o praktické zkoušky techniky označované souhrně jako e_TERRAIN Technologies, jež by se měla postupně objevit ve všech modelových řadách značky Land Rover. Cílem je samozřejmě snížit především emise CO2. Prototypy Land Rover Diesel ERAD Hybrid naznačují, že se Land Rover zařadí mezi první automobilky, které použijí hybridní techniku v kombinaci se vznětovými motory. Toto řešení sice patří mezi nejdražší, nicméně z hlediska absolutní spotřeby paliva a emisí CO2 také mezi nejúčinnější. V závislosti na okolnostech mohou vůz pohánět jen elektromotory, pouze spalovací motor, nebo oba druhy současně. Spotřeba paliva, a tedy i emise CO2, prý klesnou papírově o pětinu a v reálném městském provozu dokonce až o 30 %.

Zákazníci se nemusí obávat, že by hybridní Land Rover ztratil mnoho ze svých mimořádných terénních schopností. Jízda v náročných podmínkách mimo zpevněné cesty je přirozeně součástí testovacího programu. Nicméně mnoho věcí je u hybridního Land Roveru realizováno jinak než obvykle. Například nezbytný pohon všech kol je vyřešen tak, že zadní nápravu pohání elektromotor, který je dokonce schopen pohánět i přední kola v režimu čistě elektrického pohonu. Nechybí ani pro moderní Land Rovery typická regulace podvozku a hnacího ústrojí Terrain Response, jejíž otočný spínač v interiéru umožní řidičům volit jízdní režimy Eco, Dynamic, Grass/Gravel/Snow, Mud and Ruts a Sand. První z technologií e_TERRAIN se dostane do výroby už příští rok v podobě integrovaného spouštěče a generátoru. Toto tzv. zařízení Start-Stop umožní snížit spotřebu paliva při jízdě v hustém městském provozu a v často zastavujících kolonách, neboť při každém delším zastavení vypne motor a zase ho spustí, až když řidič sešlápne spojku, aby zařadil. Tím se ušetří až 9 % paliva. V hybridním Land Roveru slouží další vývojový stupeň tohoto zařízení dokonce i jako podpůrný zdroj hnací síly při akceleraci. Pro vzdálenější budoucnost pracuje Land Rover na ještě vyspělejších hybridních systémech a technologiích, které zahrnují např. lehké konstrukce karoserií z recyklovaného hliníku. Tyto „zelené“ technologie jsou součástí rozsáhlého vývojového programu, do něhož značky Jaguar a Land Rover společně investují 700 milionů liber.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BMW Group Česká republika
Scania Czech Republic s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Iveco Czech Republic, a.s.
Toplac s.r.o.