AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
ContiTrade Services s.r.o.
Siems & Klein


Porsche Panamera: v prodeji koncem léta 2009

Přibližně tři čtvrtě roku před uvedením na trh odhalilo Porsche první oficiální fotografie dlouho očekávaného vozu Porsche Panamera. Designem, profilem a siluetou se tento čtyřdveřový vůz řadí jednoznačně do rodiny Porsche.

Panamera si na první pohled zachovává charakteristické rysy vozů Porsche. Jinak se však tento vůz vymyká ze zavedených šablon už svými proporcemi: Panamera je 4970 mm dlouhá, 1931 mm široká a 1418 mm vysoká. V interiéru jsou čtyři plnohodnotná samostatná sedadla. Zavazadlový prostor pojme velká cestovní zavazadla všech cestujících. Pokud to nestačí, umožňuje individuální úpravu ložného prostoru variabilní prostorová koncepce se sklopnými opěradly zadních sedadel. Pod přední kapotou pracují vidlicové motory se šesti a osmi válci a rozsahem výkonů od 221 kW/300 k do 368 kW/500 k. Agregáty s přímým vstřikováním benzinu jsou z části vybaveny přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Přenos síly obstarává buď šestistupňová mechanická převodovka anebo sedmistupňová převodovka PDK s dvojitou spojkou. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola, ale nejvýkonnější model je vybaven pohonem všech kol, který lze volitelně zakoupit i pro ostatní verze. Porsche připravuje i mimořádně úsporný model vozu Panamera s hybridním pohonem. Další detaily k motorům, převodovkám, jízdním výkonům a vybavení budou oznámeny na jaře příštího roku.

V koncepci čtyřdveřového cestovního vozu v sobě Panamera spojuje sportovní dynamiku jízdy, velkorysý, variabilní interiér a suverénní jízdní komfort vozu třídy Gran Turismo. Panamera bude mít výstavní premiéru na jaře 2009 a první modely se dostanou k dealerům během pozdního léta 2009. Panamera představuje vedle sportovních vozů 911, Boxster a Cayman a sportovního terénního vozu Cayenne pátou modelovou řadu Porsche. Její výrobu bude zajišťovat závod v Lipsku. Motory pro model Panamera bude vyrábět hlavní závod Stuttgart-Zuffenhausen a lakované surové karoserie bude dodávat závod Volkswagen v Hannoveru. V lipské továrně pak budou vozy montovány, přičemž každý rok by mělo vzniknout přibližně 20 000 vozů.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Interaction s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
BOSCH
Scania Czech Republic s.r.o.
KIA MOTORS CZECH s.r.o.