Firma Bridgestone bude počínaje příští sezonou jediným dodavatelem pneumatik v závodech Moto GP. K tomuto rozhodnutí došlo poté, co Mezinárodní motocyklová federace FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme) v září oznámila, že seriál závodů MotoGP bude pokračovat od roku 2009 s jediným dodavatelem pneumatik. Firma Bridgestone byla jediným výrobcem pneumatik, který podal přihlášku do návazné veřejné soutěže pořádané federací FIM a společností Dorna Sports, jíž patří komerční práva na pořádání závodů.
Federace FIM oznámí v pravý čas konkrétní ustanovení smlouvy o výhradním dodavateli pneumatik.
Hiroshi Yasukawa, ředitel oddělení Bridgestone Motorsport, k tomuto rozhodnutí řekl: „Firma Bridgestone je potěšena, že byla jmenována výhradním dodavatelem pneumatik pro následující tři sezony mistrovství světa MotoGP konané od roku 2009.
Ačkoli je nám líto, že konkurenční boj mezi různými výrobci pneumatik nebude v MotoGP pokračovat, chápe firma Bridgestone význam bezpečnosti a nákladů v motoristickém sportu. Respektujeme proto rozhodnutí federace FIM a společnosti Dorna zavést pravidlo výhradního dodavatele pneumatik pro příští sezonu a uznáváme důvody pro toto rozhodnutí, které se týkají snižování nákladů a zvýšení bezpečnosti.
Federaci FIM a společnosti Dorna jsme podali nabídku, abychom mohli pokračovat v závodech na vrcholu motocyklového sportu a byli i nadále součástí dění kolem MotoGP, jehož se s hrdostí účastníme od sezony 2002.
Ve světě MotoGP jsme si vybudovali pevné vztahy s výrobci, týmy, jezdci a dalším personálem a jsme šťastni, že se na vysoké úrovni můžeme nadále angažovat v tomto sportu. Nicméně i v pozici výhradního dodavatele pneumatik musíme zajistit a zvýšit návratnost investic z obchodního hlediska. Tohoto cíle chceme dosáhnout prostřednictvím úzké spolupráce se všemi týmy a se společností Dorna.
Vedle bezpečnosti a nákladů je spravedlnost dalším pilířem angažmá firmy Bridgestone v motoristickém sportu. Zavazujeme se proto poskytovat své služby všem týmům a za všech okolností spravedlivě. Věříme, že poté, co jsme již v uplynulé sezoně spolupracovali se všemi výrobci v MotoGP, máme skvělé předpoklady pro to, abychom dokázali nabídnout všem týmům nejlepší možný servis.
Těšilo nás soupeření s našimi konkurenty na světové motocyklové závodní scéně v uplynulých sedmi sezonách a možnost ukázat své technické schopnosti v přímém porovnání s nimi budeme postrádat. V tomto konkurenčním období jsme krok za krokem zlepšovali svoji výkonnost a jsme nesmírně hrdi, že jsme v posledních dvou sezonách dokázali získat titul mistra světa. V roce 2007 to byl nejprve Casey Stoner na Ducati a letos Valentino Rossi z týmu Fiat Yamaha.
Naše technické oddělení se již začalo zabývat nejlepším možným řešením pro sezonu 2009, v níž se očekává velký pokrok v bezpečnosti závodů MotoGP. Proto je tato problematika v popředí našeho vývoje. Musíme zajistit, aby naše pneumatiky byly v každém závodu bezpečné a výkonné, abychom se dokázali přizpůsobit komplexním nárokům jednotlivých tratí na výkon pneumatik a, co je nejdůležitější, aby naše pneumatiky měly stejný výkonnostní potenciál ve všech týmech.
Před námi je tedy hektické zimní období, během něhož se musíme co nejlépe připravit na první závod sezony 2009. Přípravy na závodních tratích začnou prakticky hned po skončení letošní sezony 2008 po závodním testováním ve Valencii, které nám poskytne první příležitost ke spolupráci s novými týmy a jezdci.”
Mezinárodní motocyklová federace FIM byla založena v roce 1904 a má sídlo ve švýcarské Ženevě. Mimo jiné organizuje a řídí mistrovství světa MotoGP, vrcholnou úroveň závodů jednostopých strojů na okruzích (od roku 1992 patří komerční práva společnosti Dorna Sports).
První ročník se konal v roce1949 pod názvem Grand Prix Road-Racing World Championship. Velké ceny motocyklů se v současnosti jezdí ve třech kubaturách 125 cm3, 250 cm3 a MotoGP. V roce 2002 dovolila pravidla MotoGP účast motocyklů se čtyřdobými motory zdvihového objemu až 990 cm3, které postupně vytlačily do té doby převládající dvoudobé „pětistovky“. Od sezony 2007 snížily předpisy zdvihový objem pro královskou třídu MotoGP na 800 cm3. Maximální dosahované rychlosti byly zpočátku sice o trochu nižší, ale průjezdy zatáčkami se zrychlily a závodní pole se více vyrovnalo, což přineslo divácky atraktivnější podívanou.
Sezona MotoGP zahrnuje 18 Velkých cen, které se jedou na okruzích ve 14 zemích. O tituly mistra světa v jednotlivých kubaturách usilují věhlasné značky, jako jsou Honda, Yamaha, Suzuki, Ducati, Kawasaki, Aprilia, Gilera, Derbi a KTM, a za řidítka jejich strojů usedají talentovaní jezdci z celého světa.
Závody mají délku přibližně 95 až 130 km a trvají 40 až 45 minut. Zastávky v boxech jsou spíš výjimkou, a tak má volba vhodných pneumatik obzvlášť velký význam. Jezdci se musí rozhodnout pro správnou kombinaci přilnavosti a životnosti pláště. Větší přilnavost je vykoupena rychlejším opotřebením a naopak. V posledních dvou sezonách MotoGP dokázala tyto dva protiklady ve svých pneumatikách nejlépe skloubit firma Bridgestone, neboť titul mistra světa v MotoGP získali jezdci spoléhající na pláště právě této značky.