Spolupráce s FIA na kampani „Make Cars Green” SEAT jako značka, která se účastní šampionátu FIA WTCC, aktivně spolupracuje na kampani „Make Cars Green”. Tuto kampaň propaguje FIA s cílem snížit vliv automobilových závodů na životní prostředí. Šampionát WTCC je vrcholovou disciplínou, která tento záměr plní nejlépe. Technické a sportovní předpisy vedou závodní týmy k snižování emisí, povinnému použití katalyzátorů nebo bezolovnatého benzinu, používání alternativních paliv, pořádání krátkých závodů, tak aby bylo vznikalo co nejmenší množství emisí, přijetí hlukových limitů 103dB ve 3000 min-1 u vznětových a 110 dB u zážehových motorů při 6000 min-1. León TDI je tedy méně hlučný a vytváří méně hlukové zátěže na jeho okolí.
Efektivita a čistota – klíčové charakteristiky motorů TDI Motory TDI používané v Leónech WTCC dosahují stejných výkonů jako vozy jiných výrobců, ale s 20% úsporou paliva, což znamená mj. také výrazné snížení produkovaných emisí. Leóny TDI jsou velmi rychlá auta, ovšem to neznamená, že nemohou být současně ta nejčistší v šampionátu WTCC. Zároveň spotřebují méně paliva a vypouštějí méně CO2 a díky použití filtrů i pevných částic.
„Motor TDI SEATu León nám dovolil závodit na nejvyšší úrovni a vyhrávat, současně však minimalizovat emise, jak jen to bylo možné,” vysvětluje Benoit Bagur, šéfinženýr týmu SEAT Sport. „Je to technická inovace, kterou SEAT přispěl do soupeření o titul a my z toho máme radost“.
Filtr pevných částic: čistý vzduch León TDI WTCC testuje ve WTCC novou technologii filtrů pevných částic, která se zatím nedostala do fáze sériové výroby, ale přitom umožňuje výrazně snížit množství pevných částic vypouštěných motorem.
„Využíváme zlepšených komponentů, které se mohou v blízké budoucnosti stát součástí standardní výbavy automobilů“, vysvětluje Sascha Pilz, odpovědný za CO2 v SEATu. „S ohledem na CO2, emitujeme méně než zážehové motory, protože spotřebováváme méně paliva. Navíc, díky použití nejnovější generace filtrů pevných částic motory TDI ve WTCC vypouštějí 10krát méně pevných částic než běžné turbodiesely bez filtru.”
V České republice je Leon s nižší cenou až o 90 000 Kč Vstupenka do světa nevšedních zážitků z jízdy zaručených propracovanou konstrukcí podvozku Agile Chassis se čtyřprvkovou zadní nápravou stojí v případě atraktivního pětidveřového hatchbacku Leon 349 900 Kč. V této částce jsou již zahrnuta např. šestnáctipalcová kola, šest airbagů, klimatizace, ABS s TCS, elektrické ovládání oken vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a rádio s CD/MP3 přehrávačem a šesti reproduktory. Kromě bohaté sériové výbavy patří mezi nepochybné přednosti Leonu rovněž prostorný interiér s objemem zavazadlového prostoru 341 litrů.