AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
ContiTrade Services s.r.o.
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.


Subaru Forester 2.0D: Boxer Diesel v SUV

Přibližně půl roku po uvedení prvního turbodieselu Subaru na český trh v modelových řadách Legacy a Outback se začal u nás prodávat také vznětový Subaru Forester 2.0D. Kompaktní SUV s motorem Boxer Diesel stojí od 793 800 Kč.

Na český trh bylo vznětové provedení Subaru Fotester 2.0D uvedeno ve druhé polovině října. V nabídce jsou modely Active, Comfort a Executive se základními cenami 793 800 Kč, 853 800 Kč a 928 800 Kč. Uvedené ceny jsou včetně DPH, ale Subaru nabízí rovněž provedení N1 s možností odpočtu DPH. Subaru Boxer Diesel, který pohání nové modely Forester 2.0D, je na několik drobností, jako je například uzavřený filtr pevných částic místo otevřeného, konstrukčně shodný s turbodiesel známým z typů Legacy a Outback. Na rozdíl od nich je však Forester vybaven šestistupňovou mechanickou převodovkou místo pětistupňové a výkon je vyladěn na 108 kW (147 k) místo 110 kW (150 k). Novinkou je také plnění emisních limitů normy Euro 5.

Rozdíl v ceně mezi vznětovou verzí Forester 2.0D Active a zážehovou 2.0 X Active (110 kW/150 k) je 65 000 Kč, přičemž turbodiesel spotřebuje v kombinovaném režimu EU o více než 2 litry paliva méně než atmosférický dvoulitrový boxer (6,3 l/100 km místo 8,4 l/100 km). Rozsah výbavy však není zcela identický. Vznětový Forester nemá na rozdíl od zážehového redukci, turbodiesel má zase v porovnání verzí Active navíc tempomat, mlhovky a hliníková kola místo ocelových. Z prvního svezení je zřejmé, že si i vznětový Forester zachovává veškeré přednosti svých zážehových sourozenců. Jízda má komfortní charakter, ale dostane-li řidič chuť na svižné zdolání zatáčkovité trati, dokáže být Forester lepším partnerem pro tento úkol než mnohé tradiční osobní vozy s teoreticky lepšími předpoklady. Motor působí živým dojmem a jeho zdrženlivý zvukový projev je pro turbodiesel až netypicky kultivovaný, a to v celém rozsahu využitelných otáček a zatížení motoru.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




auto MOTOL BENI a. s.
BOSCH
Standox
Mitsubishi Motors Česká republika
BMW Group Česká republika