Definice „českého auta“ sice neexistuje, je však otázkou, zda k oprávnění používat toto označení stačí daný vůz v České republice pouze smontovat, aniž by u nás probíhal i vývoj daného vozu. České zastoupení značky Hyundai vidí tuto záležitost samozřejmě jednoznačně. V nově postavené továrně Hyundai v Nošovicích bude výroba vozů i30 oficiálně zahájena 3. listopadu 2008 a k této příležitosti vydaná tisková zpráva tvrdí: „Zahájením sériové výroby vozu Hyundai i30 v moravskoslezských Nošovicích se Hyundai i30 stane českým autem.“ Prodejní statistiky ovšem ukazují, že současný spotřebitel se čím dál tím méně ohlíží na to, kdo a jakým způsobem ke vzniku daného výrobku přispěl. Rozhodující je pro mnoho lidí pořizovací cena a tento faktor ovlivní poptávku po nové speciální limitované sérii vozů i30 mnohem víc než pro tento model zvolený přídomek „Made in Czech“.
Speciální limitovaná série Hyundai i30 Made in CZ bude vyrobena v počtu pouhých 300 kusů v barvách české trikolóry, tedy v červené, modré a bílé. Tento model bude poháněn výhradně zážehovým motorem se zdvihovým objemem 1,4 l a výkonem 80 kW (109 k) v kombinaci s pětistupňovou mechanickou převodovkou a poměrně bohatou výbavou, která zahrnuje mimo jiné klimatizaci, šest airbagů, autorádio s přehrávačem CD/MP3 a šesti reproduktory, palubní počítač, výškově i podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu a centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Cena tohoto modelu byla stanovena na 333 000 Kč včetně DPH. V případě přestavby na kategorii N1 vychází cena na 296 822 Kč bez DPH. V rámci „Českých dnů“, které budou probíhat u autorizovaných prodejců v době od 10. – 15. listopadu 2008, získá zákazník při objednání vozu ze série „Made in CZ“ navíc i povinné a havarijní pojištění na tento vůz zdarma, a to na dobu jednoho roku. Záruka platí tři roky bez omezení kilometrů.