Stejně jako v minulém roce testoval Autoklub ČR zimní pneumatiky ve dvou etapách, nejdříve na zasněžených zkušebních dráhách ve švýcarskému Ulrichenu a poté na suchém a mokrém povrchu na zkušebním polygonu poblíž německého Hannoveru. Testovány byly zimní pneumatiky rozměru 195/65 R 15, které jsou častou součástí výbavy vozů nižší střední třídy, reprezentovaných například oblíbenými typy Škoda Octavia, Volkswagen Golf nebo Kia Cee’d. Testovacími vozy byly Volkswagen Golf V TDI, Volkswagen Golf V 2.0 FSI a Audi A4. Výběr testovaných pneumatik jako obvykle odráží nákupní zvyklosti českých motoristů a pro zajímavé porovnání vlastností jsou do něj zařazeny kromě nových plášťů i ojeté pneumatiky s hloubkou vzorku 4 mm, resp. 2 mm.
Celkové výsledky testů – pořadí:
- Continental WinterContact TS 830 100,0 %,
- Vredestein Snowtrac 2 96,5 %,
- Nokian WR 95,6 %,
- Barum Polaris 2 95,2 %,
- Pirelli Sottozero W 190 94,7 %,
- Debica Frigo 2 94,1 %,
- Hankook Icebear W440 93,2 %,
- Hankook Icebear W440 (hloubka vzorku 4 mm) 93,1 % (neúplné hodnocení),
- Hankook Icebear W440 (hloubka vzorku 2 mm) — %.
Každá z testovaných sad představovala 10 stejných pneumatik. Před testováním byly všechny pláště „zajety“, tzn. bylo s nimi najeto cca 200 km, aby byly připraveny dosáhnout plného výkonu. Jako referenční pneumatika, od jejíchž výkonů se odvíjí porovnání ostatních testovaných pneumatik, byl zvolen plášť z prémiového segmentu Continental WinterContact TS830. Ostatní pláště byly pak vesměs ze segmentů levnějších. Pneumatika Continental WinterContact TS830 se v konečných výsledcích ukázala celkově jako nejlepší, i když se v některých dílčích disciplínách jako první neumístila. Celkově třetí pneumatika Nokian WR byla lepší při hodnocení ovládání vozidla na suchu a při měření valivého odporu. Pneumatika Debica Frigo 2 (v pořadí šestá) byla lepší v ovládání vozidla na sněhu, pláště Pirelli Sotozero W190 (na pátém místě) a Hankook Icebear W440 (na místě sedmém) při brzdění na suchu se zapnutým ABS a pneumatika Vredestein Snowtrack 2 (celkově druhá) při akvaplaningu.
Hodnocení se týkalo ovládání vozidla na suchu a na mokru, náchylnosti k tzv. akvaplaningu (tj. kdy kolo na mokru ztrácí kontakt s vozovkou), brzdné dráhy, komfortu jízdy a hlučnosti. S vozy jezdili speciálně vyškolení profesionální řidiči, kteří pneumatiky posuzovali podle naměřených hodnot (objektivní testy) i podle svých subjektivních poznatků. Asi nepřekvapí, že ojeté zimní pneumatiky dopadly v testu nejhůř. Z výsledků testu je patrná také hranice výkonnosti zimních pneumatik při hloubce dezénu 4 mm. Pokud hloubka klesne pod tuto hranici, přestanou zimní pláště plnit svůj účel.
Pro vozy lépe vybavené podvozkovými systémy je vhodné volit pneumatiky z tzv. prémiového segmentu, tedy technologicky vyspělejší, zatímco pro starší vozy mohou být vhodné i pneumatiky z tzv. ekonomického segmentu. Je ale samozřejmě vždy nutné zohlednit individuální nároky a styl jízdy každého řidiče, a také jak budou pneumatiky používány, tzn. jak často a na jaké vzdálenosti, na jak výkonném vozidle atd. Používání letních pneumatik v zimě je naprosto nevhodné. Přitom nejde jen o jízdu na sněhu či náledí. Použití letních pneumatik za nižších teplot je nebezpečné, i když je povrch vozovky suchý nebo mokrý. Rovněž je velmi nebezpečná jízda v případě, kdy jsou na jedné nápravě pneumatiky zimní a na druhé letní.