AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
Scania Czech Republic s.r.o.
BusPoint


Za volantem modernizované Škody Octavia

Výstavní premiéra modernizované modelové řady Škoda Octavia se odehrála začátkem října na autosalonu v Paříži a mezinárodní novinářská prezentace proběhla o necelé dva týdny později mezi Prahou a Plzní. Byli jsme při tom.

Škoda Auto se rozhodla pro výraznější změnu tváře Octavie, jejíž dosavadní úspěchy dokumentují více než dva miliony prodaných vozů tohoto typu od roku 1996 (z toho více než 700 tisíc současné generace), kdy byl představen první vůz značky Škoda vyvinutý kompletně v rámci koncernu Volkswagen, který oprášil název použitý poprvé v roce 1959 tehdejším podnikem AZNP pro osmý vůz v konstrukční řadě (řecké slovo „octo“ znamená česky „osm“). Nová příď poněkud změkčuje celkové linie vozu a na denním světle vypadá mnohem lépe než pod umělým osvětlením ve výstavních halách. Výrazná změna předních světlometů není jen otázkou designu, ale umožnila také zařadit do nabídky výbavy na přání xenonové světlomety s funkcí natáčení do zatáček, kterou doplňují mlhové světlomety s funkcí odbočovacích světel. Bezpečnost jízdy zvyšují rovněž větší vnější zpětná zrcátka a nejnovější generace protiblokovacího systému ABS. K dalším změnám exteriéru patří kromě nových kol a palety laků modifikované koncové svítilny. V interiéru naleznou zákazníci novou generaci volantů použitou poprvé v Superbu a modernizované audiosystémy a navigační soustavy.

V nabídce zůstávají dvě karosářské varianty liftback a kombi, pro něž je k dispozici pět zážehových motorů a tři vznětové jednotky. Úplnou novinkou pod kapotou Octavie je motor 1.4 TSI o výkonu 90 kW (122 k), který disponuje největším točivým momentem 200 N.m v rozsahu otáček od 1500 do 4000 1/min. Největší rychlost této verze je 203 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 s, což jsou působivé hodnoty, když uvážíme, že kombinovaná spotřeba 6,6 l/100 km je nejnižší z pětice nabízených zážehových motorů (1.4 MPI/59 kW (80 k), 1.6 MPI/75 kW (102 k), 1.4 TSI/90 kW (122 k), 1.8 TSI/118 kW (160 k), 2.0 TSI/147 kW (200 k)). Standardně se motor 1.4 TSI dodává s šestistupňovou mechanickou převodovkou, na přání lze zvolit sedmistupňovou převodovku DSG. Motor 1.8 TSI lze nově rovněž kombinovat s touto převodovkou DSG a ve spojení s šestupňovým přímým řazením je k dispozici také pro verze 4×4, včetně provedení Scout. Paletu vznětových motorů tvoří jednotky 1.9 TDI PD/77 kW (105 k), 2.0 TDI PD/103 kW (140 k) a 2.0 TDI CR/125 kW (170 k). První dvě jednotky ještě spoléhají na dosluhující systém přímého vstřikování čerpadlo-tryska (Pumpe-Düse), ale připravuje se již zcela nová generace motorů 1.6 TDI CR, které se ve výkonové variantě 77 kW (105 k) budou montovat i do Octavie.

Během testovacích jízd jsme vyzkoušeli varianty 1.6 MPI a 1.8 TSI 4×4 v provedení Combi, které potvrdily, že z hlediska jízdních vlastností patří Octavia stále mezi nejlepší vozy ve své třídě, což platí i pro kvalitu pečlivě zpracovaného, prostorného a prakticky zařízeného interiéru. Motor 1.6 MPI vyhoví motoristům, kteří nekladou na dynamiku jízdy velké nároky, a při klidném stylu jízdy lze počítat s relativně přijatelnou spotřebou. Octavia 1.8 TSI 4×4 nabízí slušnou výkonovou charakteristiku v celém rozsahu otáček při ještě rozumné spotřebě a pro povrch s menší přilnavostí jistotu pohonu všech kol, který nyní spoléhá na spojku Haldex 4. generace. Prodej bude zahájen v listopadu, ceny zatím nejsou známy.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
auto MOTOL BENI a. s.
Standox
Scania Czech Republic s.r.o.
Mercedes-Benz