AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Scania Czech Republic s.r.o.
BusPoint
Auto Fit, spol. s r.o.


Nový Nissan Murano sází opět na styl

Nissan uvedl na český trh druhou generaci oblíbeného luxusního crossoveru Murano, která naváže na úspěchy první generace, jíž se po celém světě prodalo téměř půl milionu kusů. Cena nového Murana v provedení Comfort byla stanovena na 1 130 000 Kč.

Nissan Murano pokračuje svým designem i základní koncepcí pohonu ve stylu prvního Murana, jehož originální vzhled zaujal zákazníky po celém světě a ovlivnil stylistické ztvárnění mnoha dalších vozů značky Nissan. Pro české zákazníky jsou připraveny dva modely Comfort a Premium s luxusní základní výbavou, zážehovým motorem V6 3,5 l/188 kW (252 k), plynulou převodovkou CVT a systémem pohonu všech kol All-Mode 4×4-i. Murano představuje jakýsi most mezi světem osobních vozů a terénních automobilů, resp. SUV. Má samonosnou karoserii a vyspělé nezávislé zavěšení všech kol (přední náprava typu McPherson, zadní víceprvková). Terénní schopnosti jsou ohraničeny světlou výškou 180 mm, nájezdovými úhly vpředu/vzadu 28,8/25,0 stupňů, přechodovým úhlem 14,0 stupňů a jednoduchým systémem pohonu všech kol bez mezinápravového diferenciálu, závěrek diferenciálů a redukční převodovky. Nové Murano je postaveno na alianční platformě D, kterou používá například modelová řada Nissan Altima prodávaná v USA.

Za běžných okolností jezdí Murano s předním pohonem. Do rychlosti 80 km/h se připojuje pohon zadních kol na základě prediktivního programu, který vyhodnocuje polohu pedálu plynu a točivý moment motoru. Jeho úkolem je předejít protočení poháněných kol. Nad 80 km/h funguje systém All-Mode 4×4-i na základě sledování skutečných otáček kol obou náprav a zadní pohon připojuje až při prokluzu předních kol. Toto připojování se děje pomocí elektromagneticky ovládané spojky před zadním diferenciálem. Motor i převodovka CVT vycházejí z předchozí generace, jejich vlastnosti však vylepšila celá řada konstrukčních úprav, jejichž výsledkem je vyšší úroveň výkonových parametrů za současného snížení spotřeby paliva a škodlivých emisí. Oba nabízené modely jsou standardně vybaveny zadními a bočními parkovacími kamerami. Zatímco zadní kamery jsou stále častější součástí výbavy moderních automobilů (značka Nissan patří k jejich průkopníkům v sériové výrobě), jsou boční kamery uložené v pouzdrech vnějších zpětných zrcátek skutečnou novinkou. Přenos obrazu z těchto kamer se automaticky zapíná při rychlosti pod 18 km/h a řidič tak může lépe sledovat vzdálenost vozidla od zdí, obrubníků a dalších překážek. Infračervené osvětlení s diodami LED zajišťuje plnou funkčnost kamer i v noci.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Auto Fit, spol. s r.o.
Standox
Mitsubishi Motors Česká republika
Interaction s.r.o.
BMW Group Česká republika