Nissan Murano pokračuje svým designem i základní koncepcí pohonu ve stylu prvního Murana, jehož originální vzhled zaujal zákazníky po celém světě a ovlivnil stylistické ztvárnění mnoha dalších vozů značky Nissan. Pro české zákazníky jsou připraveny dva modely Comfort a Premium s luxusní základní výbavou, zážehovým motorem V6 3,5 l/188 kW (252 k), plynulou převodovkou CVT a systémem pohonu všech kol All-Mode 4×4-i. Murano představuje jakýsi most mezi světem osobních vozů a terénních automobilů, resp. SUV. Má samonosnou karoserii a vyspělé nezávislé zavěšení všech kol (přední náprava typu McPherson, zadní víceprvková). Terénní schopnosti jsou ohraničeny světlou výškou 180 mm, nájezdovými úhly vpředu/vzadu 28,8/25,0 stupňů, přechodovým úhlem 14,0 stupňů a jednoduchým systémem pohonu všech kol bez mezinápravového diferenciálu, závěrek diferenciálů a redukční převodovky. Nové Murano je postaveno na alianční platformě D, kterou používá například modelová řada Nissan Altima prodávaná v USA.
Za běžných okolností jezdí Murano s předním pohonem. Do rychlosti 80 km/h se připojuje pohon zadních kol na základě prediktivního programu, který vyhodnocuje polohu pedálu plynu a točivý moment motoru. Jeho úkolem je předejít protočení poháněných kol. Nad 80 km/h funguje systém All-Mode 4×4-i na základě sledování skutečných otáček kol obou náprav a zadní pohon připojuje až při prokluzu předních kol. Toto připojování se děje pomocí elektromagneticky ovládané spojky před zadním diferenciálem. Motor i převodovka CVT vycházejí z předchozí generace, jejich vlastnosti však vylepšila celá řada konstrukčních úprav, jejichž výsledkem je vyšší úroveň výkonových parametrů za současného snížení spotřeby paliva a škodlivých emisí. Oba nabízené modely jsou standardně vybaveny zadními a bočními parkovacími kamerami. Zatímco zadní kamery jsou stále častější součástí výbavy moderních automobilů (značka Nissan patří k jejich průkopníkům v sériové výrobě), jsou boční kamery uložené v pouzdrech vnějších zpětných zrcátek skutečnou novinkou. Přenos obrazu z těchto kamer se automaticky zapíná při rychlosti pod 18 km/h a řidič tak může lépe sledovat vzdálenost vozidla od zdí, obrubníků a dalších překážek. Infračervené osvětlení s diodami LED zajišťuje plnou funkčnost kamer i v noci.