Bosch vyrábí podobné systémy od roku 2007. Do poloviny roku 2008, bylo touto technologií vybaveno více, než půl miliónu vozů. „Systémy start/stop představují nízkonákladovou cestu, jak snížit kombinovanou spotřebu vozidla a tím i emise CO2 až o pět procent,“ říká Stefan Asenkerschbaumer, president divize Bosch Starter Motors and Generators. „V současné době očekáváme, že do začátku roku 2012 bude systémem start/stop vybavena polovina nových automobilů v Evropě.“
- Sériová výroba vozu Kia cee´d se systémem start/stop je připravena na začátek roku 2009
- Bosch bude dodávat startér, řídící jednotku a čidlo klikového hřídele
- Úspora paliva až 15 procent
Bosch očekává, že do roku 2012 bude mít polovina nových vozů v Evropě systém start/stop
Bosch nyní pracuje na vývojových projektech s řadou výrobců. Kromě Kii plánují zavedení sériové výroby v příštích měsících tři další výrobci automobilů.
Systém automaticky zastaví motor, když se zastaví vozidlo, například na semaforech. Motor se opět nastartuje, jakmile řidič sešlápne spojku, aby opět zařadil rychlost. Nejvyšší úspory paliva se dosáhne na zaplněných ulicích měst, kde lze podle testů, které provedla Kia, ušetřit až 15 procent.
Bosch podstatně zvýšil jmenovitý počet startů startérem start/stop, a tím v důsledku zvýšil jeho životnost v porovnání s běžnými startéry. Silnější elektromotor startéru a snížená hlučnost dosažená zdokonalenými převody zaručuje bezpečné, rychlé a tiché startování motoru.
Přes rozšířené funkční možnosti je startér kompaktní a jeho integrace do vozidla je nadále velmi jednoduchá. Řídící jednotka motoru, kterou také dodává Bosch, obsahuje software používaný k analýze všech souvisejících dat a k zapínání a vypínání motoru. Bosch také dodává čidlo klikového hřídele, které oznamuje systému, ve které poloze se hřídel přesně nachází.
Systémy Bosch start/stop vycházejí ze zkušeností společnosti v oblasti technologií startérů, agregátů a řízení energií. Jelikož startovací systémy z podstatné části stojí na stávajících součástech, mluví v jejich prospěch i vynikající poměr náklady-přínos. Navíc jsou na rozdíl od ostatních technologií vhodné pro studené starty dieselových motorů. Bosch nabízí téměř všechny komponenty pro takovéto systémy: speciálně uzpůsobený startér, řídící software, čidlo klikového hřídele, čidlo baterie a vysoce výkonný alternátor.